Hoogtemeters en vivoactive 3

Plaats reactie
Lucien1977

Hoogtemeters en vivoactive 3

Bericht door Lucien1977 »

Ik heb sinds een aantal maanden een vivoactive3 naast mijn edge800.
Het mooie is dat ik nu niet mijn edge aan de computer hoef te hangen om mijn training in te lezen.
Met de vivoactive gaat dit mooi via het mobiele netwerk.

Sinds een maand worden mijn hoogtemeters niet juist meer weergegeven.
Laatst bij een marathon op de mtb mistte ik er gewoon 1.000 van de 1.500 en dat vindt ik enorm zuur.
Met een kleine afwijking van 10% kan ik mee leven maar dit slaat nergens op. Ik heb overal gezocht op internet maar kan er helemaal niks over vinden. Weet iemand een oplossing?

Een fenix kun je bijvoorbeeld nog handmatig iets instellen voor de hoogtemeters. bij de Vivo is dit nodig.
Zou een reset naar fabrieksinstellingen de oplossing zijn?

GPS heb ik nu op GPS + Glonass

Lucien1977

Re: Hoogtemeters en vivoactive 3

Fabrieksinstellingen teruggezet ............. heeft ook geen zin.
Helaas hier ook geen reacties.

Horloge van mijn vriendin gekregen die het in Amerika heeft gekocht tijden haar werk.
Lastig om ermee terug te gaan .......

Frustrerend. Over een week ga ik naar Riva del Garda in de bergen wielrennen en mountainbiken.
Zwaar irritant dat hij de hoogtemeters niet correct weer kan geven.

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Het ligt eraan hoe de Vivoactive de hoogte bepaalt....
Als dit uitsluitend op basis van GPS data zo zijn, kan dat behoorlijk onnauwkeurig zijn. De door de GPS bepaalde hoogte kan wel een factor 10 minder nauwkeurig zijn dan de positie in lengte- en breedtegraad.
Nauwkeuriger is het als een barometrische correctie wordt gebruikt. Het is dan wel zaak om regelmatig te calibreren op een bekende hoogte...
Ik kan niet vinden of de Vivoactive 3 dit laatste ook heeft.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Lucien1977

Dat is het probleem, je kan hem niet kalibreren zoals dat wel bij bijvoorbeeld bij de fenix kan.
De eerste maanden was hij zeer nauwkeurig. Als ik nu een rondje fiets dan zie ik na de rit dat het eind en beginpunt niet op dezelfde hoogte liggen terwijl dat ik op exact hetzelfde punt in- en uitklok.

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Calibreren of iets instellen is niet echt noodzakelijk als je het hoogteverloop van een training wilt weten.
Of het toestel nou denk dat je op 0 m NAP zit of op 4000 m als je 10 meter omhoog gaat is dat in het ene geval 10 m en in het tweede geval 4010 meter.
Dus je zou je hoogtemeters gewoon moeten kunnen zien en begin en eind zullen als dat dezelfde plaats is ook ongeveer even hoog moeten liggen.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “VivoActive, Epix, Venu”