geen verbinding tussen Zumo660 en PC

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Schupie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2009 22:46

geen verbinding tussen Zumo660 en PC

Bericht door Schupie »

als ik de Zumo660 middels USB-kabel wil verbinden met PC vind er geen verbinding plaats. Ik heb al andere USB-ingangen geprobeerd, ook andere usb-kabels ook zonder hub maar nog steeds geen contact. Andere apparaten maken wel contact op PC.
Wie weet een oplossing?

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22862
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Bericht door HaWee »

blz 5 en blz 27 van de gebruiksaanwijzing.

lees ook de opmerkingen op blz 27
"Always Look on the Bright Side of Life"

moesr
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 17
Lid geworden op: 7 jan 2011 12:28

Bericht door moesr »

Heb je er misschien een sd kaart in zitten? Haal die er dan eens uit. Met sd kaart is het bij mij drama.

Gr Reinder
Aprilia Tuono - Zumo 660 - fw 4.10 - CN 2011.40 - OnRoute Motorkaart

Schupie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2009 22:46

geen verbinding tussen Zumo 660 en PC

Bericht door Schupie »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb via help en ondersteuning de usb-poorten bekenen. Ik heb active sync opnieuw gedownload. Ik heb andere usb-ingangen geprobeerd. Echter niets helpt op dit moment. Ik heb de tech. dienst Notter gebeld die kon mij ook niet verder helpen op afstand tenminste. Ik zal de zumo aansluiten op een andere pc en zien of het dan wel lukt. Als jullie nog andere tipe hebben heel graag. alvast bedankt.

Wiedewa
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 jun 2010 01:36
Locatie: Budel-Dorplein

Bericht door Wiedewa »

Ook weer zoiets geheimzinnigs :shock:
Heb je Mapsource op je pc ?
Zoniet kun je alles vergeten, lukt voor geen meter.
Mapsource erop zetten is het grootste probleem, het laaste eerst.

Bijna vergeten de usb-kabel die bij de Garmin zat was waardeloos :shock:

Is dat het niet terugsturen en is de USB stuk, en dat had ik.

mvg Nico
BMW K1100rs

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18272
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Bericht door JaVaWa »

Het al dan niet aanwezig zijn van MapSource heeft geen enkele invloed op de mogelijkheid van het leggen van een verbinding tussen zumo en computer.

@Schupie: de zumo gebruikt géén Active Sync. De aanwezigheid van Active Sync zou misschien zelfs een oorzaak kunnen zijn van het probleem (maar dat laatste is slechts giswerk van mij hoor).
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 130 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

JaVaWa schreef: (maar dat laatste is slechts giswerk van mij hoor).
(maar was ook mijn eerste gevoel toen ik bovenstaande las...)
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door CrisisWhatCrisis »

Tenzij je ActiveSync gebruikt, misschien ben jij wel een van die tien mensen die een Windows telefoon heeft, adviseer ook ik om het te de-installeren (in control panel). Vergeet niet je PC uit te schakelen na de-installatie. Rebooten is voor dit stuk rampsoftware veelal niet eens voldoende.

Welke Windows heb je? XP is berucht qua USB device drivers. Als je XP gebruikt is het verstandig de USB apparaten altijd op hetzelfde USB slot aan te sluiten. Het vervelendste is nog dat je in XP niet echt een USB driver kunt verwijderen. je kunt proberen om de driver handmatig opnieuw te installeren - ik neem aan dat die bij Garmin wel te downloaden is. Nota bene, dit doen zonder dat je GPS is aangesloten.

Dit zijn zo maar wat voor de vuist weg tips die je veilig kunt proberen.

Maar misschien is je pc al oud en is Windows in de loop van de tijd zo vervuild geraakt met allerlei installatieprogramma's dat het slimmer is om een middag uit te trekken en hem helemaal opnieuw te installeren. Dan ben je iig alle later geinstalleerde drivers kwijt.

Suc6.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Hans uit Leiderdorp
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2011 11:02

Zumo 660 nieuw uit doos maakt geen contact via USB

Bericht door Hans uit Leiderdorp »

Vrijdag op de motorbeurs een Zumo 660 gekocht. Ik heb hetzelfde probleem - hij wordt niet herkend door de Garmin software. Windows 7 64 bits op een schone vrij nieuwe computer. Alle andere USB apparaten (camera, printer/scanner, kaartlezer) werken goed. Drivers geinstalleerd volgens handleiding (in iedere denkbare volgorde).

Het vreemde is dat de 660 op het scherm meldt dat 'de kabel op de verkeerde USB poort is aangesloten" maar ik gok erop dat dit komt omdat de 660 geen respons van de PC krijgt.

Normaalgesproken merk je bij het aansluiten van een USB apparaat dat er iets in de PC gebeurt (programma wordt gestart of er komt iets in de verkenner) maar er is geen enkele reactie.

Weet iemand een oplossing?

Ik heb het ook og op een laptop geprobeerd - zelfde resultaat.

Bij voorbaat dank voor de gouden tip!

Gr.

Hans

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door CrisisWhatCrisis »

Tja als je hetzelfde probleem op twee computers hebt en we sluiten uit dat je twee keer dezelfde fout maakt bij installatie, is de meest voordehandliggende oorzaak een defect in de 660.

Tenzij Garmin software niet op de 64-bits versie van Win7 loopt maar dat lijkt me eenvoudig na te gaan op hun forum.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22862
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Bericht door HaWee »

of het kabeltje
"Always Look on the Bright Side of Life"

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22862
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Bericht door HaWee »

"Always Look on the Bright Side of Life"

Hans uit Leiderdorp
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2011 11:02

Probleem opgelost

Bericht door Hans uit Leiderdorp »

Bedankt voor de suggesties. Het bleek dat in mijn PC de driver voor de kaartlezer in de weg zat. Vraag niet hoe het kan, maar ik heb de kaartlezer verwijderd (zo'n geintegreerd paneeltje onder de CD speler in de PC, kabeltje in PC los en driver verwijderd) en nu gaat het goed. Ik werd op dit spoor gezet omdat de my.garmin website de kaartlezer slots als apparaten herkende en om de serienummers vroeg.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22862
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Bericht door HaWee »

heeft je laptop ook een ingebouwde kaartlezer?
"Always Look on the Bright Side of Life"

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door CrisisWhatCrisis »

HaWee schreef:of het kabeltje
Uiteraard. Had ik er zelf ook wel bij kunnen zetten. :oops:
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”