Nieuwe computer en problemen met gpx en basecamp
Nieuwe computer en problemen met gpx en basecamp
Eerst ging mijn gps stuk. Een nieuwe gekocht, Oregon 750t. Dan wil het toeval dat enige weken later mijn zeer oude computer het begeeft. Dus nu ook een nieuwe computer aangeschaft. Die nieuwe computer begrijpt niet wat Basecamp is, volgens mij. Als ik een route van een wandelwebsite naar Basecamp wil brengen door middel van openen met... Dan zie ik niet het mij bekende gele rondje, maar iets anders.(Een velletje papier met een blauw vlakje erop) Na van alles geprobeerd te hebben kreeg ik vreemd genoeg na een uur een pop-up met de mededeling dat deze computer gpx niet ondersteunt en ik kon in de microsoft store een app downloaden die het(hopelijk) wel deed. Wie kan mij uitleggen wat er aan de hand is en hoe kan ik een gpx-wandelroute dan wel op Basecamp krijgen?
Re: Nieuwe computer en problemen met gpx en basecamp
In ieder geval ..even als tussenstap..door niet voor openen te kiezen maar voor opslaan... en dan basecamp starten en vanuit daar het bestand te importeren.
Verder zul je even moeten kijken hoe je dat openen met... ergens dat opstartbestand van basecamp vindt.. Kun je niet kiezen voor zoeken? Scrollen naar de juiste directory waar bc staat?
Verder zul je even moeten kijken hoe je dat openen met... ergens dat opstartbestand van basecamp vindt.. Kun je niet kiezen voor zoeken? Scrollen naar de juiste directory waar bc staat?
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap
Dan moet je op dat bestandje klikken met" openen met" en dan moet je daar basecamp selecteren ,basecamp moet je zoeken tussen de andere app's
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
De enige juiste methode bij mijn nieuwe computer is: Naar Basecamp gaan en daar een in Downloads opgeslagen route importeren. Is eigenlijk nog simpeler als het gedoe met eerst naar Openen met.. te gaan.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Ik vind het niet erg netjes om een vraag te stellen en na een mooi beschreven antwoord, inclusief afbeeldingen, zeggen "jij doet maar, dat is niet mijn methode". Waarom stelde je dan de vraag?
En nee, dit is niet "de enige juiste methode" maar de manier waarop dummies zaken oplossen. Zonder te leren hoe een en ander werkt. Vragen, vragen en vragen blijven stellen.
Wees blij dat er mensen zijn die in hun spaarzame vrije tijd antwoorden geven.
Het probleem van jouw computer is dat hij niet weet wat hij met een GPX bestand aan moet en dat leer jij je computer niet.
Normaal gesproken kan je dubbel-klikken op een GPX bestand en dan wordt basecamp opgestart. Dat leer je je computer op de manier die polmcfree beschrijft. Dit is een eenmalige bezigheid. Daarna kan de computer het vanzelf.
Je klik dan op een GPX, et voila basecamp opent de route....
En nee, dit is niet "de enige juiste methode" maar de manier waarop dummies zaken oplossen. Zonder te leren hoe een en ander werkt. Vragen, vragen en vragen blijven stellen.
Wees blij dat er mensen zijn die in hun spaarzame vrije tijd antwoorden geven.
Het probleem van jouw computer is dat hij niet weet wat hij met een GPX bestand aan moet en dat leer jij je computer niet.
Normaal gesproken kan je dubbel-klikken op een GPX bestand en dan wordt basecamp opgestart. Dat leer je je computer op de manier die polmcfree beschrijft. Dit is een eenmalige bezigheid. Daarna kan de computer het vanzelf.
Je klik dan op een GPX, et voila basecamp opent de route....
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
@ hwsonn
Zo heb ik mijn computer geleerd om een gpx bestand met mapsource te openen. Ook een mogelijkheid. Wel handig, want dan kun je een track bekijken zonder direct op te slaan.
Zo heb ik mijn computer geleerd om een gpx bestand met mapsource te openen. Ook een mogelijkheid. Wel handig, want dan kun je een track bekijken zonder direct op te slaan.
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap