Pagina 1 van 1
Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 30 jun 2014 20:22
door Triumphrider
Meerdere gebruikers hebben dit probleem al aangekaart op dit forum. Maar afgelopen week ben ik in Duitsland geweest, en was in staat de Garmin er achter te laten. Voor deze vakantie ging de Zumo al een paar keer op zwart. Gebeurde eerst in de autosteun, batterij er uit, flink laten laden. Week later op de motorsteun, hetzelfde probleem, zelfde oplossing geprobeerd. Ik heb een luxe probleem, want op de andere motor heb ik ook een steun, en jawel weer op zwart. Wederom nagekeken met de JDM, gaf geen enkel probleem aan, ik heb zelfs géén kaarten op de SD kaart. Het is geen kwestie van corrupte GPX files, want vrienden die ik mijn routes had toegestuurd hadden geen problemen. Tot tweemaal toe heb ik zelfs scherminformatie gehad die duidt op fabrieksinstellingen. Ik weet niets meer te verzinnen voor een oplossing, ja een nieuwe kopen, maar is er geen technische oplossing??
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 30 jun 2014 21:00
door JaVaWa
Je hebt in JDM ook de optie Extra > Controleer op corrupte databestanden gebruikt? JDM scant de inhoud van GPX-bestanden namelijk niet automatisch; dat moet je met bovenstaande handeling initiëren...
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 30 jun 2014 21:48
door Triumphrider
Beste Javawe, JDM vindt géén corrupte files
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 1 jul 2014 10:23
door Hans Vaessen
Zet wellicht het rapportje van JDM even hieronder, dan kunnen we meekijken.
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 1 jul 2014 19:39
door Triumphrider
Hans Vaessen schreef:Zet wellicht het rapportje van JDM even hieronder, dan kunnen we meekijken.
Beste Hans, het uploaden van het rapport lukt niet, bijgaand de link
http://jdm.javawa.nl/kSQa
Als er meer informatie nodig is dan hoor ik dat graag.
Groet, Gerard Bontenbal
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 1 jul 2014 20:04
door HaWee
de link plaatsen was de bedoeling
wat ik even snel zie:
gps zelf, aan de root
15-07-2012 19:25 6.095.548 GUPDATE.GCD update bestand van 2 jaar geleden, mag verwijderd worden.
op de sd in de map \mp3
16-07-2012 20:10 8.245.760 You Don't Love Me.m4a die zal hij niet begrijpen (moet mp3)
op het iets met je problemen te maken heeft weet ik niet.
een gupdate wil nog wel eens ooit problemen geven, hoeft niet - kan wel
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 1 jul 2014 20:15
door JaVaWa
Ik zie een recente Claire (TTS stem) staan, daar waren toch problemen mee?
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 1 jul 2014 20:17
door GPS Expert
Deze mogen ook weg: uit de \garmin\
76318177-7951-4c7a-bd73-fd9b6428459a.gma
e577f92c-a47f-40da-8bf2-f10e5cf7d200.gma
Den deze kan mogelijk een probleem geven: 09-03-2014 12:54 Nederlands__Claire.vpm
Vervang die eens voor een oudere versie hiervandaan:
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=150 zoeken op oudere versie en dan de: Nederlands-Claire - Volume 80 & Speed 45 versie 1.81 voor de standaard waarden.
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 1 jul 2014 20:52
door Triumphrider
Beste mensen,
Al jullie op-/aanmerkingen heb ik ter harte genomen. Ik heb overbodige bestanden uit de root geknipt en veilig gesteld. Ook heb ik Claire terug gezet naar versie 1.81. Als je op dit forum gaat lopen zoeken dan zie je inderdaad dat de stem wel eens voor problemen kan zorgen. Zoals jullie begrijpen zal ik nu niet even kunnen uitproberen. Mijn vrouw begrijpt het niet als ik nu voor een uurtje of zo weggaat. Morgen naar mijn werk ga ik het wel uitproberen. Ik dank jullie allemaal hartelijk voor het meedenken, en ik kom er spoedig op terug of een en ander opgelost is. Bedankt!!
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 20 okt 2014 18:55
door Triumphrider
Beste mensen, afgelopen week heb ik eindelijk de Zumo weer eens kunnen gebruiken. Door persoonlijke omstandigheden was dit niet mogelijk. Ik ben heen en weer gereden van Rozenburg naar Lauwersoog. Da's toch bijna 3 uur navigeren heen en weer 3 uur terug.
Geen enkel probleem gehad!!
Bovenstaande opmerkingen van jullie hebben geleid tot DE oplossing.
Bedankt daarvoor.
Groet, Gerard
Re: Zumo gaat op zwart
Geplaatst: 20 okt 2014 18:58
door HaWee
bedankt voor de terugmelding en fijn dat het opgelost lijkt te zijn