Fenix 5 plus verbindingsproblemen Connect mobile (oplossing)

Het all-round GPS horloge van Garmin
Ramon 73
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 315
Lid geworden op: 31 aug 2009 19:52

Fenix 5 plus verbindingsproblemen Connect mobile (oplossing)

Bericht door Ramon 73 »

Iemand met verbindingsproblemen tussen Garmin Fenix 5 Plus en telefoon? Ik wel.
Steeds maar weer problemen met de verbinding naar de telefoon. Opstarten van beide loste het niet op. Horloge uit Garmin Connect verwijderd, opnieuw gepaired, werkte 1 dag goed. Daarna weer huilen met de pet op.
De vaste routine was op een gegeven moment: BT van de telefoon uit, Garmin Connect starten, Rode balk "Bluetooth staat uit". Daarop klikken en de vraag of je BT wil starten met JA beantwoorden. Dan werd er verbinding gemaakt. Die viel in de loop van de dag wel weg en kon het hele riedeltje weer van voren af aan.

Uiteindelijk blijkt de oplossing te zijn om het horloge uit Garmin Connect te verwijderen, dan via de Bluetooth apparaten te pairen met de telefoon (dus niet vanuit Connect!). Daarna weer Connect starten en daar de Fenix opnieuw toevoegen. Je krijgt geen dialoog voor het pairen, dat is al via Bluetooth instellingen gedaan.
Nu al 3 dagen zonder problemen.
Dit heb ik niet zelf bedacht, is nogal onlogisch. Op Garmin forum werd dit door Garmin support geadviseerd.
Past:
GPSmap 60CSx - GPSmap62s - Montana 600 - Nüvi 765T - Nüvi 3790LMT - Nüvi 3597LMT Mechanic HD - Forerunner 235 - Fenix 5 plus - Montana 680

Current:
Montana 700i - Fenix 6X Pro - Vector 3

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Fenix”