www.gps.nl schreef:Tijdens het weekend/midweek hebben we alle tijd om te kijken naar alle mogelijke vragen omtrent toestel en software. En uiteraard naar tips voor het beste gebruik.
Let wel: louter bedoeld als inventarisatie, niet ter beantwoording op het forum (dat mag wel, maar liever niet in deze thread).
Hans, om in Colmbotte evt. aan de orde te laten komen:
1. Paarse route aanduiding loopt niet over de wegen, maar er naast. Gebeurt vaak na herberekenen, maar ook als ter plekke met de Q gemaakte route (gebeurde me zowel in Belgie en Zweden)
Hoe dat te voorkomen. NB: heb daar nu in NL geen last van. Heeft dat te maken met verkeerd geladen kaarten of verkeerd ingestelde Q.
2. Met Mapsource gemaakte route gaat goed. Echter - moet je toch omrijden of herberekenen, dan is het weer mis (zie 1.)
3. Benieuwd of het volgende gebeurd (in NL geen last van).
Moest naar Kirkovagen in Lund. route plandde me naar andere plaats !
4. hoe handig te rijden op kompas:
VB: beginpunt en eindpunt instellen en dan maar kijken hoe je daar weer komt en terug. Kunnen we misschien praktisch uitproberen.
5. Wat te doen bij wegomleiding.
a. Gewoon rijden op zwarte pijltje en uitzoomen/ evt. weer inzoomen (is bewerkelijk) of
b. 'OMRIJDEN'. Laatste heb ik geen ervaring mee.
6. In Belgie meegemaakt. Je rijdt bij haarspeldbochten, met afslagen (MS ingestelde route) en hoe je ook inzoomt, Q. geeft niet goed meer aan waar je heengaat!
NIEUW: 17 sep
7. route komt niet overeen met beschikbare kaarten ?????
8. MS route herberkenen via toestel - gevolg route wijkt af - hoe dit te voorkomen?
9. haarspeldbochten - Noordpijl beweegt mee - is lastig - kan dat anders?