verkeerd om

DE mobiele GPS voor de auto, HET toestel voor op de motor
rene53catalina
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016 22:04
Locatie: vlagtwedde

verkeerd om

Bericht door rene53catalina »

heb me net aangemeld en voorgesteld maar heb ook direct een vraag
mijn 2650 heeft de kaart op de kop staan , ook wijst het kompas precies de verkeerde kant op ,
heb me suf gegoogled en kan er eigenlijk niet veel over vinden , ik kan hem nu niet gebruiken
omdat het apparaat denkt dat ik de verkeerde kant op ga en hij doet dan niets anders als herberekenen
ik hoop dat het een instelling is die ik ergens verkeerd heb staan

wie kan me er verder mee helpen

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2611
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: verkeerd om

Bericht door Frank »

Dat is wel erg vreemd. Als de schermoriëntatie verkeerd (= op z'n kop) zou staan, zou je verwachten dat het volgen van een route wel goed zou gaan. Blijkbaar is er bij jou meer aan de hand.
Ik kan me er zo geen voorstelling van maken, ik zou eens naar een winkel van Waypoint gaan en het daar laten zien. (of een paar foto's van het scherm maken en dat hier delen)
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

rene53catalina
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016 22:04
Locatie: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Bericht door rene53catalina »

ik was ook eigenlijk ook al van plan om er even mee heen te gaan ,
op de een of andere manier draait de kaart ook niet mee met de richting waar je in rijdt
ik heb de instelling zo staan dat de gevolgde weg naar boven wijst maar dat doet hij dus niet ,
en het kompas draait netjes mee alleen compleet verkeerd om

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2622
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: verkeerd om

Bericht door Erik »

een hard reset was destijds de panacee voor vele kwalen.
Dat gaat op een StreetPilot 2650 waarschijnlijk op dezelfde manier als op de populairdere tijdgenoot 2610, wat met de zoekfunctie in dit forumdeel nog wel te vinden zal zijn.
Baat het niet, het schaadt ook niet.

Terzijde:
Het meest recente kaartmateriaal voor een StreetPilot 2610/2650 is City Navigator Europe non-NT 2009, dat niet meer geupdate kan worden.
Je kan op een StreetPilot 2610/2650 kaarten van OpenStreetMap installeren. Dat wordt regelmatig bijgewerkt.
Wat heb jij er op staan?
Groeten
Erik BMW K met SP IIIdeluxe => 2610 => 2720 => 2820 => Zumo 660 met CNEur NT 2025.10 en OnRoute Motor BNL-DACH-DEN 5.16, MapSource 6.16.3 (W11); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; SRC op Schuberth C3 PRO

rene53catalina
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016 22:04
Locatie: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Bericht door rene53catalina »

ik heb er open street map op staan ,
die harde reset moet je geloof ik doen door hem aan te zetten terwijl je page menu en find ingedrukt houd maar op de een of andere manier doet hij dat niet
het probleem met mijis ook nog eens en keer dat ik totaal niet handig ben met computers en met van aller installeren , als er bij mij geen motorblok in zit dan word ik er vaak een beetje misselijk van als het niet lukt :D

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18780
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: verkeerd om

Bericht door JaVaWa »

rene53catalina schreef:ik heb de instelling zo staan dat de gevolgde weg naar boven wijst
Staat die instelling op "Koers boven" of "Noord boven"? Kijk voor de zekerheid nog eens.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 149 GPS-toestellen

rene53catalina
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016 22:04
Locatie: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Bericht door rene53catalina »

heb ze beide geprobeerd maar er veranderde niets , maar ik heb nu het apparaat uit elkaar gehaald en het scherm schoon gemaakt en daar reageert hij nu wel wat anders van , wat ik ook tegen kwam is dat de interne antenne los was , daar was blijkbaar al eens mee geprutst , heb die nu weer vast gesoldeerd zoals het hoort

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: verkeerd om

Bericht door pheufk »

rene53catalina schreef:
die harde reset moet je geloof ik doen door hem aan te zetten terwijl je page menu en find ingedrukt houd maar op de een of andere manier doet hij dat niet
Harde reset: Find en aanzet schakelaar tegelijk
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2622
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: verkeerd om

Bericht door Erik »

pheufk schreef:Harde reset: Find en aanzet schakelaar tegelijk
dat is onjuist
zie hieronder
speek schreef:Let op: een master reset wist alle persoonlijke gegevens en instellingen en zet de navi terug naar de fabrieksinstelling.

zet de navi uit, maar houd de stroomvoorziening aangesloten
druk tegelijkertijd op PAGE en MENU (ingedrukt houden) en zet de navi aan
houd PAGE en MENU net zo lang ingedrukt totdat de vraag verschijnt of je werkelijk alle gebruiker-gegevens wilt wissen
laat de knoppen PAGE en Menu nu los en druk op 'Yes'
de navi wordt nu ge-reset; volg nu de aanwijzingen op het scherm
bron: Garmin

De almanak is nu ook ge-reset. Leg daarom de unit buiten met goed zicht op de hemel. De satellieten moeten dan in max.25-30 minuten gevonden zijn.
Groeten
Erik BMW K met SP IIIdeluxe => 2610 => 2720 => 2820 => Zumo 660 met CNEur NT 2025.10 en OnRoute Motor BNL-DACH-DEN 5.16, MapSource 6.16.3 (W11); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; SRC op Schuberth C3 PRO

rene53catalina
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016 22:04
Locatie: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Bericht door rene53catalina »

het schijnt dus dat je met page en menu de gebruikers settingen reset , maar als je find er ook bij in drukt zou je een complete reset doen , volgens dit artikel tenminste

http://vidar1.tripod.com/garmin_26xx.pdf

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2622
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: verkeerd om

Bericht door Erik »

rene53catalina schreef:het schijnt dus dat je met page en menu de gebruikers settingen reset , maar als je find er ook bij in drukt zou je een complete reset doen
er zit inderdaad verschil tussen een Master Reset en een Hard Reset.

N.B.: bovengenoemde procedure is voor een StreetPilot 26xx en verschilt van die voor een StreetPilot 2720/2820, alleen al vanwege andere knopfunctie
Laatst gewijzigd door Erik op 20 jan 2016 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

rene53catalina
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016 22:04
Locatie: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Bericht door rene53catalina »

ik weet het nog niet helemaal zeker maar volgens mij is het goed , in ieder geval wees het kompas de goede kant op en draaide mee naar de goede kant , de reparatie van de antenne is ook gelukt want hij vind nu ook satallieten zonder externe antenne ,

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2622
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

kaart verkeerd om op StreetPilot 2650

Bericht door Erik »

gefeliciteerd met het resultaat en bedankt voor je feedback.
Daarmee kunnen andere StreetPilot 26xx gebruikers wellicht ook hun voordeel doen.

BTW: er zijn op dit forum meerdere gebruikers met een StreetPilot 26xx geweest die (in navolging van de StreetPilot III) hun toestel jaarlijks een hard reset gaven om het beperkte interne geheugen op te schonen.
Laatst gewijzigd door Erik op 20 jan 2016 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Erik BMW K met SP IIIdeluxe => 2610 => 2720 => 2820 => Zumo 660 met CNEur NT 2025.10 en OnRoute Motor BNL-DACH-DEN 5.16, MapSource 6.16.3 (W11); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; SRC op Schuberth C3 PRO

rene53catalina
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016 22:04
Locatie: vlagtwedde

Re: verkeerd om

Bericht door rene53catalina »

ja , dat had ik al eens gelezen , het schijnt wel te helpen inderdaad ,
ik zal in de gaten houden hou hij het doet en dan mend ik dat wel ,
\kwam er trouwens ook achter dat er aan paar schroefjes van de behuizing missen , het lijkt er op
dat ze al eerder problemen met dit ding hebben gehad :D

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2622
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: verkeerd om

Bericht door Erik »

die schroefjes zijn wel belangrijk om te voorkomen dat er bij heftige neerslag vocht achter het touchscreen komt (eigen ervaring). Verkrijgbaar bij onze forumsponsor WayPoint (waarbij de afhandelingskosten hoger waren dan het materiaal).

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Streetpilot 2820/2720/2610/2620/2650 -- Perfect Pilot Red&Blue”