even uitgebreid voorstellen
Geplaatst: 29 apr 2005 15:15
Hallo allemaal, even voorstellen:
Mijn naam is Jaap van Sluis, en ben een redelijk ervaren GPS gebruiker. Begonnen met een Garmin eTtrex. Deze vooral gebruikt tijdens het wandelen. Daar ik destijds ook in het bezit was van een Psion organiser met daar kaartgegevens op, was de wens om GPS en Organiser te combineren zodat ik in ieder geval weet waar ik ben tijdens buitenlandse reizen. Autorouting functie was met deze combinatie niet aanwezig. Route berekenen op de Organiser en (na de nodige experimenten) de eTrex koppelen aan de Organiser, kon je in ieder geval zien waar je was en of je van de route afwijkt. Dit functioneerde wel maar was met alle kabels vrij omslachtig.
Vervolgens deGPS V gekocht (in Notter). Volgens mij ben ik destijds aan dit adres gekomen door op internet te zoeken. GPS V in de auto en op de motor en voor mijn buitenlandse reizen (veelal ook huurauto’s) een ideale op lossing. Enige nadeel is dat je van te voren moet bepalen in welk gebied je bent omdat de geheugencapaciteit van de GPS V erg beperkt is.
Na verloop van tijd was de Psion ook aan vervanging toe en kocht ik de HP2210, in combinatie met TomTom en een draadloze bluetooth GPS ontvanger. De draadloze GPS vooral omdat GPS ontvangst onder de warmtewerende voorruit van de Peugeot 206 van mijn vrouw niet werkt. TomTom werkt overigens perfect!
Op de motor is dit echter niet geschikt. Hiervoor is mijn keuze gevallen voor de Streetpilot 2610. Geruime tijd ook overwogen de 276 C aan te schaffen maar het gebruik van Compact Flash kaarten en het en het scherm met betere contrasterende kleuren hebben de keuze toch voor de 2610 laten gaan. Met de Touratech mount nu ook goed op de motor gemonteerd. (GPS V met de RAM mount was niet 100% naar mijn wensen in te stellen.)
Woensdag 13 april de 2610 aangeschaft. Werkt naar behoren. Eerste dag last van “Condens” in het touchscreen display (volgens Waypoint heeft dat te maken met soldeerdampen?). Dit is weer verdwenen en nadien nog niet weer geconstateerd. Wat mij wel op valt is dat de satelietontvangst (op de motor) tijdens het rijden vaak wegvalt, voor mijn gevoel vaker dan met de GPS V. Later nog met de externe atenne geprobeerd en daarmee nog geen wegval gehad. Met invallende zon wel de piepjes etc.
Misschien een ietwat te uitgebreid verhaal.........?
Groet,
Jaap.
Mijn naam is Jaap van Sluis, en ben een redelijk ervaren GPS gebruiker. Begonnen met een Garmin eTtrex. Deze vooral gebruikt tijdens het wandelen. Daar ik destijds ook in het bezit was van een Psion organiser met daar kaartgegevens op, was de wens om GPS en Organiser te combineren zodat ik in ieder geval weet waar ik ben tijdens buitenlandse reizen. Autorouting functie was met deze combinatie niet aanwezig. Route berekenen op de Organiser en (na de nodige experimenten) de eTrex koppelen aan de Organiser, kon je in ieder geval zien waar je was en of je van de route afwijkt. Dit functioneerde wel maar was met alle kabels vrij omslachtig.
Vervolgens deGPS V gekocht (in Notter). Volgens mij ben ik destijds aan dit adres gekomen door op internet te zoeken. GPS V in de auto en op de motor en voor mijn buitenlandse reizen (veelal ook huurauto’s) een ideale op lossing. Enige nadeel is dat je van te voren moet bepalen in welk gebied je bent omdat de geheugencapaciteit van de GPS V erg beperkt is.
Na verloop van tijd was de Psion ook aan vervanging toe en kocht ik de HP2210, in combinatie met TomTom en een draadloze bluetooth GPS ontvanger. De draadloze GPS vooral omdat GPS ontvangst onder de warmtewerende voorruit van de Peugeot 206 van mijn vrouw niet werkt. TomTom werkt overigens perfect!
Op de motor is dit echter niet geschikt. Hiervoor is mijn keuze gevallen voor de Streetpilot 2610. Geruime tijd ook overwogen de 276 C aan te schaffen maar het gebruik van Compact Flash kaarten en het en het scherm met betere contrasterende kleuren hebben de keuze toch voor de 2610 laten gaan. Met de Touratech mount nu ook goed op de motor gemonteerd. (GPS V met de RAM mount was niet 100% naar mijn wensen in te stellen.)
Woensdag 13 april de 2610 aangeschaft. Werkt naar behoren. Eerste dag last van “Condens” in het touchscreen display (volgens Waypoint heeft dat te maken met soldeerdampen?). Dit is weer verdwenen en nadien nog niet weer geconstateerd. Wat mij wel op valt is dat de satelietontvangst (op de motor) tijdens het rijden vaak wegvalt, voor mijn gevoel vaker dan met de GPS V. Later nog met de externe atenne geprobeerd en daarmee nog geen wegval gehad. Met invallende zon wel de piepjes etc.
Misschien een ietwat te uitgebreid verhaal.........?
Groet,
Jaap.