Ik heb de Quest nog net geen 3 weken maar heb intussen wel al veel ontdekkingen gedaan.
1 week na aankoop de Quest in de auto en vertrokken naar de Eifel. Tot mijn verbazing begon op de A16, in de buurt van Breda, ineens 'herberekenen' maar na even nadenken moest de conclusie zijn dat de weg daar waarschijnlijk vele meters is 'opgeschoven' i.v.m. de aanleg van de HSL en de verbreding van de weg dat we te ver van de oude weg af waren. Na een paar honderd meter was alles weer normaal.
Na aankomst vonden we toch dat ook onze Quest een naam moest hebben en omdat we vaak in Duitsland op vakantie gaan is het 'Heidi' geworden (weer eens wat anders dan Truus, etc.).
Vervolgens veel gebruikt voor autoritten, o.a. naar Bonn waar we feilloos op de plaats van bestemming kwamen.
Ook een aantal wandelingen gemaakt en hierbij de ene keer de interne antenne gebruikt maar ook een paar keer de externe antenne. Wel een keer te veel opgelet hoe het track eruit zag en toen na een tijdje constateren dat je toch ook de richting in de gaten moeten houden: omdraaien dus.
Voor de weg terug naar huis geen route gemaakt maar gewoon huisadres opgegeven en 'navigeren' gekozen. Dit leverde een verrassende route op en niet de verwachte route. Achteraf bleek dat de verwachte route niet een standaard berekende route was maar 1 waar ik thuis een 'via' punt in had gezet. Les: op blijven letten en toch maar route maken en vooraf checken wat de uitkomst is.
Tijdens de terugreis merkten we dat ook in Duitsland het wegennet af en toe wijzigt - ook hier herberekenen en verwijzen naar een afslag die er niet was. Ik heb nog niet gechecked of CS7 daar beter up-to-date is.
Thuis alles in MapSource 'afgetapt' en dan kun je mooi zien waar je allemaal gelopen hebt.
Conclusie: het waren een paar leerzame weken maar ik heb geen spijt van de keuze voor de Quest. Deze zal beduidend vaker gebruikt worden dan de Legend die ik hiervoor had want deze ging alleen met wandelingen mee.
Groeten,
Zegert
Wel even wennen zo'n navigatiehulp
Zegert,
Als je je kaarten update van versie 6 naar versie 7, zijn de problemen bij Breda opgelost! Je kunt deze gratis krijgen via de importeur Sailtron (even zoeken op dit forum).
Je kunt je thuis locatie opgeven in de Quest, als je daarna een tijdje op Find drukt, dan navigeer je automatisch naar huis..
Groetjes,
Kees
Als je je kaarten update van versie 6 naar versie 7, zijn de problemen bij Breda opgelost! Je kunt deze gratis krijgen via de importeur Sailtron (even zoeken op dit forum).
Je kunt je thuis locatie opgeven in de Quest, als je daarna een tijdje op Find drukt, dan navigeer je automatisch naar huis..
Groetjes,
Kees
Kees,
Bedankt voor je reactie EN voor de mededeling dat het probleem bij Breda in vs 7 is opgelost. Ik weet echter niet of het het storend genoeg vind om al te updaten. Ik kreeg in Notter het advies pas volgend jaar te registreren zodat de upgrade naar vs 8 dan gratis is.
De snelle manier om naar thuis locatie te navigeren heb ik inderdaad eerder gelezen maar het probleem zat ergens anders. Ik DACHT dat er een route 'via A' uit zou komen maar de gekozen route liep 'via B'.
Voor de vakantie had ik thuis met de route gespeeld en had in mijn geheugen de verkeerde route: als ik de 'via A'variant had willen hebben had ik dat moeten opgeven en dat had ik niet gedaan.
Groeten,
Zegert
Bedankt voor je reactie EN voor de mededeling dat het probleem bij Breda in vs 7 is opgelost. Ik weet echter niet of het het storend genoeg vind om al te updaten. Ik kreeg in Notter het advies pas volgend jaar te registreren zodat de upgrade naar vs 8 dan gratis is.
De snelle manier om naar thuis locatie te navigeren heb ik inderdaad eerder gelezen maar het probleem zat ergens anders. Ik DACHT dat er een route 'via A' uit zou komen maar de gekozen route liep 'via B'.
Voor de vakantie had ik thuis met de route gespeeld en had in mijn geheugen de verkeerde route: als ik de 'via A'variant had willen hebben had ik dat moeten opgeven en dat had ik niet gedaan.
Groeten,
Zegert