Iets meer vooruit kijken dus in de praktijk.
Wil nu ook gaan wandelen en wie weet met een mountain bike... Vind topografische kaarten geweldig. Prachtig om daarop te orienteren. Als dat spul dan ook nog in routeerbare vorm te krijgen is. Gaaf. En daarmee komt dan toch weer de drang opzetten om eens naar wat nieuws te kijken. Mijn 500 heeft kuren. Trillend beeld. Knop die geselecteerd blijft. Heerlijke ervaring als je ergens in Duitsland staat en geen idee hebt waar je naar toe moet .... Vermoed dat het touch gedeelte vervangen mag worden. Mmmm ding is nu 7 jaar oud. Of dat nog uitkan. Daarom een 2de hands 550 erbij genomen. Je bent zooo afhankelijk

De 550 is natuurlijk ook niet de jongste. De 590 ziet er leuk uit. Mooi 5" scherm. Maar een veelvoud aan toeters en bellen die ik niet gebruik. Navigatie voor motor (niet voor auto), en dus ook wandelen/fietsen. Met bluetooth zodat ik draadloos verbonden ben met helm op. Geen muziek. Geen foto's. Geen telefoon.Geen bandenspanning. Geen kronkelwegen, etc etc.
Scherm dat a la Montana 650 90 graden gedraaid kan worden lijkt me wel uitermate handig.
Een nadeel van de ZUMO's is de batterijduur. Bij een dagwandeling vermoed ik dat ik problemen ga krijgen... Door de luxe van 2 van die dingen kan ik natuurlijk altijd een extra batterij meenemen

Is de Montana voor mij een logische opvolger is dus de hamvraag. Haal routes van internet, maar maak ze meestal zelf middels BaseCamp op Mac. Lange routes, zoveel mogelijk gekronkel. Ik ben de dirigent en bepaal van te voren hoe het gaat wezen.
Wil ter plekke tijdens route rijden ook de regie houden. Eventueel een tussenpuntje toevoegen voor een benzinepomp, een omleiding, etc. Apparaat moet liefst sneller dan de ZUMO 500/550 zijn, zeker niet trager.
Tijdens rijden ook snel kunnen in/uitzoomen etc.
Alvast dank voor jullie reaktie(s).