Daar komt het pas wanneer de, nu intern geplaatste, accu aan vervanging toe is ???QuattroFrits schreef: ↑18 jul 2020 08:30De huidige XT heeft het accu/batterij probleem gelukkig niet meer.
Accu verbruik BMW Navigator V
- tony rave
- WayPoint relatie
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
- Locatie: View over Baltic Sea
Re: Accu verbruik BMW Navigator V
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track (probleemloos)► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx ║BaseCamp ► databeheer Ж
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Berichten: 2938
- Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
- Locatie: Hulsberg
- Contacteer:
Re: Accu verbruik BMW Navigator V
De originele accu van de Zumo 590 heeft het bij mij ongeveer 6 jaar volgehouden, zonder verdere problemen en ik hoop dat de huidige eigenaar er ook nog een aantal jaren plezier aan mag beleven.
Als de originele Zumo XT accu het ook weer zo lang volhoudt, ben ik weer ruim tevreden, maar dat zien we dan wel weer.
Als de originele Zumo XT accu het ook weer zo lang volhoudt, ben ik weer ruim tevreden, maar dat zien we dan wel weer.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Re: Accu verbruik BMW Navigator V
In de NAV V die ik bezit zit al meer dan 10 jaar nog steeds de originele accu.
Ook geen gepiel met contactjes o.i.d. gehad.
Ook geen gepiel met contactjes o.i.d. gehad.
- tony rave
- WayPoint relatie
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
- Locatie: View over Baltic Sea
Re: Accu verbruik BMW Navigator V
Het toestel zal op de externe voeding prima blijven werken, zelfs wanneer de accu capaciteit tot vrijwel nul gereduceerd is.
Mijn gedachte betreft hoeveel uren de accu (zonder bijladen) het autonoom functioneren van het toestel mogelijk maakt.
Ben je met die, normaal gesproken steeds verder teruglopende, tijdsduur tevreden ja of nee.
Zelf gebruik mijn toestel(len) regelmatig langere tijd zonder externe voeding, b.v. tijdens reizen het 's-avonds maken of aanpassen van routes op het toestel zelf. Overweeg zelfs t.z.t. een reserve accu aan te schaffen.
Maar ik geloof graag dat er op dit punt (XT) weinig reden tot pessimisme is en contactproblemen zijn nu wellicht van de baan.
Daarbij met enige handigheid zal de accu toch wel vervangen kunnen worden door een ander exemplaar.
Kan het toestel overigens wel opengeschroefd worden?
Tegen de tijd dat dit nodig is zal de inmiddels verstreken garantietermijn geen belemmering zijn.
Al met al heb ik de indruk, uit wat ik lees, dat de XT een goede stap vooruit is (vooral schermhelderheid, vind ik belangrijk) op het gebied van motornavigatie maar mijn 276Cx hoeft zich niet ongerust te maken zolang er geen 278Cx komt.
Mijn gedachte betreft hoeveel uren de accu (zonder bijladen) het autonoom functioneren van het toestel mogelijk maakt.
Ben je met die, normaal gesproken steeds verder teruglopende, tijdsduur tevreden ja of nee.
Zelf gebruik mijn toestel(len) regelmatig langere tijd zonder externe voeding, b.v. tijdens reizen het 's-avonds maken of aanpassen van routes op het toestel zelf. Overweeg zelfs t.z.t. een reserve accu aan te schaffen.
Maar ik geloof graag dat er op dit punt (XT) weinig reden tot pessimisme is en contactproblemen zijn nu wellicht van de baan.
Daarbij met enige handigheid zal de accu toch wel vervangen kunnen worden door een ander exemplaar.
Kan het toestel overigens wel opengeschroefd worden?
Tegen de tijd dat dit nodig is zal de inmiddels verstreken garantietermijn geen belemmering zijn.
Al met al heb ik de indruk, uit wat ik lees, dat de XT een goede stap vooruit is (vooral schermhelderheid, vind ik belangrijk) op het gebied van motornavigatie maar mijn 276Cx hoeft zich niet ongerust te maken zolang er geen 278Cx komt.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track (probleemloos)► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx ║BaseCamp ► databeheer Ж