Verschil in rijtijd tussen Basecamp en Zumo
Verschil in rijtijd tussen Basecamp en Zumo
Het valt mij op dat de rijtijd die Basecamp aan een route toe kent, vooral als het over binnen wegen gaat, ongeveer 30% langer is dan wat mijn Zumo 660 laat zien na het in laden.
Als ik ga rijden dan klopt de verwachtte aankomsttijd eigenlijk altijd griezelig nauwkeurig.
Ik ben al eens aan het stoeien geweest met de gemiddelde snelheden in Basecamp, maar daar krijg ik het ook niet synchroon mee.
Heeft er iemand een idee waar dat van komt?
Rikus
Als ik ga rijden dan klopt de verwachtte aankomsttijd eigenlijk altijd griezelig nauwkeurig.
Ik ben al eens aan het stoeien geweest met de gemiddelde snelheden in Basecamp, maar daar krijg ik het ook niet synchroon mee.
Heeft er iemand een idee waar dat van komt?
Rikus
Honda VFR 800 X, Crossrunner met Zumo XT
- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Re: Verschil in rijtijd tussen Basecamp en Zumo
BaseCamp gebruikt snelheden van wegen uit de kaart en rekent daarmee een tijd uit. De zumo660 heeft een zelf lerend gedrag en kent jou snelheidsvoorkeuren op bepaalde wegen.
Doe maar eens een hard reset van de zumo en probeer het nog eens.
De aankomsttijd is altijd nauwkeurig, zeker vlak voor we aankomen
word continue bijgewerkt. Schrijf de aankomsttijd een keer op en vergelijk het daarna nog eens als je vlak bij je eindpunt bent.
Doe maar eens een hard reset van de zumo en probeer het nog eens.
De aankomsttijd is altijd nauwkeurig, zeker vlak voor we aankomen

Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Basecamp en Mapsource geven ook een andere tijd.
Mapsource zit VEEL dichter bij de GPS tijd en is ook meestal nauwkeuriger.
Ik heb dit al eens aan Garmin gemeld.
Nog geen reaktie gehad overigens
gr Wim
Mapsource zit VEEL dichter bij de GPS tijd en is ook meestal nauwkeuriger.
Ik heb dit al eens aan Garmin gemeld.
Nog geen reaktie gehad overigens
gr Wim
gr. Wim.
Garmin Quest -> Zumo 350 -> Zumo 590-595 -> Zumo XT + Scala Rider Q1
En heb je dan eerst eens gekeken welke snelheden per wegcategorie ingesteld staan ? Want dat kan je aanpassen...
Zumo XT, Ducati Multistrada V2S, Cardo Scala Rider Packtalk op HJC RPHA91, Edge Touring, Edge Explorer 2
Hetzelfde ingesteld, ja dat had ik inderdaad al eens gedaan.
En ook de route was identiek..
(daar had GARMIN ook al om gevraagd).
gr Wim
En ook de route was identiek..
(daar had GARMIN ook al om gevraagd).
gr Wim
gr. Wim.
Het punt is juist dat ik de tijd gedurende een rit bij houd en hij is zeer accuraat. Toegegeven op het eind wil er wel eens een wat kort of lange minuut zijn, maar in de basis klopt het gewoon.
Met Basecamp scheelt het ongeveer 30% en zelfs als ik de snelheden in BC 30% hoger maak klopt het nog niet.
Garmin had me de harde reset ook al geadviseerd, maar dat verklaart niet waarom BC gewoon veel langere tijden geeft.
Immers die in de Zumo kloppen al en zullen dus niet beter kunnen worden!
Rikus
Met Basecamp scheelt het ongeveer 30% en zelfs als ik de snelheden in BC 30% hoger maak klopt het nog niet.
Garmin had me de harde reset ook al geadviseerd, maar dat verklaart niet waarom BC gewoon veel langere tijden geeft.
Immers die in de Zumo kloppen al en zullen dus niet beter kunnen worden!
Rikus
Honda VFR 800 X, Crossrunner met Zumo XT
VFRIKUS, ik merk dat ook.
Wim
Wim
gr. Wim.
-
- WayPoint relatie
Goedendag, zijn er al reacties van Garmin binnengekomen? Inmiddels heeft BC al weer enige updates gehad maar zijn de verschillen tussen MS, BC en Zumo 660 nog steeds te groot. Nb alle instellingen zijn nagenoeg gelijk.
nee, garmin heeft geen melding gemaakt van correcties op BC, of firmware voor Z350
gr. Wim.
- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
wat ik wel zie in een zumo 390 dat deze de afstand tot het beginpunt bij de totale route lengte lijkt op te tellen.
Dus een route van 145km geladen in een zumo390 en 590 levert in de 590 in het overzicht 145km op, maar bij de 390 opeens 154km en het begin ligt inderdaad hemelsbreed ongeveer 9km verderop.
Start ik de route in de 390 in demonstratie stand, dan is het weer wel 145km.
Dit viel me vorige week eens op, verder niet getest of het consequent is.
Dus een route van 145km geladen in een zumo390 en 590 levert in de 590 in het overzicht 145km op, maar bij de 390 opeens 154km en het begin ligt inderdaad hemelsbreed ongeveer 9km verderop.
Start ik de route in de 390 in demonstratie stand, dan is het weer wel 145km.
Dit viel me vorige week eens op, verder niet getest of het consequent is.
Marco