Pagina 1 van 1
effe voorstellen
Geplaatst: 2 jan 2005 18:53
door Eddie van der Gaag
Hallo GPSers,
Even voorstellen, ik (Eddie) woon in Steensel en ben sinds kort aan het experimenteren met mijn nieuwe Garmin 2610. Heb hem puur voor de fun, vakanties en tourritten (met mijn cabrio).
Sta versteld van alle mogelijkheden, vindt echter de bean-bag niet OK (valt bij rotondes van het dahsboard af!) echter gaten boren in mijn dash zie ik ook niet zitten.
Moet verder nog alle mogelijkheden ontdekken.
Groetjes uit Brabant
Geplaatst: 2 jan 2005 20:02
door Hans Vaessen
Twee tips rond de beanbag:
- hij houdt volstrekt niet van cockpitspray e.d.
- zorg dat het snoer niet onder de beanbag loopt.
Dan nog kan hij onvoldoende stabiel staan; vooral afhankelijk van dashboardbekleding. Met name met glad leer heeft hij moeite.
Bij het toestel zit echter ook een 'los voetje' met dubbelzijdige tape. In die (uitzonderlijke) gevallen biedt dat uitkomst.
Re: effe voorstellen
Geplaatst: 6 jan 2005 10:37
door lambert
wees blij dat je hem in ieder geval hebt. Ik heb hem gekocht maar hij moet nog nageleverd worden. Je bent een gelukkig man.
Lambert
Geplaatst: 6 jan 2005 14:20
door vmax
Ik heb heel goede resultaten met die dubbelzijdige plakband patch die bij de Streetpilot 2610 geleverd word, in mijn wagen gebruik ik de permanente (met het gat) en die zit er al 3 jaar in (deed al dienst voor de SPIII en nu voor de 2610) in mijn vrouw haar firma wagen gebruiken we de "tijdelijke" aangezien ze om de 2 jaar een nieuwe auto krijgt maar die heeft het nu toch ook al 1,5 jaar (in de zomer komt die pasta een beetje los en moet ik het soms wat terug op de plaats duwen)
Het verwijderen van die tijdelijke patch gaat heel vlot en zonder problemen met een fijn draadje losmaken en de rest afpellen (bij die "permanente" weet ik niet wat er gaat gebeuren, misschien breekt een stuk van het dashbord mee uit hoewel ik dat niet denk

)
friction pad
Geplaatst: 12 jan 2005 21:13
door gt6
Hoi ik ben Martin
Sinds de kerstvakantie in het bezit van tweede 2610 in zeer korte tijd.
Probleem, eerste 2610 kukelde tijdens bergoprijden in belgische ardennen de eerste rit op z.g. kinderkopjes mij tegemoet met zijn touchscreen je raad het al op de versn.pook waar anders. zonder cockpitspray glad dashboard of kabels gewoon hardgeveerde GT6 uit 1968! Heb op aanraden van Hans Vaessen de permanent sticker nu in gebruik tot nu toe OK, de friction Pad zou met gezonde argwaan en betere uitleg voor dit soor uitzonderingen begeleid moeten gaan gezien de fikse schade die dan ontstaat.
Betreffende de afhandeling van mijn probleem zoals de adviezen algemeen niets als lof voor de Waipointers met name Dhr.Vaessen ben blij dat ik mij de moeite genomen heb mij door hen te laten adviseren.
Wat beweerd werd kan het ding en waarschijnlijk nog veel meer! :D
Geplaatst: 12 jan 2005 23:50
door Hans Vaessen
De beanbag heeft om goed te functioneren zwaartekracht nodig; anders werkt de anti-slip niet of minder. Als het toestel op kinderkopjes een beetje gaat stuiteren betekent dat dat hij om sommige moment 'omhoog' wil komen; dan mist hij dus die antislip werking.
Als je op dat moment rechtdoor horizontaal gaat niets aan de hand. Zijn er echter tegelijk andere krachten zoals een bocht of sterk bergop (zoals in dit geval) gaat het mis.
En als je dan ook nog de dubbele pech hebt dat het midden van het scherm tegen de pook aan klapt...
Het is vooral 'domme pech'. Temeer daarom ben ik blij dat we een acceptabele oplossing hebben weten te vinden (met name dankzij collega Eric Buitenhuis overigens)
Veel plezier met het toestel.
TIP: weet dat je in de track in mapsource achteraf ook het hoogteprofiel van een rit kunt zien!
Geplaatst: 13 jan 2005 23:37
door gt6
Hans
sorry, uiteraard ook mijn dank aan Eric Buitenhuis!!
Ben nog nieuw in jullie wereldje en zal toekomstig nog menig vraag te stellen hebben de materie is interessant.
Ik toer in de weekenden veelal door de ardennen of eifel met engels cabrio/coupe spul bouwjaar 1946 en 1968 en heb nu al de voordelen van onbekommerd touren ervaren ipv de reeds ingeburgerde echtelijke ruzies op 2 zittingen met truus 1.
Ben reeds geconfronteerd met rondrit problemen waar begin en eind hetzelfde zijn, truus 2 die zegt dat het links afgaat en de kaart die rechtsaf aangeeft waarbij de kaart tot nu toe gelijk had en het voordeel van een stroombronnetje tijdens de pauzes in de kroeg.
Al met al geen al te grote problemen met de grijze cellen die ik nog over heb althans tot nu toe waarbij meer basis kennis uiteraard toekomstig een pre zal zijn!
mvg
martin
mvg
martin

Geplaatst: 14 jan 2005 00:04
door yzf1kr
gt6 schreef:Hans
truus 2 die zegt dat het links afgaat en de kaart die rechtsaf aangeeft waarbij de kaart tot nu toe gelijk had
Dat is een fout van degene die de route heeft gemaakt.
Zoek maar eens op dit forum.
Geplaatst: 14 jan 2005 01:05
door gt6
Hoi
Misschien heb ik het onduidelijk geformuleerd, maar een voorbereide route vanuit map source op mijn 2610 gereden was visueel op de 2610 in strijd met de gesproken stem Truus 2 dus, truus 1 is mijn eega.
de route visueel op de 2610 klopte steeds de gesproken versie echter niet, ik moet hierbij opmerken dat het niet bij een keer gebleven is!
mvg
martin

Geplaatst: 14 jan 2005 07:52
door yzf1kr
Zoals ik al zei, dat is een fout van degene die de route in Mapsource heeft gemaakt.
Zie ook dit topic:
"Truus" geeft foute aanwijzingen.
Geplaatst: 14 jan 2005 09:32
door Hans Vaessen
truus 2
Geplaatst: 14 jan 2005 18:29
door gt6
Ik zie het al jullie geven niet snel op!
Zal mijn huiswerk moeten gaan doen.
Mvg
Martin :D