Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
- Jeroen D.
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 3 sep 2008 07:31
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
De Zumo 340/350 gaat anders om met route's zoals we gewend zijn van vorige generatie's.
Naar aanleiding van dit draadje op het forum is er een artikel gemaakt op myWaypoint.nl
Klik hier voor het artikel op myWaypoint en hier voor JaVaWa's tooltje
Naar aanleiding van dit draadje op het forum is er een artikel gemaakt op myWaypoint.nl
Klik hier voor het artikel op myWaypoint en hier voor JaVaWa's tooltje
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
- Scheurneus
- Berichten: 9194
- Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
- Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
- Contacteer:
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Ik ben ook nog wat creatief bezig geweest:
zumo 350 - "FF" een route via MapSource laden in de zumo 350
zumo 350 - "FF" een route via MapSource laden in de zumo 350
Marco 
Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.
- Scheurneus
- Berichten: 9194
- Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
- Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
- Contacteer:
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Voor degene die er in geïnteresseerd zijn, ik heb nu ook een BaseCamp variant van de video gepubliceerd.
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=784
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=784
Marco 
Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Hallo.
Ik ben pas beginnend lid van deze GPS site.
Ik had een vraag en dacht het hier onder te kunnen brengen
Ik had pas geldeden een route geladen in mijn zumo 350
Plots ergens in de route, word de route nog wel doorgegeven maar geen afslagen meer.....
Dus je kan de route nog wel blijven rijden, maar dan wel mrt flink getuur ( onveilig) op de zumo)
Na veel geprul tijdens het ridjen, het ding op gegeven moment weer aan de praat gekregen.
Ik heb dit al paar keer meer aan de hand gehad
Iemand hier een oplossing voor??? Of een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Grt Nillus
Ik ben pas beginnend lid van deze GPS site.
Ik had een vraag en dacht het hier onder te kunnen brengen
Ik had pas geldeden een route geladen in mijn zumo 350
Plots ergens in de route, word de route nog wel doorgegeven maar geen afslagen meer.....
Dus je kan de route nog wel blijven rijden, maar dan wel mrt flink getuur ( onveilig) op de zumo)
Na veel geprul tijdens het ridjen, het ding op gegeven moment weer aan de praat gekregen.
Ik heb dit al paar keer meer aan de hand gehad
Iemand hier een oplossing voor??? Of een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Grt Nillus
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Moeilijk van afstand te zeggen, maar ik vermoed:
- dat je het automatisch herberekenen uitgeschakeld had
- dat de viapunten op 'waarschuwen' stonden
- dat je een viapunt gemist hebt
- Doordat herberekenen uit staat zal hij niet opnieuw berekenen naar het gemiste punt
- doordat je het gemiste punt nog niet geraakt hebt krijg je geen aanwijzingen meer, ook al zit je gewoon weer op de route
Voorkomen:
- advies: maak de viapunten 'soft' - maw: stel ze in op 'niet waarschuwen'.
- danwel laat het toestel automatisch herbereken.
Voor dat laatste zie ook
- dat je het automatisch herberekenen uitgeschakeld had
- dat de viapunten op 'waarschuwen' stonden
- dat je een viapunt gemist hebt
- Doordat herberekenen uit staat zal hij niet opnieuw berekenen naar het gemiste punt
- doordat je het gemiste punt nog niet geraakt hebt krijg je geen aanwijzingen meer, ook al zit je gewoon weer op de route
Voorkomen:
- advies: maak de viapunten 'soft' - maw: stel ze in op 'niet waarschuwen'.
- danwel laat het toestel automatisch herbereken.
Voor dat laatste zie ook
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Misschien in dit kader ook nog relevant:
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Initiële vraag: doe ik iets fout in de instellingen van de Zumo of gaat 'herberekenen' in de 340 "standaard" mis?
Bij een onverwachte hindernis op een gemaakte route krijg ik de Zumo maar niet terug op de route (via de functionaliteit herberekenen).
Al verschillende keren tegengekomen (met het 'onverwacht' tegenkomen van eenrichtingsstraten) en gisteren zeer duidelijk bij een 'omleiding' door wegenwerken.
1. De route is gemaakt in BC met de instelling 'motorfiets'.
2. Op de start en het eindpunt na zijn alle via punten soft gemaakt.
3. BC staat op: Autosnelwegen, carpoolstroken,U-bochten,onverharde wegen en voornaamste provinciale wegenop 'te vermijden'.
In de Zumo:
1. Herberekenen staat op 'vragen'.
2. Autosnelwegen, carpoolstroken,U-bochten en onverharde wegen op 'te vermijden'.
3. Gekozen route op 'kortste'.
De geladen route gaat goed tot er een 'onverwacht probleem' optreedt. Zoals gisteren een omleiding.
Uiteraard zeg ik 'Ja' tegen herberekenen maar de omleiding gaat zover rond dat ik tot 3x toe moet 'herberekenen' .
Na de derde keer 'ja' weet de Zumo340 het blijkbaar niet meer en stuurt mij een te volgen weg van 15Km op.
Omdat dat niet kan (alleen kleine binnenwegen gekozen voor de route) zoem ik uit. Wat hij me eigenlijk wil laten doen: blijkbaar stuurt de Zumo 340 me via de snelste weg (wel zonder autosnelwegen) terug naar het beginpunt (in omgekeerde richting en zeker niet via de viapunten op de geplande route) van de route om dan terug opnieuw te beginnen?
Heb dan als tussenoplossing herberekenen 'op verzoek' maar uitgezet, de route 'uitgezoomd' en op zicht terug naar de route gereden. Eenmaal op de route pikt hij deze wel zonder problemen terug op.
Dit 'fenomeen' is geen eenmalig feit.
Dit is wel een 'oplossing' (workaround) maar van een GPS mag je toch verwachten dat ie zelf wat meewerkt bij hindernissen?
Bijkomend praktisch probleem bij handmatig 'uitzoomen' om de route te zien is dat je dan op de kaart niet meer de kleine wegen ziet die je zo vlug mogelijk naar de geplande route kunnen leiden en je bij iedere kruising (die je niet ziet op de kaart) moet zitten in- en uitzoomen (niet bevorderlijk voor de veiligheid op een motor).
Handmatig scrollen op de kaart naar de route toe is al rijdend en met handschoenen aan praktisch ook niet uitvoerbaar want dat scrollen gaat zo langzaam en onnauwkeurig (meestal plaats ik dan gewoon een WP) dat er vroeg of laat ongelukken van komen.
Als ik voor de terugweg de Zumo (met de behouden instellingen) zelf een route laat berekenen van eindpunt naar de thuisbasis werkt het eventueel 'herberekenen' wel goed (er staan dan uiteraard geen zelf opgelegde viapunten in de route). Maar via deze planning kom je ook niet veel probleemgevallen tegen want de 340 kiest wel geen autosnelwegen maar wel veel doorgaande provinciale wegen (in tegenstelling tot de in BC geplande route die uit zeer kleine verkavelingswegen bestaat).
Bijkomend probleem (hier niet echt op zijn plaats maar de moeite om een nieuwe rubriek aan te maken?): De Zumo340 blijft niet gekoppeld aan mijn BT apparaten (meestal Scala Q2 en occasioneel GSM Samsung).
Ttz, hij koppelt zonder problemen en blijft (ook na in en uitschakelen van Zumo en externe BT apparaten) automatisch maar eenmaal een paar dagen niet gebruikt vindt hij geen BT apparaten maar moet er telkens terug gekoppeld (pairen) worden (wat dan dezelfde dag weer goed gaat maar na een dag niet gebruik, enz. )
Bij een onverwachte hindernis op een gemaakte route krijg ik de Zumo maar niet terug op de route (via de functionaliteit herberekenen).
Al verschillende keren tegengekomen (met het 'onverwacht' tegenkomen van eenrichtingsstraten) en gisteren zeer duidelijk bij een 'omleiding' door wegenwerken.
1. De route is gemaakt in BC met de instelling 'motorfiets'.
2. Op de start en het eindpunt na zijn alle via punten soft gemaakt.
3. BC staat op: Autosnelwegen, carpoolstroken,U-bochten,onverharde wegen en voornaamste provinciale wegenop 'te vermijden'.
In de Zumo:
1. Herberekenen staat op 'vragen'.
2. Autosnelwegen, carpoolstroken,U-bochten en onverharde wegen op 'te vermijden'.
3. Gekozen route op 'kortste'.
De geladen route gaat goed tot er een 'onverwacht probleem' optreedt. Zoals gisteren een omleiding.
Uiteraard zeg ik 'Ja' tegen herberekenen maar de omleiding gaat zover rond dat ik tot 3x toe moet 'herberekenen' .
Na de derde keer 'ja' weet de Zumo340 het blijkbaar niet meer en stuurt mij een te volgen weg van 15Km op.
Omdat dat niet kan (alleen kleine binnenwegen gekozen voor de route) zoem ik uit. Wat hij me eigenlijk wil laten doen: blijkbaar stuurt de Zumo 340 me via de snelste weg (wel zonder autosnelwegen) terug naar het beginpunt (in omgekeerde richting en zeker niet via de viapunten op de geplande route) van de route om dan terug opnieuw te beginnen?
Heb dan als tussenoplossing herberekenen 'op verzoek' maar uitgezet, de route 'uitgezoomd' en op zicht terug naar de route gereden. Eenmaal op de route pikt hij deze wel zonder problemen terug op.
Dit 'fenomeen' is geen eenmalig feit.
Dit is wel een 'oplossing' (workaround) maar van een GPS mag je toch verwachten dat ie zelf wat meewerkt bij hindernissen?
Bijkomend praktisch probleem bij handmatig 'uitzoomen' om de route te zien is dat je dan op de kaart niet meer de kleine wegen ziet die je zo vlug mogelijk naar de geplande route kunnen leiden en je bij iedere kruising (die je niet ziet op de kaart) moet zitten in- en uitzoomen (niet bevorderlijk voor de veiligheid op een motor).
Handmatig scrollen op de kaart naar de route toe is al rijdend en met handschoenen aan praktisch ook niet uitvoerbaar want dat scrollen gaat zo langzaam en onnauwkeurig (meestal plaats ik dan gewoon een WP) dat er vroeg of laat ongelukken van komen.

Als ik voor de terugweg de Zumo (met de behouden instellingen) zelf een route laat berekenen van eindpunt naar de thuisbasis werkt het eventueel 'herberekenen' wel goed (er staan dan uiteraard geen zelf opgelegde viapunten in de route). Maar via deze planning kom je ook niet veel probleemgevallen tegen want de 340 kiest wel geen autosnelwegen maar wel veel doorgaande provinciale wegen (in tegenstelling tot de in BC geplande route die uit zeer kleine verkavelingswegen bestaat).
Bijkomend probleem (hier niet echt op zijn plaats maar de moeite om een nieuwe rubriek aan te maken?): De Zumo340 blijft niet gekoppeld aan mijn BT apparaten (meestal Scala Q2 en occasioneel GSM Samsung).
Ttz, hij koppelt zonder problemen en blijft (ook na in en uitschakelen van Zumo en externe BT apparaten) automatisch maar eenmaal een paar dagen niet gebruikt vindt hij geen BT apparaten maar moet er telkens terug gekoppeld (pairen) worden (wat dan dezelfde dag weer goed gaat maar na een dag niet gebruik, enz. )
Zumo 340 en 350LM voor de motor (Triumph Bonneville T100 JPS black, Tiger 800ABS, Street Triple) - Oregon 450 wandelen - 1x 60CSx retour, 2x in de kast - Oregon 300 in de vuilbak. Triumph 1200 XTR met Zumo XT2.
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
- Locatie: meteren
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
@Ivo,ik snap je opgegeven problemen..er is al heel wat over dit gedoe op dit Forum deel gezet...
Er zijn, en is een oplossing,maar kost weer( soms) oeverloos geschrijf(gekwoot) en ook weer GEZEVER...
Ik neem aan dat je dit forumdeel hierover al ruim hebt uitgespit...ik kan wel wel weer een ORAKEL geven,maar dat blijft alsmaar zingen in deze GPSkerk...en,dan moeten we eigenlijk maar beter naar onze kroeg daarover,pot bier en relaxt wauwelen.
Ik zou nu zeggen..
Er zijn hier veel Belgische " vrienden"op het forum,die ook van deze 350 Kaas eten,en daardoor beter weten..
Probeer gewoon eens contact te maken met een collega 350 rijder,en maak samen een tochtje,of spreek af bij een georganiseerde tocht,en lost samen je tekort aan vaardigheid op...Ga bewust de fout in!!!
Jij weet wat en hij weet wat en samen weet je vaak alles...ik heb zo ook al het 1 en ander GELEERD,buiten dit Forumdeel om,uiteraard.
Tis maar een suggestie,maar kan je zo OOK helpen....
Ik kom graag in den Bels,maar niet altijd,doe graag helpende hand,training on the Job, ...of een tete a tete met een van onze expert...bv!!!
Maar, er kan nog best een aap uit de mouw komen...een eureka!
Hou je haaks Gijs
Er zijn, en is een oplossing,maar kost weer( soms) oeverloos geschrijf(gekwoot) en ook weer GEZEVER...

Ik neem aan dat je dit forumdeel hierover al ruim hebt uitgespit...ik kan wel wel weer een ORAKEL geven,maar dat blijft alsmaar zingen in deze GPSkerk...en,dan moeten we eigenlijk maar beter naar onze kroeg daarover,pot bier en relaxt wauwelen.

Ik zou nu zeggen..
Er zijn hier veel Belgische " vrienden"op het forum,die ook van deze 350 Kaas eten,en daardoor beter weten..

Probeer gewoon eens contact te maken met een collega 350 rijder,en maak samen een tochtje,of spreek af bij een georganiseerde tocht,en lost samen je tekort aan vaardigheid op...Ga bewust de fout in!!!
Jij weet wat en hij weet wat en samen weet je vaak alles...ik heb zo ook al het 1 en ander GELEERD,buiten dit Forumdeel om,uiteraard.
Tis maar een suggestie,maar kan je zo OOK helpen....
Ik kom graag in den Bels,maar niet altijd,doe graag helpende hand,training on the Job, ...of een tete a tete met een van onze expert...bv!!!
Maar, er kan nog best een aap uit de mouw komen...een eureka!
Hou je haaks Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22930
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
is het bij een omleiding niet beter om even niet meer naar de gps te luisteren maar naar de borden te kijken? Dan hoef je niet 3 keer te herberekenen, de omleiding brengt je , zou ik verwachten, weer redelijk in de buurt van je route en dan kun je hem weer oppikken.Ivo schreef: De geladen route gaat goed tot er een 'onverwacht probleem' optreedt. Zoals gisteren een omleiding.
Uiteraard zeg ik 'Ja' tegen herberekenen maar de omleiding gaat zover rond dat ik tot 3x toe moet 'herberekenen' .
"Always Look on the Bright Side of Life"
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Tja dan kom je op de "workaround" Niet herberekenen,uitzoomen,borden volgen en in het oog houden dat je erna ergens de route terug kan oppikken.
Twee opmerkingen:
- Initiële vraag dus niet beantwoord: ga ik in mijn planning/BC-toestel instellingen in de fout (en moet ik dus mijn instellingen wijzigen om dit te voorkomen) of heeft de Zumo 340 idd een 'probleem' met herberekenen (en kan ik dus beter die functie, ook 'op vraag' maar helemaal achterwege laten en me er bij neer leggen tot ev. een fix update) en dien ik niet verder bij mezelf te zoeken?
- Al eens een omleiding in België gevolgd?
Meestal stopt dat na een of twee borden. Herberekenen zou juist dan van pas komen.Zeker in een totaal vreemde omgeving waar je er geen idee van hebt waar je precies naar toe wil (wat nu niet het geval was zodat ik kon voorkomen dat ik ongewild terug naar het vertrek gestuurd werd - een een totaal vreemde omgeving gaat dit niet zo vlug opvallen met alle gevolgen van dien.
@Gijs: ik weet niet precies wat de bedoeling is van je geschrijf (en het is veel te warm om momenteel mijn hoofd daar op te breken) maar ik heb in al die jaren al heel veel geleerd op dit forum over allerlei gps- toestellen. Daaruit kreeg ik net meer inzicht en verwierf ik vaardigheden op een veel eenvoudigere en vooral vluggere wijze dan her en der het land rond te rijden naar en met 'geestesgenoten'.
Tot nu toe best tevreden met mijn Zumo340. Als 'ervaren' Garmin gebruiker met een (gedwongen) zijsprongetje naar TT heb ik inmiddels al geleerd dat er geen Garmin toestellen zijn zonder 'eigenaardigheden' noch dat het gras aan 'de andere kant' groener is. De kunst is juist de eigenaardigheden leren te doorgronden en/of te accepteren.
Zoiets als een goed huwelijk dus
Twee opmerkingen:
- Initiële vraag dus niet beantwoord: ga ik in mijn planning/BC-toestel instellingen in de fout (en moet ik dus mijn instellingen wijzigen om dit te voorkomen) of heeft de Zumo 340 idd een 'probleem' met herberekenen (en kan ik dus beter die functie, ook 'op vraag' maar helemaal achterwege laten en me er bij neer leggen tot ev. een fix update) en dien ik niet verder bij mezelf te zoeken?
- Al eens een omleiding in België gevolgd?

@Gijs: ik weet niet precies wat de bedoeling is van je geschrijf (en het is veel te warm om momenteel mijn hoofd daar op te breken) maar ik heb in al die jaren al heel veel geleerd op dit forum over allerlei gps- toestellen. Daaruit kreeg ik net meer inzicht en verwierf ik vaardigheden op een veel eenvoudigere en vooral vluggere wijze dan her en der het land rond te rijden naar en met 'geestesgenoten'.

Tot nu toe best tevreden met mijn Zumo340. Als 'ervaren' Garmin gebruiker met een (gedwongen) zijsprongetje naar TT heb ik inmiddels al geleerd dat er geen Garmin toestellen zijn zonder 'eigenaardigheden' noch dat het gras aan 'de andere kant' groener is. De kunst is juist de eigenaardigheden leren te doorgronden en/of te accepteren.
Zoiets als een goed huwelijk dus

Zumo 340 en 350LM voor de motor (Triumph Bonneville T100 JPS black, Tiger 800ABS, Street Triple) - Oregon 450 wandelen - 1x 60CSx retour, 2x in de kast - Oregon 300 in de vuilbak. Triumph 1200 XTR met Zumo XT2.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Ook bij de andere zumo's kan herberekenen leiden tot ongewenste effecten. Ook daarbij kan voorkomen dat je bijv ineens over de snelweg naar het eerstvolgende viapunt gaat. Dat is geen fout, het is de 'normale' logica van het systeem. Die logica maakt echter dat de meeste ervaren gps-rijders liever het herberekenen uitschakelen.Ivo schreef: Heb dan als tussenoplossing herberekenen 'op verzoek' maar uitgezet, de route 'uitgezoomd' en op zicht terug naar de route gereden. Eenmaal op de route pikt hij deze wel zonder problemen terug op.
Bij de 350 komt daar nog bij dat het niet helemaal voorspelbaar is welk startpunt hij pakt. In principe zal hij het eerstvolgende punt kiezen en blijven kiezen. Zeker als je ver afdaalt van de route kan dat ongewenste effecten hebben; zeker als het toestel staat ingesteld op snelste route. Kennlijk nam hij bij jou een ander volgende punt. Zou ik nog eens moeten testen. Er staat me wel bij uit het verleden dat het herberekengedrag bij de derde herberekening anders kan zijn dan bij de eerdere.
Maar.... bottom line, hoe flauw wellicht ook, ik zou me er niet druk om maken. Werk met softe via's; schakel herberekenen uit. Wordt je omgeleid: zoom even uit op het scherm en bepaal met gezond verstand waar je de route weer op wilt pakken. Het lijkt een work-around, maar is in de praktijk gewoon de handigste werkwijze. Bij álle zumo's.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Met andere Zumo's geen ervaring.
Route staat standaard altijd al ingesteld op kortste (om zo veel mogelijk de groter wegen te vermijden) en na het gelees hier ook al een tijdje alle viapunten op soft.
Nu gaat dus herberekenen op verzoek dus ook uit (tot ik ergens een tegenbericht tegenkom dat een update het wel werkbaar maakt)
En een van de weinige plaatsen waar ik me niet druk maak is op de motor
, dus ook niet alles er omheen.
Dat komt dus al goed.
Route staat standaard altijd al ingesteld op kortste (om zo veel mogelijk de groter wegen te vermijden) en na het gelees hier ook al een tijdje alle viapunten op soft.
Nu gaat dus herberekenen op verzoek dus ook uit (tot ik ergens een tegenbericht tegenkom dat een update het wel werkbaar maakt)

En een van de weinige plaatsen waar ik me niet druk maak is op de motor

Dat komt dus al goed.

Zumo 340 en 350LM voor de motor (Triumph Bonneville T100 JPS black, Tiger 800ABS, Street Triple) - Oregon 450 wandelen - 1x 60CSx retour, 2x in de kast - Oregon 300 in de vuilbak. Triumph 1200 XTR met Zumo XT2.
- GPS Expert
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Herbereken op vragen bij de zumo350 is inderdaad een frustratie puntje, want hij vraagt het niet 1x (zoals een z550/660) maar heel erg vaak weer opnieuw.
Eén! keer vragen zou toch voldoende moeten zijn, dit is vast van de nuvi's overgenomen waar je een blonde (v/m) tot dienst wilt blijven om terug te keren op de juiste weg.
Eén! keer vragen zou toch voldoende moeten zijn, dit is vast van de nuvi's overgenomen waar je een blonde (v/m) tot dienst wilt blijven om terug te keren op de juiste weg.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 11 mei 2007 11:33
- Locatie: meteren
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Ivo,goeie zaak dat je over mijn geschrijf je hoofd niet breekt cq ergert..ook als het straks koeler wordt.Ivo schreef:
@Gijs: ik weet niet precies wat de bedoeling is van je geschrijf (en het is veel te warm om momenteel mijn hoofd daar op te breken)
Als 'ervaren' Garmin gebruiker...... . De kunst is juist de eigenaardigheden leren te doorgronden en/of te accepteren.
ik gaf mijn hint over de weg met een collega oid als een suggestie,daar ik dacht


Fout,dus,sorry,ben blij dat je een tevreden manneke ben met dit speeltje.

T,ja eerder refereerde ik naar jullie Koningskwestie,om er een feest van te maken....en niet te zeveren.
Op dit deel van het Forum verwachtte ik veelal 350 gebruikers,maar er zijn meer(angry) Zumo watchers ..
http://en.wikipedia.org/wiki/Watcher_(comics)(lees vooral bevoegdheden en capaciteiten!!)
Hier op het Forum bedoel ik niet er een Kroningskwestie van te maken,zoals we nu door het volk bejubelde Konigshuizen hebben aan beide zijde van onze tussengrens en alle volkeren blij zijn in vereniging.

Dus van mijn kant geen gejoel dat thans de 350 de Koning onder de Zumo,s is,jullie Albert heeft net afstand gedaan maar blijft toch ook nog Koning,net als de 550 onder de Zumo.s.Dus geen geschoffeer tegen de Z550 mensen,ik zou niet durven..
Moeilijk he ,maar je bent niet verplicht dit te lezen of erop te reageren. Gijs
De Evolutie is gelukkig nog niet beëindigd,het blijft hoopvol.!!Voor mens dier en dingen.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 16 apr 2008 09:35
- Locatie: Groesbeek
Re: Route en herbereken Zumo 340/350 + JaVaWa MS350
Een vraagje over naar een startpunt v/e route navigeren en de ZUMO 350 het werk laten doen
FF een testje gedaan
- Route in BaseCamp gemaakt kaart Europe NT2014.1 (Gelijk als in Zumo 350)
- Zumo 350 / version 2.70 / herberekenen uit
- Route start in Breedeweg = echte Waypoint (3 km zuidelijk van Groesbeek) en loopt zonder veel kronkels zuidelijk naar
Manderscheid/Eifel = finish = echte Waypoint + tussenstop ca. 170km vanaf start in Simmerath = echte waypoint
Alle overige route punten zijn "soft" (niet waarschuwen / bolletjes)
- Ik bevindt me in Groesbeek, 3 km noordelijk vanaf Start route
- Ik activeer de route van Breedeweg-Manderscheid --> GA en de Zumo geeft als voorstelwaarde voor de volgende
bestemming NIET als bestemming de Breedeweg (= Start /1e waypoint) maar de 2E waypoint in Simmerath
Nu gaat het weliswaar goed omdat ik toevallig de weg weet en de aanvangs/tussenroute vanuit Groesbeek,
toevallig over de START heenloopt.... maar logisch ? waarom deze keuze ?
En wat als ik de weg totaal niet weet en ik me ergens bevindt ter hoogte van Roermond en perse de hele route (vanaf START/Breeweg) wilt rijden ?
Ja, eruit komen doe je altijd wel, met wat kunst en vliegwerk en eventueel met de kaart maar ik wil de Zumo voor me laten werken en ik wil de werking doorgronden ?
Wie kan me hiermee wat verder helpen ?
FF een testje gedaan
- Route in BaseCamp gemaakt kaart Europe NT2014.1 (Gelijk als in Zumo 350)
- Zumo 350 / version 2.70 / herberekenen uit
- Route start in Breedeweg = echte Waypoint (3 km zuidelijk van Groesbeek) en loopt zonder veel kronkels zuidelijk naar
Manderscheid/Eifel = finish = echte Waypoint + tussenstop ca. 170km vanaf start in Simmerath = echte waypoint
Alle overige route punten zijn "soft" (niet waarschuwen / bolletjes)
- Ik bevindt me in Groesbeek, 3 km noordelijk vanaf Start route
- Ik activeer de route van Breedeweg-Manderscheid --> GA en de Zumo geeft als voorstelwaarde voor de volgende
bestemming NIET als bestemming de Breedeweg (= Start /1e waypoint) maar de 2E waypoint in Simmerath

Nu gaat het weliswaar goed omdat ik toevallig de weg weet en de aanvangs/tussenroute vanuit Groesbeek,
toevallig over de START heenloopt.... maar logisch ? waarom deze keuze ?
En wat als ik de weg totaal niet weet en ik me ergens bevindt ter hoogte van Roermond en perse de hele route (vanaf START/Breeweg) wilt rijden ?
Ja, eruit komen doe je altijd wel, met wat kunst en vliegwerk en eventueel met de kaart maar ik wil de Zumo voor me laten werken en ik wil de werking doorgronden ?
Wie kan me hiermee wat verder helpen ?