Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Wie kent TomTom niet?
De 300/500 en 700 voor de auto, de Rider voor de motor.
motorpoiesz
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2009 13:51
Locatie: Fijnaart

Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door motorpoiesz »

Soms zijn er van die vragen waarvoor een ander al lang een oplossing heeft. Hoe kom je dan bij die oplossing. De handleiding is ook maar een opsomming. En bij een nieuw apparaat zoals de Rider 400 is er ook nog niet zoveel gerichte gebruikers informatie te vinden. Eens kijken of er behoefte is aan een bundelpunt.
Nog even verwachtingen managen: ik ben ook maar een recent toegetreden gebruiker van deze R 400 en zie graag vragen en oplossingen van allerlei soort langskomen. Deze draad is gewoon een plek van gebruikers voor gebruikers.

Vraag van Copper: Hoe zijn spannende routes te onthouden? (Kronkelroutes zijn zelf niet exporteerbaar)
Mijn oplossing: Een manier om je eigen route te onthouden is deze op te nemen. Deze is na afloop als gpx te exporteren naar uSD kaartje. Is een track. Zoals het nu is heb je naast een uSD ook nog een pincet nodig voor de fysieke export. (Nog geen export via USB kabeltje)
Dit zal niet een oplossing zijn als je vaker naar eenzelfde bestemming wilt rijden langs een andere route. Tenminste ik heb niet gehoord dat er een dobbelsteen in de kronkel planner zit. Het aanleggen van een via puntje kan trouwens ver doorwerken in de route.

Er blijken verschillende manieren te zijn om een spannende route naar een bestemmingspunt te rijden ipv een rondrit. Ik dacht dat dit alleen via een POI (mijn plaatsen) ging.
Hervelt schreef:
Zodra je kiest voor een spannende route plannen (en ook de gewenste mate van kronkelen hebt ingesteld) verschijnt er rechtsonder een knop met 3 puntjes. Als je die dan aantikt krijg je toch de optie 'stel bestemming in'.
Je kan dan direct een eindbestemming aangeven waarheen je wilt kronkelen. (Je hebt dan dus geen rondrit meer).
Laatst gewijzigd door motorpoiesz op 2 jul 2015 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

motorpoiesz
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2009 13:51
Locatie: Fijnaart

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door motorpoiesz »

Weet iemand hier het antwoord op: Als je achteraf een wijziging van het routetype uitvoert naar kronkelroute, welke instellingen van intensiteit van bochten of hoogte verschil worden dan gebruikt voor de route bepaling?
Laatst gewijzigd door motorpoiesz op 2 jul 2015 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door Hervelt »

motorpoiesz schreef:Weet iemand hier het antwoord op: Als je achteraf een wijziging van het routetype uitvoert naar kronkelroute, welke instellingen van intensiteit van kronkelen of hoogte verschil worden dan gebruikt voor de route bepaling?
Een kronkel route geeft niet hetzelfde resultaat als een spannende route.
Wat ik begreep van eerdere reacties op forums geeft een kronkel route een nog minder goed (mooi) resultaat dan de lichtste instelling voor spannende routes.

Copper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 54
Lid geworden op: 3 mei 2015 11:59
Locatie: Eijsden

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door Copper »

Het is ook mijn ervaring dat de keuze van "plan een spannende route" veel meer kronkelwegen voortbrengt dan wanneer je een route laat plannen via de routevoorkeur keuze "kronkelroute" Wel jammer dat je de routevoorkeuren niet samen kunt gebruiken.
Bijv ; snelste route , maar zonder snelwegen. Of kronkelwegen, zonder snelwegen. Je zult dat laatste probleem niet snel tegenkomen, maar in het buitenland zou het je kunnen gebeuren dat je een kronkelroute over een stuk autoweg krijgt.

De optie van Hervelt ; "plan een spannende route", drie puntjes, "stel bestemming in" werkt erg makkelijk en vind ik stukken beter te plannen dan dat je viapunten kiest.
Laatst gewijzigd door Copper op 2 jul 2015 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.

motorpoiesz
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2009 13:51
Locatie: Fijnaart

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door motorpoiesz »

Via MyDrive probeer ik nu POI bestanden als in ov2 format over te zetten. Er staan al 2 bestanden op die netjes gesynchroniseerd zijn (maand geleden). MyDrive neemt deze netjes op maar ik zie totaal niets in Mijn Plaastsen op de R400 verschijnen. Connect staat netjes verbonden, TT MyDrive staat aangemeld, ...geen foutmeldingen, er gebeurt niets en kan ook niet zien waar het op hangt.
Er wordt ook gemeld dat de eerstvolgende keer de wijzigingen worden doorgevoerd. Na alles afmelden en aanmelden gebeurt ook niets.
Suggesties?

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door Hervelt »

motorpoiesz schreef:Via MyDrive probeer ik nu POI bestanden als in ov2 format over te zetten. Er staan al 2 bestanden op die netjes gesynchroniseerd zijn (maand geleden). MyDrive neemt deze netjes op maar ik zie totaal niets in Mijn Plaastsen op de R400 verschijnen. Connect staat netjes verbonden, TT MyDrive staat aangemeld, ...geen foutmeldingen, er gebeurt niets en kan ook niet zien waar het op hangt.
Er wordt ook gemeld dat de eerstvolgende keer de wijzigingen worden doorgevoerd. Na alles afmelden en aanmelden gebeurt ook niets.
Suggesties?
De POI's worden niet meer getoond omdat er geen symbolen geïmporteerd worden om te laten zien. Ze worden wel gemeld.
Volgens mij hebben gebruikers de POI symbolen weergave altijd gewaardeerd. Echter heeft men die funcionaliteit verwijderd.
(Of beter gezegd: nooit toegevoegd bij de nieuwe NavCore versie)
Overigens konden we in eerste instantie op de 400 helemaal geen POI's plaatsen, en op het toestel zelf kan het nog steeds niet.
Daarom is de vraag al meermaals gesteld @TomTom: Graag weer net als vroeger POI symbolen laten plaatsen, opslaan en weergeven en ook in POI/NP categorieën kunnen zoeken zoals vroeger.
Hier is al door meerdere gebruikers naar gevraagd.

motorpoiesz
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2009 13:51
Locatie: Fijnaart

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door motorpoiesz »

Een poi verzameling wordt netjes weergegeven als groep in MijnPlaatsen op de R400. De eerste 2 groepen van een maand geleden staan er netjes. Ik krijg er alleen geen nieuwe bij geplaatst.
Trouwens, toegevoegde poi's krijgen op de kaart wel een cirkeltje met puntje naar onder.
Maar ja hoe krijg ik nu een 3-de of volgende verzameling erin ??

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door Mr. M »

Ha Edwin,

Specifieke plaatjes per groep is nog niet mogelijk. Velen hebben hier reeds om verzocht.
Dus alle POI's (ik denk die je zelf toevoegt) hebben hetzelfde plaatje op het scherm.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150 Rockster
Ulefone Armor 7 Android icm TomTom Go App en Osmand+

motorpoiesz
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2009 13:51
Locatie: Fijnaart

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door motorpoiesz »

Ha M,
probleem is dat ik geen verdere poi via uploaden als groep aan Mijn Plaatsen kan toevoegen. Ik wil extra campings toevoegen.
Zonder toegevoegde plaatjes is de poi-groep wel op het scherm te toveren, plaatje is dus niet noodzakelijk

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door Mr. M »

Hoi,

Ik heb geen 400, dus weet dat niet.
Maar ik gebruik al jaren Archies campings POI's. Misschien kun je die als 1 groep erop zetten?
Anders via Tyre? Dat zou wellicht nu ook mogelijk moeten zijn.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150 Rockster
Ulefone Armor 7 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
KARST
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1288
Lid geworden op: 28 apr 2006 21:33
Locatie: Genemuiden

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door KARST »

Ik heb een paar dagen terug ook enkele favorieten in my drive aangemaakt , my drive geeft wel aan dat
Ze gesynchroniseerd worgen met de rider, maar ook ik kreeg ze op de rider niet te zien . Later heb ik ze maar handmatig op het toestel gezet .
groeten ,

Karst

Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT

Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!

motorpoiesz
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2009 13:51
Locatie: Fijnaart

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door motorpoiesz »

(Mr M: het zijn juist de Archies campings die ik op de R400 wil zetten, leent zich niet zo om handmatig over te brengen, daar had de mensheid toch bestanden voor uitgevonden ...)

Nog geen stap verder.
Tot nog toe met Win8 geprobeerd. Nu ook een Win7 notebook van stal gehaald en alles geüpdate: geen oplossing, de communicatie tussen MyDrive via Connect naar R400 blijft uit. Waar hangt dit op?
(Via Tyre is nu via bestandsoverdracht wel een gpx op te slaan, is ook gelukt, maar geen ov2.)

HansRider40
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2015 13:31

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door HansRider40 »

Ik heb een Rider 40 en wil via Tyre een GPX route op mijn Rider 40 zetten. Op zich lukt dat ook maar als ik na import van die route wil gaan rijden dan zie ik alleen het begin en eindpunt op de Rider 40 weergegeven. Bij deze route ongeveer 300 meter. De rest van de route, van huis naar Bodegraven en terug is dus niet te zien.
Bij route met ITN bestanden geen enkel probleem.
Ben benieuwd of anderen dit ook ervaren en of er een oplossing is?? :?:

motorpoiesz
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2009 13:51
Locatie: Fijnaart

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door motorpoiesz »

HansRider40: kan het zijn dat je via punten hebt zonder vlaggen. Als je de route bekijkt gaat deze dan direct van begin naar eindpunt of toch langs een omweg

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider 400 gebruikers: vragen en kennis uitwisseling

Bericht door Mr. M »

Aha, ik dacht dat met handmatig bedoelde dat je een paar campings met de hand wilde toevoegen aan de POI file op de TT.
Ik weet niet, zou TomTom bellen. Wellicht is de file te groot? Zou daar een limiet aanzitten? Je hebt er al twee ov2's op staan. Max?? Wie zal het zeggen. Het gruwelijke in dit verhaal is wederom het feit van geen foutmeldingen.
Wat ik ook zou doen is naast hier, op het TomTom forum gaan. Internationaal. Ik heb daar heel goede ervaringen mee. Maar ja, dat was nog met de oude Riders .... Deze dus: https://en.discussions.tomtom.com/rider-51
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150 Rockster
Ulefone Armor 7 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider en autonavigatie”