Zo gebruik ik:
Open Fiets Map ► wandelen en fietsen
Generic Routable (testing new style) ► autorijden
OpenMTBmap ► MTB
Als ik bijvoorbeeld een route maak op mijn Oregon600 met de Generic routable kaart ingesteld op autorijden. Dan merk ik dat af en toe hele grote omwegen gemaakt worden. Een voorbeeld: van Vorden naar Terborg is ongeveer 23km en de Garmin berekend dan ineens een route van 120km maakt over autobanen etc.
Nu begrijp ik dat dit door een aantal oorzaken kan komen. De routestellingen zijn een mogelijke oorzaak, en ook de foutjes in OSM.
Ik zoek eigenlijk hoe ik het best kan controleren of het een routerings instelling dan wel een foutje op OSM is.
Per kaart en activiteit zijn andere routeringsinstellingen noodzakelijk om goed te routeren.
Je zult de instellingen die je op Basecamp gebruikt ook moeten instellen op de Oregon om dezelfde route te krijgen, en natuurlijk ook dezelfde kaart versie.
Op mijn Oreon zijn onderstaade opties in menu "Te vermijden instellen"
Code: Selecteer alles
- U-Bochten
- Tolwegen
- Interstate-snelweg
- Doorgaande snelweg
- Onverharde wegen
- Carpoolstroken
- Veerboten
"te vermijden wegen"
- Snelwegen
- Belangrijkste provinciale wegen
- Provinciale hoofdwegen
- Wegen in woonwijken
- Onverharde wegen
- Tolwegen
- Carpoolstroken
- Veerboten
- Datum en tijd van afsluitingen
- U-bochten
- Stijgende paden
- Kabelbaan
- Rotonden
- Nauwe paden
Graag wil ik een discussie opstarten om de logica van deze instellingen beter te doorgronden.
De OFM kaart heeft zeer goed gedocumenteerd hoe de routerings instellingen op Basecamp moeten zijn om op een gewenste manier te routeren.
Wie kan mij tips geven om de OSM kaarten op een prettige manier te laten routeren op de Oregon en Basecamp.