Als ik een route of spoor over wil zetten van BaseCamp naar de garmin 62s en ik heb op verzenden gedrukt dan komt er geen route of spoor op de garmin, maar wel de mededeling,
Activeren van Birds Eye-afbeelding toestel.
Er wordt contact gemaakt met Garmin-service om activering van het toestel te verifiëren .
Dan zoekt hij even en dan komt de mededeling, fout bij maken contact met Garmin-Servers.
Wat is hier aan de hand?
Gr. Wim.
Route of Spoor overzetten op garmin62s
Route of Spoor overzetten op garmin62s
Gr. Wim.
Garmin 62s
Garmin 62s
- Frank
- WayPoint relatie
Re: Route of Spoor overzetten op garmin62s
Birdseye afbeeldingen zijn satellietfoto's die je op je toestel kunt laden. De 62s kan dit aan, maar je moet er wel een abonnement voor kopen.
Dat je deze mededeling krijgt als je een route of track naar je toestel verzendt is wel heel erg vreemd. Dit heeft niets met elkaar te maken.
Hoe doe je het verzenden? Route of track selecteren en dan via het menu ("Toestel">"Verzenden naar toestel")?
Dat je deze mededeling krijgt als je een route of track naar je toestel verzendt is wel heel erg vreemd. Dit heeft niets met elkaar te maken.
Hoe doe je het verzenden? Route of track selecteren en dan via het menu ("Toestel">"Verzenden naar toestel")?
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
Frank, ik heb het met alle twee gedaan en krijg steeds dit antwoord.
En de sateliet foto's wil ik helemaal niet.
Gr.Wim
En de sateliet foto's wil ik helemaal niet.
Gr.Wim
Gr. Wim.
Garmin 62s
Garmin 62s
- Frank
- WayPoint relatie
Hmm, een raadsel!
Normaal zou ik vragen om een screenshot/opname van het scherm dat je krijgt als je de route probeert te verzenden, maar in een eerder bericht gaf je aan niet zo goed met computers te zijn, dus dan maar een serie vragen:
- Basecamp en Windows al een keer helemaal afgesloten en opnieuw opgestart? Blijft dan het probleem?
- welke versie van Basecamp gebruik je?
- heb je de route zelf gemaakt of gedownload?
- op welke kaart maak je de route en staat diezelfde kaart ook op de GPS?
- zie je het toestel aangesloten staan in Basecamp?
Dit probleem heb ik nog nooit eerder gezien of over gelezen. Het is moeilijk om je vanaf afstand te helpen, maar we gaan het gewoon proberen!
Normaal zou ik vragen om een screenshot/opname van het scherm dat je krijgt als je de route probeert te verzenden, maar in een eerder bericht gaf je aan niet zo goed met computers te zijn, dus dan maar een serie vragen:
- Basecamp en Windows al een keer helemaal afgesloten en opnieuw opgestart? Blijft dan het probleem?
- welke versie van Basecamp gebruik je?
- heb je de route zelf gemaakt of gedownload?
- op welke kaart maak je de route en staat diezelfde kaart ook op de GPS?
- zie je het toestel aangesloten staan in Basecamp?
Dit probleem heb ik nog nooit eerder gezien of over gelezen. Het is moeilijk om je vanaf afstand te helpen, maar we gaan het gewoon proberen!
Groeten,
Frank
Frank
Frank,
Het is al opgelost na veel zoeken kwam ik er achter dat ze open stonden links in de balk weg gevinkt en nu gaat het wel.
Bedankt voor het meedenken.
Gr. Wim.
Het is al opgelost na veel zoeken kwam ik er achter dat ze open stonden links in de balk weg gevinkt en nu gaat het wel.
Bedankt voor het meedenken.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Garmin 62s
Garmin 62s
- Frank
- WayPoint relatie
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "stonden open links in de balk", maar ik ben blij dat het opgelost is!
Groeten,
Frank
Frank
Frank, links in de balk onder on bij BaseCamp kan je de icoontjes voor den dag laten komen zoals sporen route tracks en ook dat ronde balletje, als dat aanklikt worden ze naar boven in de zelfde kolom geopend.
Gr. Wim,
.
Gr. Wim,
.
Gr. Wim.
Garmin 62s
Garmin 62s
- Frank
- WayPoint relatie
Wim,
Jij bedoelt dit?: Hiermee kan je in Basecamp een filter aanzetten, zodat je alleen maar bepaalde elementen ziet zoals routes, sporen of waypoints. Dit kan handig zijn als je verzameling nogal groot is (zoals bij mij dus ...
)
Met het "ronde balletje" bedoel je waarschijnlijk het filter voor Birdseye afbeeldingen (vierde van links).
Ook dit heeft niets met het verzenden van routes te maken. Natuurlijk kan je alleen maar die zaken verzenden die niet door een filter verborgen zijn.....
ik begrijp uit je vorige bericht dat je nu wel de routes en sporen naar je GPS kan verzenden? Prima, opgelost!
Verder adviseer ik je om de eens flink met het programma te "spelen", dan leer je vanzelf wat er allemaal mogelijk is. Helaas is de Help functie van Basecamp niet erg best, daar heb je eigenlijk niets aan.
Wat wel erg goed is, is de Basecamp cursus op DVD van MrGPS!
Jij bedoelt dit?: Hiermee kan je in Basecamp een filter aanzetten, zodat je alleen maar bepaalde elementen ziet zoals routes, sporen of waypoints. Dit kan handig zijn als je verzameling nogal groot is (zoals bij mij dus ...

Met het "ronde balletje" bedoel je waarschijnlijk het filter voor Birdseye afbeeldingen (vierde van links).
Ook dit heeft niets met het verzenden van routes te maken. Natuurlijk kan je alleen maar die zaken verzenden die niet door een filter verborgen zijn.....
ik begrijp uit je vorige bericht dat je nu wel de routes en sporen naar je GPS kan verzenden? Prima, opgelost!
Verder adviseer ik je om de eens flink met het programma te "spelen", dan leer je vanzelf wat er allemaal mogelijk is. Helaas is de Help functie van Basecamp niet erg best, daar heb je eigenlijk niets aan.
Wat wel erg goed is, is de Basecamp cursus op DVD van MrGPS!
Groeten,
Frank
Frank
Frank, dit wat jij laat zien bedoel ik, ik zal het filter is aan zetten. En dat spelen ben ik druk mee bezig, daarom loop ik tegen die problemen aan (Wat eigenlijk geen problemen zijn)
Bedankt voor je antwoorden.
Bedankt voor je antwoorden.
Gr. Wim.
Garmin 62s
Garmin 62s