Topo Duitsland V7 PRO op Windows 10

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
GCMDV

Topo Duitsland V7 PRO op Windows 10

Bericht door GCMDV »

Hallo Iedereen,
ik ben nieuw hier op het forum, ik ben in het bezit van een Garmin Montana 600 die ik vooral gebruik voor wandeltochten in de natuur en soms ook eens voor een tochtje op de mountainbike.

ik heb een probleem met het instaleren van een Topo kaart van Duitsland, onlangs moest ik mijn laptop volledig laten herinstaleren ( windows 10) en nu kan ik na het terug instaleren van Garmin Base Camp de Topo kaart van Duitsland V7 PRO niet meer instaleren, ik krijg steeds de melding deze versie van het besturingssysteem wordt niet ondersteund. dit programma is geschikt voor Windows VISTA SP2 of hoger.
alvast bedankt voor elke duw in de goeie richting.

P.S. met de Garmin Topo kaarten van de BENELUX en Frankrijk lukt het wel.

GCMDV

keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Topo Duitsland V7 PRO op Windows 10

Bericht door keesm »

Kijk even hier voor de mogelijke oplossing: https://forum.garmin.de/showthread.php? ... erst%FCtzt , waarbij verwezen wordt naar: https://boerse.to/thema/loesung-garmin- ... n.2106011/
Kort gezegd: je dvd kopieren naar je harde schijf, in het bestand productinfo.xml wat aanpassen en daarna de installatie doen vanaf je harde schijf.

GCMDV

Bericht door GCMDV »

Hallo keesm
ik heb vandaag dan toch een oplossing gekregen van Garmin!
Het is eigenlijk heel eenvoudig, Het bestand (TOPODeutschlandV7PRO.gmap) uit de Windows map op de installatie-cd kopiëren naar C:\ProgramData\Garmin\Maps
en ontgrendelen.

in alle geval toch nog bedankt voor de aangeboden hulp.

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Hervelt »

GCMDV schreef:Hallo keesm
ik heb vandaag dan toch een oplossing gekregen van Garmin!
Het is eigenlijk heel eenvoudig, Het bestand (TOPODeutschlandV7PRO.gmap) uit de Windows map op de installatie-cd kopiëren naar C:\ProgramData\Garmin\Maps
en ontgrendelen.

in alle geval toch nog bedankt voor de aangeboden hulp.
En blijkt dit ook te werken ? De oplossing dus ?

(Je omzeilt daarmee het eigenlijke probleem, dat het bestand niet geinstalleerd wilde worden omdat uitgegaan wordt van een besturingssysteem met bepaalde minímum eisen, nl SP2, en Windows 10 is ook geen benoemd OS.
Nu heb je het bestand handmatig gecopieerd. Wellicht net wat gemakkelijker uit te leggen dan bijv XML bestanden aanpassen (als dat hier tenminste ook geholpen zou hebben. Is nu niet zeker.)

GCMDV

Bericht door GCMDV »

Ja, dit werkt perfect, heb het zopas zelf ondervonden!

keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door keesm »

De gmap kopieren vanaf dvd had ik wel aan gedacht, echter ik zat even met de ontgrendelcodes omdat je een volledig nieuwe pc-installatie hebt. Hoe heb je deze weer op je pc gekregen, via Mygarmin of Express of Basecamp?

GCMDV

Bericht door GCMDV »

Gewoon via basecamp en aanvinken dat het een herinstalatie is en niet een nieuwe

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”