Zometeen (19 april) is er weer de onze Rijnroute. Dit keer een asfalt en een Allroad route voor de dikke brommers.
Wij gaan zoals altijd de mensen aanbieden de routes en tracks van te voren op te sturen en vertrouwen er op dat men dan ook komt en 5 euro in de pot stopt.
Maar er komen natuurlijk ook genoeg mensen die op de dag zelf en graag de route geladen willen hebben. Die service bieden wij graag. Echter, in de tijd komen er steeds nieuwe toestellen, wordt MapSource Basecamp, en veranderen protocollen. Tot vorig jaar kon iemand van de club (een TomTom-er in hart en nieren) prima overweg met MS en overdagen van routes en tracks naar de toestellen. Door de toenemende complexiteit (lees meer en meer verschillende toestellen) wil ik graag een overzicht maken van manieren "hoe het te doen" per toestel.
De mooiste procedure zou zijn: toestel aan PC kopplen met kabel, verkenner opent, map toestel openen, map Garmin/GPX openen en de route of track daar naar toe kopieren. Dan liggen de verantwoordelijkheden netjes: wij zorgen dat de route of track (na uw believen) op het toestel komt, u laadt, importeert de route en wij wensen u een behouden vaart!

Zoiets dus....
Toestellen:
276/278
Streetpilot
CS60
CS70
Montana
Monterra
Nuvi 510
Zumo 2xx
Zumo 550
Zumo 660
Zumo 3 en 5 series
Volgens mij kan ik mijn kopieer/plak truuk vanaf de Montana naar beneden uithalen. Daarboven niet? Mapsource nodig?
De Nuvi kan geen tracks aan, de Zuno 2 serie ook niet ... geloof ik.
Doel is dus een spreadsheet met rijtje toestellen van boven naar beneden en van links naar rechts okolommen als Track J/N, Kopieer/Plak J/N, Opmerking, etc, etc .
Het sheet knopen we dan hier als bijlage aan vast. eerst toestellen bepalen en de kolommen.
Wie helpt?
Bedankt, Marten