Zumo 595 en 660 algemeen
Geplaatst: 28 mei 2018 13:10
Geen idee of mijn onderwerp hier op de juiste plaats staat.
17 Mei 2018 kocht ik 2 zumo's 595. Een voor mijn partner, zij gebruikte voorheen de 2720 die steeds meer kuren kreeg en een voor mijn fiets waarop ik tot nu de 660 heb zitten.
Waarom de zelfde toestellen laat zich makkelijk raden. Altijd hulp aanwezig als je met z'n tweeën met de motor op pad bent.
Bij de aanschaf in de winkel werd de batterij connector onderhanden genomen. gezien de problemen met de 2720 had ik al bijna spijt van de aanschaf. Het verhaal van de verkoper was aannemelijk maar voor een toestel van €600,- zou dit niet nodig moeten zijn. Zal hier zeker op terug komen na enkele weken gebruik.
Overigens wordt op diverse fora over dit probleem bericht.
Daar de 2720 kuren vertoont (plotseling uitvallen) waarschijnlijk een connectie probleem, als eerste op haar motor (vx800 met zijspan) de 595 gemonteerd.
Bij de eerste rit na precies 30 km was het afgelopen met de 595. Bij een tankstation werd de motor even gestopt en van het contact gehaald. Zumo stopt ook maar is daarna niet meer aan de praat te krijgen zonder kunstgreep.
De kunstgreep hield in dat de batterij connector even werd los genomen. De zumo start weer op maar praat nu weer Engels.
Na het bereiken van de plaats van bestemming heb ik vervolgens het batterij deksel losgenomen en op de connector een drukstukje aangebracht waardoor deze connector door het deksel wordt ingedrukt. De thuisreis is verder zonder problemen verlopen.
In mijn hernieuwde kennismaking schrijf ik over aan de tand voelen in de auto. Dit heeft betrekking op dit probleem. Als de houder van de 660 is vervangen kan ik deze natuurlijk niet meer op de motor gebruiken en ben ik overgeleverd aan de 595.
Jo Weijers
17 Mei 2018 kocht ik 2 zumo's 595. Een voor mijn partner, zij gebruikte voorheen de 2720 die steeds meer kuren kreeg en een voor mijn fiets waarop ik tot nu de 660 heb zitten.
Waarom de zelfde toestellen laat zich makkelijk raden. Altijd hulp aanwezig als je met z'n tweeën met de motor op pad bent.
Bij de aanschaf in de winkel werd de batterij connector onderhanden genomen. gezien de problemen met de 2720 had ik al bijna spijt van de aanschaf. Het verhaal van de verkoper was aannemelijk maar voor een toestel van €600,- zou dit niet nodig moeten zijn. Zal hier zeker op terug komen na enkele weken gebruik.
Overigens wordt op diverse fora over dit probleem bericht.
Daar de 2720 kuren vertoont (plotseling uitvallen) waarschijnlijk een connectie probleem, als eerste op haar motor (vx800 met zijspan) de 595 gemonteerd.
Bij de eerste rit na precies 30 km was het afgelopen met de 595. Bij een tankstation werd de motor even gestopt en van het contact gehaald. Zumo stopt ook maar is daarna niet meer aan de praat te krijgen zonder kunstgreep.
De kunstgreep hield in dat de batterij connector even werd los genomen. De zumo start weer op maar praat nu weer Engels.
Na het bereiken van de plaats van bestemming heb ik vervolgens het batterij deksel losgenomen en op de connector een drukstukje aangebracht waardoor deze connector door het deksel wordt ingedrukt. De thuisreis is verder zonder problemen verlopen.
In mijn hernieuwde kennismaking schrijf ik over aan de tand voelen in de auto. Dit heeft betrekking op dit probleem. Als de houder van de 660 is vervangen kan ik deze natuurlijk niet meer op de motor gebruiken en ben ik overgeleverd aan de 595.
Jo Weijers