Allen,
Wij zijn op zoek naar een logger van punten voor veld onderzoek.
Doel is dat we punten in het veld kunnen loggen en daar een score aan geven.
Dit mag een cijfer zijn of gewoon een kleur. Punten kunnen redelijk dicht bij elkaar liggen. (1/m²)
Ze moeten niet met elkaar verbonden worden, achteraf willen we aan de hand van de kleuren (punten) een idee krijgen over de waarnemingen die we hebben gedaan in het veld. bv Rood is slecht, groen is top.
Dit mag zowel een extern apparaatje zijn of bij voorkeur een app op tablet of smartphone.
Dank voor uw tijd, en hopelijk vinden we een eenvoudig oplossing.
mvg. David
GPS voor onderzoek
Re: GPS voor onderzoek
Ik weet niet hoe complex, nauwkeurig het moet zijn die vastlegging. En is het voor een eenmalig project of structureel onderzoek....
Vanuit een simpele gedachte en als bezitter van diverse Garmin outdoortoestellen dacht ik gewoon aan een outdoor-gps.
Daar kun je via 1 enkele druk op een knop een waypoint vastleggen en tijdens vastleggen kiezen voor een markering, zie dit voorbeeld: Einde van de vastlegging sluit je de gps aan op je PC met bijv. Basecamp en laadt de waypoints in. Met een kaart op de achtergrond en de waypoints geselecteerd krijg je dan gelijk een "vlekkenkaart"met de diverse markeringen. Via sorteren kun je dan ook gemakkelijk alleen rode, groene of blauwe markeringen kiezen. Verder kun je dan de gegevens opslaan als gpx-bestand en er eventueel nog andere zaken meedoen.
Is het eenmalig en je bezit geen gps dan zou je deze nog voor een dag of meerdere zelfs kunnen huren bij bijv. een Waypointwinkel. Ik adviseer dan een touchscreen toestel dat werkt het snelst om telkens het juiste markeringssymbool te kiezen.
Apps voor smartphone of tablet ben ik minder in thuis.
Ben benieuwd naar andere ideeën....
Vanuit een simpele gedachte en als bezitter van diverse Garmin outdoortoestellen dacht ik gewoon aan een outdoor-gps.
Daar kun je via 1 enkele druk op een knop een waypoint vastleggen en tijdens vastleggen kiezen voor een markering, zie dit voorbeeld: Einde van de vastlegging sluit je de gps aan op je PC met bijv. Basecamp en laadt de waypoints in. Met een kaart op de achtergrond en de waypoints geselecteerd krijg je dan gelijk een "vlekkenkaart"met de diverse markeringen. Via sorteren kun je dan ook gemakkelijk alleen rode, groene of blauwe markeringen kiezen. Verder kun je dan de gegevens opslaan als gpx-bestand en er eventueel nog andere zaken meedoen.
Is het eenmalig en je bezit geen gps dan zou je deze nog voor een dag of meerdere zelfs kunnen huren bij bijv. een Waypointwinkel. Ik adviseer dan een touchscreen toestel dat werkt het snelst om telkens het juiste markeringssymbool te kiezen.
Apps voor smartphone of tablet ben ik minder in thuis.
Ben benieuwd naar andere ideeën....
1m is voor een consumer gps wel een uitdaging,
Groet, Marcel.
Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT
Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT
1 meter is inderdaad dicht, is er geen oplossing op smartphone met simkaart en correctie via RTK?
- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Je hebt een eigen steun gps nodig, zodat differentieel gewerkt kan worden. Dat kan niet echt met consumenten spul, daarvoor kmoet je echt naar de zakelijke markt spullen gaan kijken en zoeken.
Landmeten, wegenbouw, etc. Graafmachines hebben vaak al 2 gpssen erop staan.
Met waypoint middelen kunje wel betere nauwkeurigheid krijgen op een handgps, maar dan moet je eigenlijk alle markeringen terug bezoeken na 1 of 2 uur en opnieuw middelen.
Landmeten, wegenbouw, etc. Graafmachines hebben vaak al 2 gpssen erop staan.
Met waypoint middelen kunje wel betere nauwkeurigheid krijgen op een handgps, maar dan moet je eigenlijk alle markeringen terug bezoeken na 1 of 2 uur en opnieuw middelen.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.