Dropbox

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
Plaats reactie
hjfol
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 mar 2014 08:16

Dropbox

Bericht door hjfol »

Voor degene die geen verstand hebben van FTP e.d., wellicht een eenvoudige mogelijkheid om bestanden (gpx files) makkelijk uit te wisselen tussen pc/mac en de Monterra via Dropbox.
Mocht je een (gratis) Dropbox account hebben, download via de Playstore de app FileManager.
Hier hebt je de mogelijkheid om naar netwerk te gaan en kies vervolgens voor Dropbox.
Vul je userid en ww in en je kan Dropbox zien als directory.
Vervolgens kan je bestanden uitwisselen tussen je Monterra en Dropbox

Gebruikersavatar
openfietsmap
Berichten: 1153
Lid geworden op: 4 mei 2011 10:31
Contacteer:

Re: Dropbox

Bericht door openfietsmap »

Dropbox is idd handig om files te sharen of draadloos tussen je Monterra en pc, tablet of smartphone uit te wisselen.
Ik gebruik de app TotalBox for Total Commander (gebruik Total Commander al sinds de prehistorie op de pc, voorheen was dat Norton Commander) :wink:
Maker van de Openfietsmap - Gratis Garmin topokaarten voor op de fiets https://www.openfietsmap.nl

Gebruikersavatar
Eifeltourer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 670
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:36
Locatie: Wachtberg

Re: Dropbox

Bericht door Eifeltourer »

Ha total commander, ik weet nauwelijks hoe ik Verkenner moet starten :-)

overigens kun je uitstekend de hele Basecamp database op dropbox (of copy/google drive) kwijt
Mijn verzameling MRA routes

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: Dropbox

Bericht door Dr Nick »

ik gebruik nog iets anders dan dropbox, dan heb je zelfs geen filemanager nodig.

BittorrentSync, dit synct eender welke map op je gps en pc, gevolg: je kan direct alles op je GPS zetten, zonder deze aan te sluiten, je moet gewoon alles in het juiste mapje zetten, even laten syncen, en 't is gebeurd. Voor mij is dit minder ingewikkeld dan met Dropbox (of iets anders) en dan nog filemanager.

Het enige wat je nog af en toe moet doen is de GOA stoppen om alles terug in te lezen.
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

hansvds
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 okt 2004 09:48
Locatie: Woudrichem

Re: Dropbox

Bericht door hansvds »

Basecamp Library on Dropbox 1.1.pdf
(714.4 KiB) 29 keer gedownload
Een vaak gehoorde vraag is:
Hoe kan ik de Basecamp bibliotheek zowel gebruiken op een OS X machine als op een Windows machine?
Ook bij ons in de FJR Nederland Club kwam deze vraag voor. Na wat testwerk ben ik er samen met een clublid achter gekomen hoe dat moet. Ook twee anderen hebben de methode gebruikt.
Het was toen tijd om een fatsoenlijke handleiding te maken zodat een ieder die een beetje handig is met computers dat zelf ook kan als daar behoefte aan is.

Doe er je voordeel mee.
Als je wijst wijzen er drie vingers terug!!
FJR 1300 Midnight Black 2009 met Zumo XT en Peter57 steun boven de tellers en SENA 10U Shoei helmset.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3300
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Dropbox

Bericht door GPS Expert »

Leuk!

Ik zou alleen vooraf beginnen met het maken van een BaseCamp Backup, want als het fout gaat, dan kun je eenvoudig de Backup herstellen en heb je alles weer terug. Idem als je informatie hebt die in de standaard bibliotheek zit die je wilt overnemen naar de gedeelde database. Eerst backup maken, dan de gedeelde database maken en daarna herstellen en je kunt verdergaan war je gebleven was.

Daarnaast blijft mijn advies om in deze situatie in ieder geval na grote wijzigingen een backup te maken, welke door Mac en Windows versie gelezen kunnen worden en ook in Dropbox (of Onedrive of Google Drive) geplaatst kunnen worden.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”