GPSmap 276Cx Firmware update
-
Re: GPSmap 276Cx Firmware update
[quote="RvGS"]Hi Max, dank voor je reactie.
Ik weet niet hoeveel jij al actief buitenhuis ermee hebt kunnen testen maar ik denk dat er hier in NL tijdens de winterperiode er velen zijn die pas in de lente actief gaan worden en dan pas ervaren hoe de werking van het apparaat is.
Ik heb er nog niet veel mee gereden maar uitvallen deed hij niet, ik rijd meestal tracks en dat ging goed. Het overzicht is een stuk beter dan de 278. Ik wacht het af.
Ik weet niet hoeveel jij al actief buitenhuis ermee hebt kunnen testen maar ik denk dat er hier in NL tijdens de winterperiode er velen zijn die pas in de lente actief gaan worden en dan pas ervaren hoe de werking van het apparaat is.
Ik heb er nog niet veel mee gereden maar uitvallen deed hij niet, ik rijd meestal tracks en dat ging goed. Het overzicht is een stuk beter dan de 278. Ik wacht het af.
GPSMAP 278 / 276 Cx, BMW F800 GS
- STXrider
- WayPoint relatie
Op de motor heb ik er ook nog niet mee gereden, maar met de auto om hem te ontdekken. Het apparaat heeft wel degelijk een fase van uitvallen gehad. Dit kwam voornamelijk voor bij het pop-up scherm. Dit is nu verholpen, maar zorgt voor een aanzienlijke vertraging van het apparaat. Zonder pop-up is het veel minder. Hopelijk kunnen ze softwarematig de afwijking bijstellen m.b.t. de positie.scratz1024 schreef:Ik heb er nog niet veel mee gereden maar uitvallen deed hij niet.
Maar ja, net als al die andere nieuwe toestellen is het apparaat pas na 1 jaar acceptabel......na het oplossen van alle bugs

Oké Edit: "na het oplossen van vele bugs"
Laatst gewijzigd door STXrider op 10 feb 2017 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200
"alle bugs" dat is een utopie 

Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.
- Max Kool
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Zowel op de motor en in de auto. In de auto geen problemen op 1 keer na, toen hij spontaan uitviel.RvGS schreef:Hi Max, dank voor je reactie.
re ontwikkelteam, misschien een totaal nieuwe generatie programmeurs aan het werk... ervaring en werkwijze van vorige generatie gaat vaker verloren en in veel gevallen met alle gevolgen van dien.
Op de motor sta ik soms te klooien of moet ik extra nadenken, en dat is voornamelijk om simpele dingen:
snelheid scherm opbouw (ok, dit is misschien een lastiger probleem).
het "kompas boven ipv noord boven" probleem
het invoegen van tussenpunten (elke keer springt de kaart terug naar mijn positie, en niet naar de positie waar ik het vorige punt "dropte")
routeringsparameters
de afleesbaarheid van de datavelden
En het lullige is, de meeste dingen zou ik zelf misschien wel op kunnen lossen als ik een SDK had, maar ja, die is er niet natuurlijk.
Ik gebruik geen bluetooth, dus de lastige problemen heb ik geeneens last van.
Soms vraag ik me af of ze bij Garmin zelf de apparaten wel gebruiken, want sommige problemen zijn erg triviaal en eenvoudig op te lossen.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.
All my base are belong to you.
Helaas ook ik heb vandaag het toestel terug gebracht en hierdoor noodgedwongen weer mijn vorige toestel een Montana 600 terug te kopen dit na de zelfde ervaring als @Robert.RvGS schreef:Helaas . . .![]()
Heb sinds de aanschaf in november 2016 het apparaat uitvoerig getest en besloot gisteren om het terug te brengen.
Na geconstateerd .....................
Heel jammer want dit was/is wel het apparaat waarop ik zat te wachten, helaas .............

Ik hoop dat Garmin er als nog in slaagt in de toekomst een soort gelijkwaardig sterk verbeterd toestel op de markt zal brengen als de GpsMap276Cx.

Kijk vol verwachting naar de toekomst uit wat deze (Garmin) brengen gaat .
Laatst gewijzigd door NULDEN op 10 feb 2017 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- WayPoint relatie
Dat is wel biezonder dat je een gekocht apparaat na weken weer kan teruggeven met restitutie van de aanschafprijs. Heb je dat bij koop bedongen?
Ik moet zeggen dat ie mij inmiddels best goed bevalt. Er zijn nog wat verbeterpunten, maar ik ga er van uit dat die gaandeweg opgelost gaan worden. Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik 'm nog niet op de motor geprobeerd heb.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.
Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer
Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer
Waar staat dat de apparaten tegen de aankoopprijs teruggegeven zijn?Hans Schipper schreef:Dat is wel biezonder dat je een gekocht apparaat na weken weer kan teruggeven met restitutie van de aanschafprijs. Heb je dat bij koop bedongen?
Nulden geeft ook aan dat hij een Montana gekocht heeft.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
-
- WayPoint relatie
Wel, Perry,
, er is nog iemand (RvGS) die zijn Cx heeft teruggegeven en in zijn bericht lees ik níets over terugkoop

Ik heb een nieuwe gps Montana terug gekocht omdat, voordat ik de nieuwe GpsMap276Cx kocht, dit ook mijn laats gebruikte gps was en waar ik zeer goede ervaringen mee had en een prettige gps was om met te navigeren het zij met enige beperkingen t.o.v. de teruggebrachte GpsMap276Cx wat ook wel weer jammer is, maar ja het is niet anders, navigeren met een hoop ergernis is ook niet alles.
En was geen terugkoop verplichting, kon ook zonder aankoop van de Montana het volledige aankoopbedrag terug krijgen.
Voordat ik de beslissing had genomen om de GpsMap276Cx terug te brengen naar Waypoint is er door mijn menig email correspondentie en telefonisch contact geweest met Garminsupport.
Dus voorlopig voor mijn pas op de plaats en wachten of Garmin e.v.t. met een broertje-/zusje gps komt met de instellingsmogelijkheden van de GpsMap276Cx.
En was geen terugkoop verplichting, kon ook zonder aankoop van de Montana het volledige aankoopbedrag terug krijgen.

Voordat ik de beslissing had genomen om de GpsMap276Cx terug te brengen naar Waypoint is er door mijn menig email correspondentie en telefonisch contact geweest met Garminsupport.
Dus voorlopig voor mijn pas op de plaats en wachten of Garmin e.v.t. met een broertje-/zusje gps komt met de instellingsmogelijkheden van de GpsMap276Cx.
-
- WayPoint relatie
Wel, dat is prima service van Waypoint. Dat mag ook wel eens gezegd worden 

- fransg
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Zeker!Hans Schipper schreef:Wel, dat is prima service van Waypoint. Dat mag ook wel eens gezegd worden
GPSMAP66st, Explore 2
- STXrider
- WayPoint relatie
Nou vraag ik mij wel af wat het verhaal van Waypoint naar Garmin is gaat worden. Geen kritiek hoor, naar Waypoint, maar ik heb hem daar ook gekocht en ben ook niet echt 100% tevreden over het apparaat, maar blijf steeds maar hopen dat dingen worden opgelost
.
Bij andere GPS'n heeft Garmin veel kunnen oplossen, maar dit apparaat loopt eigenlijk elke keer achter de feiten aan. Waar het aan ligt weten ze niet, maar alles heeft te maken van de snelheid van het apparaat, het zoeken in kaarten / de routes / schermopbouw / weer / pop-up / positie etc. Het is allemaal voorbij gekomen, met daarbij ook de slechte connectiviteit van de Bluetooth. Bluetooth is toch wel iets dat geen problemen zou moeten geven met hun ervaring.
Garmin een product heeft gemaakt met veel features, heel mooi, maar kan die niet naar 100% behoren kan uitvoeren...... en we zijn al 4 maanden verder.......

Bij andere GPS'n heeft Garmin veel kunnen oplossen, maar dit apparaat loopt eigenlijk elke keer achter de feiten aan. Waar het aan ligt weten ze niet, maar alles heeft te maken van de snelheid van het apparaat, het zoeken in kaarten / de routes / schermopbouw / weer / pop-up / positie etc. Het is allemaal voorbij gekomen, met daarbij ook de slechte connectiviteit van de Bluetooth. Bluetooth is toch wel iets dat geen problemen zou moeten geven met hun ervaring.
Garmin een product heeft gemaakt met veel features, heel mooi, maar kan die niet naar 100% behoren kan uitvoeren...... en we zijn al 4 maanden verder.......

Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
- RvGS
- WayPoint relatie
- Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers
Inderdaad ^ , schijnbaar kunnen features zoals Pop-up screen, Bluetooth, bandensensoren, spotfy etc. wel goed werken bijvoorbeeld bij een Garmin model zoals 595LM, dus het kan wel!! Lijkt er op dat verschillende engineers aan verschillende type toestel groepen werken, Outdoor versus Marine of Automotive. Vaak is communicatie één van de grootste interne problemen bij bedrijven.
Retour gebrachte toestellen worden mogelijk weer terug in verkoop genomen, de zogenoemde refurbished of als demo model in de winkel gebruikt. Zo blijft de vraag open wat retour gaat en of gemeld wordt naar de fabrikant door de distributeur.
Service bij Waypoint Notter B.V. staat hier los van, is prima op orde daar dat wel, maar wat kunnen zij er aan veranderen als er software cq hardware matige onregelmatigheden zijn van een product welke alleen de fabrikant kan/behoort op te lossen.
Blijf jullie vorderingen volgen en hoop dat een volgende batch toestelen betere processor, software/fw of wat dan ook krijgt opdat het uiteindelijk een heel fijn en vooral betrouwbaar apparaat is om mee te navigeren.
Ik wacht rustig af
Retour gebrachte toestellen worden mogelijk weer terug in verkoop genomen, de zogenoemde refurbished of als demo model in de winkel gebruikt. Zo blijft de vraag open wat retour gaat en of gemeld wordt naar de fabrikant door de distributeur.
Service bij Waypoint Notter B.V. staat hier los van, is prima op orde daar dat wel, maar wat kunnen zij er aan veranderen als er software cq hardware matige onregelmatigheden zijn van een product welke alleen de fabrikant kan/behoort op te lossen.
Blijf jullie vorderingen volgen en hoop dat een volgende batch toestelen betere processor, software/fw of wat dan ook krijgt opdat het uiteindelijk een heel fijn en vooral betrouwbaar apparaat is om mee te navigeren.
Ik wacht rustig af

Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11 | Cardo Freecom 4+ v3.6
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11 | Cardo Freecom 4+ v3.6
Een ding moet me nog van het hart en dat is:
Is Garmin niet bezig zijn eigen graf te graven?
Wat mij toch blijft verbazen is dat het nieuwe garmin navigatietoestel de Gpsmap276Cx die ik een poosje in mijn bezit heb gehad had en mijn huidige, nieuwe vervanger hiervoor in de plaats, de Montana 610 beide zeer traag zijn in het herberekenen van een route gemaakt op het toestel t.o.v. een navigatie in een auto of op een telefoon.
Wanneer ik één en dezelfde route volgde en alle toestelen zijn op dezelfde wijze ingesteld m.b.t. (her)berekenen lijkt het er op dat de Garmin toestellen tijdens het volgen van een route in slaap vallen omdat als je, al dan niet bewust, van de route afwijkt de navigatie in de auto en op de telefoon al vrij direct nadat je van de route bent afgeweken beginnen met herberekenen en de Garmin navigatietoestellen eerst rustig wakker moet worden voordat ze gaan herberekenen en dat duurt dan ook nog een vééééééél langer dan beide andere toestellen.
Wat is er aan de hand bij GARMIN?
Is Garmin niet bezig zijn eigen graf te graven?
Wat mij toch blijft verbazen is dat het nieuwe garmin navigatietoestel de Gpsmap276Cx die ik een poosje in mijn bezit heb gehad had en mijn huidige, nieuwe vervanger hiervoor in de plaats, de Montana 610 beide zeer traag zijn in het herberekenen van een route gemaakt op het toestel t.o.v. een navigatie in een auto of op een telefoon.
Wanneer ik één en dezelfde route volgde en alle toestelen zijn op dezelfde wijze ingesteld m.b.t. (her)berekenen lijkt het er op dat de Garmin toestellen tijdens het volgen van een route in slaap vallen omdat als je, al dan niet bewust, van de route afwijkt de navigatie in de auto en op de telefoon al vrij direct nadat je van de route bent afgeweken beginnen met herberekenen en de Garmin navigatietoestellen eerst rustig wakker moet worden voordat ze gaan herberekenen en dat duurt dan ook nog een vééééééél langer dan beide andere toestellen.
Wat is er aan de hand bij GARMIN?