Basecamp weinig kaart-detail
Basecamp weinig kaart-detail
Hallo
Ik heb Basecamp 4.2.2 geinstalleerd op mijn windows PC. Daarin de laatste OFM geinstalleerd dmv de setup. De map op de Etrex20 gekopieerd. Zoals het beschreven staat dus.
Als ik nu Basecamp opstart en de kaart Openfietsmap selecteer, de kaart van de PC dus, dan geeft die veel minder details dan als ik de kaart OFM kies, dat is de kaart van de Etrex. Die is veel meer gedetailleerd. Wat doe ik niet goed?
Bram
Ik heb Basecamp 4.2.2 geinstalleerd op mijn windows PC. Daarin de laatste OFM geinstalleerd dmv de setup. De map op de Etrex20 gekopieerd. Zoals het beschreven staat dus.
Als ik nu Basecamp opstart en de kaart Openfietsmap selecteer, de kaart van de PC dus, dan geeft die veel minder details dan als ik de kaart OFM kies, dat is de kaart van de Etrex. Die is veel meer gedetailleerd. Wat doe ik niet goed?
Bram
Waarom LIGT koffie op het schoteltje en ZIT het in een kopje? En waarom zitten we VOOR de tv en ACHTER de pc?
- openfietsmap
- Contacteer:
Re: Basecamp weinig kaart-detail
Maker van de Openfietsmap - Gratis Garmin topokaarten voor op de fiets https://www.openfietsmap.nl
Je kunt ook sneltoets CTRL-G gebruiken.
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap
Hai,
Nee, die staat niet aangevinkt. Bij de kaart van de Etrex maakt het wel verschil of "alleen basiskaart" staat aangevinkt of niet. Bij de kaart op de PC maakt het geen enkel verschil of dat aan of uit staat.
De plaats BEST geeft ie aan als een grote oranje vlek, nagenoeg zonder wegen en bebouwing. Schakel ik over op de kaart van de NAV dan volop details.
Nee, die staat niet aangevinkt. Bij de kaart van de Etrex maakt het wel verschil of "alleen basiskaart" staat aangevinkt of niet. Bij de kaart op de PC maakt het geen enkel verschil of dat aan of uit staat.
De plaats BEST geeft ie aan als een grote oranje vlek, nagenoeg zonder wegen en bebouwing. Schakel ik over op de kaart van de NAV dan volop details.
Waarom LIGT koffie op het schoteltje en ZIT het in een kopje? En waarom zitten we VOOR de tv en ACHTER de pc?
Hallo, ook die knoppen heb ik al geprobeerd maar ook dat geeft geen enkel verschil op de betreffende kaart. Die van de NAV reageert wel
Kaartdetailniveau staat op hoogste
Gewoon even CTRL-G
Die toetscombinatie kun je afwisselen. Wanneer ik iets snel in basecamp wil opzoeken de kaart scrollen en schuiven vlotter. daarna weer CTRL-G en je hebt weer de details.
edit: Vreemd: ctrl-g werkt voor alle kaarten tegelijk. Niet één kaart wel en de ander niet. Raadsel.
Die toetscombinatie kun je afwisselen. Wanneer ik iets snel in basecamp wil opzoeken de kaart scrollen en schuiven vlotter. daarna weer CTRL-G en je hebt weer de details.
edit: Vreemd: ctrl-g werkt voor alle kaarten tegelijk. Niet één kaart wel en de ander niet. Raadsel.
Laatst gewijzigd door e.vdwerf op 16 jun 2016 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap
Als ik dat doe zie ik een witte flits en komt de kaart weer gewoon terug, die zonder de details dus. Er gebeurt dus gewoon niets. Bij die van de NAV werkt dat wel
Je hebt toch niet je etrex aangesloten op de computer (lees in basecamp) ?
De OFM op je gps moet in ieder geval op "Niet zichtbaar in basecamp" staan als de kaart al op je computer is geïnstalleerd.
De OFM op je gps moet in ieder geval op "Niet zichtbaar in basecamp" staan als de kaart al op je computer is geïnstalleerd.
Jawel, die heb ik ook aangesloten op de PC. Ik kan dan dus tussen de kaart van de PC en die van de Etrex schakelen.
Nu heb ik de etrex eraf gekoppeld en dat maakt geen verschil.
Ik zal alles er eens vanaf gooien en dan opnieuw installeren, wordt vervolgd
Nu heb ik de etrex eraf gekoppeld en dat maakt geen verschil.
Ik zal alles er eens vanaf gooien en dan opnieuw installeren, wordt vervolgd
Dit is het probleem. Schakel met het programma JDM de OFM op je gps uit. Dat zou ik eerst proberen.
Nou, ik heb zowel Basecamp als OFM van de PC verwijder dmv configuratiescherm, op de juiste manier dus.
Daarna de installatiemappen verwijderd en met Ccleaner het register geschoond.
De PC herstart.
Met REVO uninstaller de resten opgeruimd.
Opnieuw opgestart en Basecamp opnieuw geinstalleerd.
En wat denk je??? De routes en sporen die erin stonden, staan er nu ook weer in.
Ik heb dus nog geen OFM geinstalleerd en ook de Etrex hangt niet aan de PC.
Daarna de installatiemappen verwijderd en met Ccleaner het register geschoond.
De PC herstart.
Met REVO uninstaller de resten opgeruimd.
Opnieuw opgestart en Basecamp opnieuw geinstalleerd.
En wat denk je??? De routes en sporen die erin stonden, staan er nu ook weer in.
Ik heb dus nog geen OFM geinstalleerd en ook de Etrex hangt niet aan de PC.
- guzzi vero
BC slaat zen data in een verborgen map op en die wordt niet gewist als je BC verwijderd.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
Inderdaad, ik vond enkele mappen in C:|gebruikers\gebruiker\AppData en in C:\Programdata beide verborgen mappen.
Deze heb ik verwijderd en nu BC opnieuw installeren.
edit:
Oke, BC staat er nu weer op. En nu is het een clean versie dus zonder oude instellingen. Ook de nieuwste OFM erop gezet. De NAV niet aangesloten. De kaart geeft geen details. Eindhoven, helemaal inzoomen levert een oranje scherm op met slechts drie straten, geen bebouwing oid. "alleen basiskaaart" staat uitgevinkt.
Deze heb ik verwijderd en nu BC opnieuw installeren.
edit:
Oke, BC staat er nu weer op. En nu is het een clean versie dus zonder oude instellingen. Ook de nieuwste OFM erop gezet. De NAV niet aangesloten. De kaart geeft geen details. Eindhoven, helemaal inzoomen levert een oranje scherm op met slechts drie straten, geen bebouwing oid. "alleen basiskaaart" staat uitgevinkt.
En hoe staat je kaartdetaillering ingesteld in BC?
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.