Vivosmart HR hartslagmeting

Plaats reactie
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Vivosmart HR hartslagmeting

Bericht door Frank »

ik heb sinds enige tijd een Vivosmart HR. Leuk ding, helpt me om actief te blijven!
Ik draag hem altijd, dus ook bij het dagelijkse uurtje fitness. Nu heb ik een vraag over de hartslagmeting. Ik weet dat die niet super nauwkeurig is, maar bij mijn wekelijkse roeisessie doet-ie wel erg vreemd:
Ik roei me suf en heb dan volgens mij best wel een hoge hartslag, maar de Vivosmart geeft een hatslag van 80 á 90 aan en soms daalt die zelfs naar 60, maar heb ook al iets van 30 gezien.
Nu heb ik best een behoorlijke conditie, maar dit lijkt me toch te gek.

Anderen ook de ervaring dat de hartslagmeter vban de Vivosmart bij gebruik van een roeitrainer onrealistsche waarden doorgeeft? Bij andere oefeningen zie ik de waarde weer opklimmen naar 'normale'(= te verwachte waarden)...
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

har4har

Re: Vivosmart HR hartslagmeting

Bericht door har4har »

Roeien doe je uit de pols toch? Daardoor draait je pols in het horloge, waardoor niet optimaal contact plaatsvindt.. Het horloge werd afgeraden voor bijv. opdrukken...

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Vivosmart HR hartslagmeting

Bericht door Frank »

Roeien doe je zeker niet uit de polsen. Inmiddels gemerkt dat het gebruik van spieren in je onderarm de hartslag meting via de pols inderdaad behoorlijk in de war kunnen brengen. Is blijkbaar een eigenschap van dit type meting.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Plaats reactie

Terug naar “VivoActive, Epix, Venu”