Nieuw toestel nodig

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Plaats reactie
pvdbogaard
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 okt 2007 19:11

Nieuw toestel nodig

Bericht door pvdbogaard »

Beste Allen,

helaas is mijn huidig toestel overleden. Als opvolger denk ik aan de 276Cx. Bij Notter werd ik geadviseerd om eerst eens op het forum te kijken... Net als bij de eerdere Garmin toestellen ook hier diverse oneffenheidjes. Van MrGPS zijn verlag begreep ik dat de 276Cx, net als haar voorgangers, snel was. Het scherm van de Cx is GAAF: helder, groot. Geweldig, wat een verademing. Ik heb de 595 er naast gezien en die valt direct af...
Echter alhier lezend komen er toch vraagtekentjes...
Wat wil ik:
gebruik van OSM voor routeerbaar materiaal.
Topo kaart voor wandelen.
Als t bestaat, knooppuntenkaart voor fietsen
Voor wandelen/fietsen lange accuduur.

Maak zelf mijn routes met Basecamp. Aantal keer dat ik dit op t toestel deed is op 1 hand te tellen. Probleem onderweg wordt ter plekke adhv kaart opgelost.
Geen bochtig automatisme nodig.
Bluetooth koppeling tussen navi en headset. Geen telefoon, geen muziek, geen duo-kletspraat, noch communicatie met andere motorrijders.
Snel in en uitzomen. De positie aanduiding (pijl) moet nauwkeurig(en tijdig) de locatie aangeven.
Geen (popups met) snelwegafslagenplan etc etc nodig.
Heb de Garmin Navigator gezien bij Notter. Qua scherm prachtig, qua prijs ... slik.

Heel benieuwd wat jullie advies wordt.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Bericht door Rush FZ1N »

Is een lastige. Het scherm van de 276 is verruit het best afleesbare scherm, maar als je het forum leest, ook een toestel met bijhoorlijk wat tekortkomingen en erg duur.
Voor op fiets zou ik dat nooit doen. De Zumo serie valt ook af. Die kunnen niet zonder voeding. De batterijen zijn na amper een uurtje al helemaal leeg. “Outdoor” toestellen lijken mij het beste. Dan nog de vraag; wel of geen knoppen.
Geen knoppen, touchscreen, is meestal minder afleesbaar.
Je zou daarom de GPSMAP66 naast bv een Oregon uit kunnen proberen.
Bij Waypoint kun je ook toestellen huren. Is goedkoper dan een toestel kopen wat je vrij snel weer vervangt omdat hij niet voldoet. Als je bij hen een toestel koopt, krijg de huur meestal gewoon weer terug.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Nieuw toestel nodig

Bericht door tony rave »

Wanneer je het betreffende forumonderdeel gelezen hebt weet je redelijk hoe het gesteld is met de 276Cx.

Voor mij wordt het zonder de geringste twijfel weer dezelfde, mocht ik een nieuwe nodig hebben.
Ja, er zijn nog de nodige verbeterpunten maar voor 'normaal' gebruik en eigengemaakte routes spelen die, voor mij althans, geen rol. Integendeel, dat doet ie uitstekend.

Wil je echter tracks inladen en die naar routes laten transformeren, een methode die momenteel populair is bij tourclubs, dan is de 276Cx niet wat je zoekt.
Daarentegen kun je wel de track zelf goed volgen, ook zonder daar een route van te moeten maken. Dat geeft 100% zekerheid dat je de bedoelde route ziet. Zeker voor fietsen en wandelen de betere methode.

Noem je vraagtekens eens, kan ik mogelijk een antwoord geven.
Het toestel past m.i. bij het gebruik dat je noemt.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 300
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw toestel nodig

Bericht door Hzee »

als ik kijk naar wat je wil doet de 276cx alles wat je wil. Dat het apparaat snel is kan ik niet bevestigen.
Ik gebruik dezelfde functionaliteit als jij zoekt en dan is de 276CX top. Super afleesbaar scherm en uitstekende battery. Ik gebruik hem daarom ook op de fiets al is het een bakbeest.

pvdbogaard
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 okt 2007 19:11

Re: Nieuw toestel nodig

Bericht door pvdbogaard »

Met dank voor jullie respons. Ik hoor net van Waypoint dat de 276Cx niet (meer) in de verhuur zit, dus een tijdje uitproberen is op die manier niet mogelijk. Nog even verder wikken & wegen dus. Soms zijn knoopjes lastig door te hakken :?

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 300
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw toestel nodig

Bericht door Hzee »

Ik heb een bericht gekregen van Paul. Ik neem aan dat jij dat bent pvdboogaard? Ik zie het bericht echter niet in de pb?
De ontvangen mail kan ik echter niet beantwoorden. Misschien nog een keer sturen via pb. Of meld je emailadres even dan zal ik antwoorden

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”