tomtom 550 route track,na tankstop meer km te gaan.

Plaats reactie
hbtwin
WayPoint relatie
WayPoint relatie

tomtom 550 route track,na tankstop meer km te gaan.

Bericht door hbtwin »

goedenmiddag,

2 vragen.

1 .in mydrive een route gemaakt van ijsselmuiden naar bad peterburg . nu staat de track in de tomtom 550 en rijden maar.
na een tankstop aan de snelweg geeft de tomtom ineens meer kilometers te gaan aan.na de track verwijderd te hebben en opnieuw actief gemaakt te hebben is het weer goed, volgend tankstation zelfde verhaal.
weet iemand waar dit vandaan komt.instelling misschien?

2. een route gedownload van zwarte woud via de hotel website en dat werkte niet, dan maar plaatsen met de hand invoeren in het toestel zelf en het zelfde probleem de orignele route word verkort van 340km naar 94 km na dat er op het scherm rijden word ingedrukt.uit eindelijk dan maar een bestemming invoeren stukje rijden en steeds weer een andere bestemming invoeren en zo de route rijden.

mvg hbtwin

Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: tomtom 550 route track,na tankstop meer km te gaan.

Bericht door Mr. M »

Met MyDrive bedoel je de webstite? (niet de app op de tel)
En is via de cloud in je 550 gegaan? Het tankstation lag op de route? Instellingen op de 550? (snelste route?)

Route downloaden van bv hotel moet prima gaan als het een gpx file is. Opladen in MyDrive, checken en via de cloud (synch vinkje AAN) naar de 550 sturen.
Graag hodfletters gebruiken svp ivm leesbaarheid.
gr Marten
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150 Rockster
Ulefone Armor 7 Android icm TomTom Go App en Osmand+

hbtwin
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door hbtwin »

(Met MyDrive bedoel je de webstite? (niet de app op de tel)
En is via de cloud in je 550 gegaan? Het tankstation lag op de route? Instellingen op de 550? (snelste route?))
klopt allemaal.

(Route downloaden van bv hotel moet prima gaan als het een gpx file is. Opladen in MyDrive, checken en via de cloud (synch vinkje AAN) naar de 550 sturen. Dit Lukte prima) .Het gaat mis als je op Rijd drukt op de tomtom rider 550.De route word korter van 340 naar 94 km .

Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Mr. M »

Wegafsluiting? Laadt anders die gpx hier es op als bijlage.
Als je een route van een andere site download gaat het wel goed? Stoppen om te tanken op de route en bij doorgaan dat de route veranderd vind ik ook heel merkwaardig. Kun je het reproduceren?

hbtwin
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door hbtwin »

Mr. M schreef:Wegafsluiting?
Nee geen wegafsluiting heb de route gereden door steeds telkens 1 plaats handmatig in te voeren op de rider zelf tot we de route gereden hadden

Mr. M schreef:Als je een route van een andere site download gaat het wel goed?
Een route van fjr club en bmw rt forum via mydrive (pc) in de rider gezet en dat ging prima
Mr. M schreef:Stoppen om te tanken op de route en bij doorgaan dat de route veranderd vind ik ook heel merkwaardig. Kun je het reproduceren?
Nee dat zal niet gaan.

hbtwin
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door hbtwin »

Schwarzwald_Motorradtour1.gpx
(9.51 KiB) 18 keer gedownload
[quote="Mr. M"]Wegafsluiting? Laadt anders die gpx hier es op als bijlage.

Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Mr. M »

Interessant. Heb jij nadat je de gpx geimporteerd hebt geklikt op 'Finish Route' (NL: voltooi route)?
Pas toen kreeg ik de route in beeld en de knop: synchroniseer naar apparaat.
Ik zag in eerste instantie alleen de WayPoints. Je moet met deze route een slag extra maken in MyDrive zodat je daadwerkelijk de blauwe route lijn in beeld hebt en niet alleen de vlaggetjes.

EDIT: Ik zie nu dat MyDrive veranderd is. Nadat je een route hebt geimporteerd, moet je deze eerst voltooien en opslaan en dan kun je het vinkje Synchroniseer naar apparaat aanzetten. Bij het uploaden/importeren worden in geval van een route in eerste instanties de route punten neergezet en dan kan je kiezen: Voltooien, met daarna een keuze: Snelste, Spannende route. En dan opslaan. Je kunt ook meteen opslaan en later openen en bewerken in MyDrive.

hbtwin
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door hbtwin »

Mr. M schreef:Interessant. Heb jij nadat je de gpx geimporteerd hebt geklikt op 'Finish Route' (NL: voltooi route)?
Pas toen kreeg ik de route in beeld en de knop: synchroniseer naar apparaat.
Ik zag in eerste instantie alleen de WayPoints. Je moet met deze route een slag extra maken in MyDrive zodat je daadwerkelijk de blauwe route lijn in beeld hebt en niet alleen de vlaggetjes.

EDIT: Ik zie nu dat MyDrive veranderd is. Nadat je een route hebt geimporteerd, moet je deze eerst voltooien en opslaan en dan kun je het vinkje Synchroniseer naar apparaat aanzetten. Bij het uploaden/importeren worden in geval van een route in eerste instanties de route punten neergezet en dan kan je kiezen: Voltooien, met daarna een keuze: Snelste, Spannende route. En dan opslaan. Je kunt ook meteen opslaan en later openen en bewerken in MyDrive.
Weet niet of ik eerst op voltooiroute heb geklikt maar bovenstaand geprobeerd en het werkt.
bedankt voor de informatie.

mvg hbtwin

Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Mr. M »

You're welcome.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”