Waarom wil ik afwijken van de toch wel goede ervaring met het rijden van route`s op trackbasis?
M.i is er met deze methode maximaal winst te behalen indien de kaarten en de rit sterk verouderd zijn om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
Het komt geregeld voor dat er in een grote groep het “herberekenen uit’ nogal eens wordt genegeerd. De uitzetter is dan meestal de aangewezen persoon om een vinger naar uit te wijzen. In de grote groep zijn enkele medereizigers in het bezit van de Zumo 550 die de vervelende eigenschap heeft om toch te gaan herberekenen ondanks dat de instelling goed staat wanneer er maar even in tegengestelde richting wordt gereden. Zelfs een krappe U-turn kan al tot deze aktie leiden is mijn ervaring. Ik vind het eveneens handig om koffie/lunch pauzes als waypoint in de rit op te nemen. Een dergelijke plaats is dan altijd makkelijk in te voeren wanneer men van een grote groep verwijderd raakt.
De vraag luidt:
Er van uitgaande dat men met recent kaartmateriaal rijdt (gelukkig steeds vaker dankzij LTU) en de instellingen voor navigatie onderling in de groep overeenkomen, wat is dan het voordeel van de route op trackbasis t.o.v. de “koninklijke”

Dank voor jullie reactie.