Na lang ploeteren om OpenfietsMap te installeren op een Dakota 20 hoop ik dat iemand deze gefrustreerde gebruiker verder kan helpen.
Ik heb geprobeerd om OpenFietsMap te installeren op een sd kaartje in de Dakota. Ik heb dit op verschillende manieren gedaan en heb hiervoor de programma's JaVaWa, Garmin Mapinstall i.c.m. Manager gebruikt. Ik heb het idee dat de kaarten netjes op het sd kaartje worden geïnstalleerd.
Nu vind ik OFM (OpenFietsMap) terug onder het kopje kaarten van BaseCamp (Benelux_V23-08-2014). Ik kan hier netje m' n routes plannen en heb hiervoor de videotutorials gebruikt van NederlandFietstLand.
Als ik de Dakota 20 aanzet kan ik ook de kaart van OFM activeren en deactiveren. Zo te zien lijkt het installatieproces dan wel gelukt.
Wat ik nu vreemd vind is als ik de Dakota aansluit op m' n MacBook dan zie ik de Dakota netjes verschijnen in de linker kolom van Basecamp met daaronder m' n SD kaartje. Ik zie dan ook een kopje Kaarten en daaronder een kaart van Frankrijk (de officiële) maar ik zie niet de vermelding OpenFietsMap. Komt dat omdat het geen officieel garmin artikel is?
Vervolgens heb ik ook geprobeerd om de route te uploaden naar de Dakota. Maar deze wordt dan heel anders weergegeven dan in Basecamp. In basecamp volgt hij heel kronkelig de route die ik gemaakt heb. In de Dakota zijn het 3 rechte lijnen tussen de 4 waypoint die ik gemaakt heb.
Ik heb in Basecamp de route geconverteerd naar een track en die geupload naar de Dakota. Dan wordt deze wel netjes weergegeven en komt het netjes overeen met de track in Basecamp.
Ik hoop dat jullie dit verhaal een beetje begrijpen maar ik heb het idee dat ik nog een paar dingetjes mis.
Is de Dakota wel in staat om routes weer te geven die gemaakt zijn in Basecamp of moet ik mij beperken tot een track?
Alvast dank voor alle hulp

/Arthur