route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

De in 2020 uitgekomen Garmin Zumo XT
Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Han57 »

Als je een route hebt geopende en herberekend met BaseCamp kun je dan zonder problemen in de XT alleen de motorkaart aan hebben staan.
Of anders kun je de motorkaart ook op de computer selecteren.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door FM »

Is dit een vraag ?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Toontje »

Volgens mij wel . . . hij is alleen de vraagtekens vergeten.

Ik heb de Motorkaart pas net, dus ik heb het niet kunnen uittesten. Maar ik vermoed, dat de Zumo die als een andere kaart ziet en dus zal herberekenen bij importeren. Als je dat wilt voorkomen, moet je dus in Basecamp en in de Zumo met dezelfde kaart werken.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Gebruikersavatar
consono
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 188
Lid geworden op: 24 aug 2007 12:19
Locatie: Oldenzaal

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door consono »

Waarom niet de route als een track naar de Zumo sturen? Dan maakt het kaartmateriaal niet uit dacht ik.
Groet.
Arno

Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2022
Cube Stereo 120 HPC TM 29 2020
Zumo XT2 - Zumo XT - Zumo 590 - Edge Explore - Oregon 300 - GPSMap 60CSx

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Toontje »

Dat is voor mensen, die zich niet willen verdiepen in de werking van de Zumo's. Ik maak routes en die gaan naar de Zumo. Zo kan ik meer waypoints in een route verwerken. De tracktruc is voor amateurs!
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Rush FZ1N »

Sterker nog Toontje! In een track kun je helemaal geen waypoint in verwerken. Dan ben je (bijna) verplicht de track/route op te splitsen.
Ben er wel achter gekomen dat het rijden van een “echte” route voortaan ook beter met “herberekenen” uit te rijden zijn. Om een of andere vreemde reden rekent de XT hier bij een afwijking van de route meteen naar het eindpunt, ondanks dat er veel (zacht) viapunten zijn.
Ik ga nog proberen met veel harde punten, doch dit kunnen er max 29 zijn.
Waarschijnlijk stuurt de XT je dan naar het eerstvolgende harde punt.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
consono
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 188
Lid geworden op: 24 aug 2007 12:19
Locatie: Oldenzaal

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door consono »

Toontje schreef:De tracktruc is voor amateurs!
Dit vind ik wat kort door de bocht eerlijk gezegd. Ik ben het met je eens dat je in een goed gemaakte route veel meer mogelijkheden hebt, maar zodra je gaat distribueren naar meerdere mensen met diversen soorten/merken navigaties kom je met een track toch het beste uit.
Groet.
Arno

Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2022
Cube Stereo 120 HPC TM 29 2020
Zumo XT2 - Zumo XT - Zumo 590 - Edge Explore - Oregon 300 - GPSMap 60CSx

Dirk motard
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Dirk motard »

Rush FZ1N schreef:.......Ben er wel achter gekomen dat het rijden van een “echte” route voortaan ook beter met “herberekenen” uit te rijden zijn. Om een of andere vreemde reden rekent de XT hier bij een afwijking van de route meteen naar het eindpunt, ondanks dat er veel (zacht) viapunten zijn.
Ik ga nog proberen met veel harde punten, doch dit kunnen er max 29 zijn.
Waarschijnlijk stuurt de XT je dan naar het eerstvolgende harde punt.
Terug naar af dan? :? Een track is voor amateurs en met een route moet je weer zitten klooien met harde en zachte punten en/of herberekenen afzetten.... en ‘aankomst bij tussenpunt’ is die er ook weer :?: Dan is het compleet.

hendigejapie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 jul 2007 09:37

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door hendigejapie »

mijn voorkeur gaat ook werken met een echte route, ik verwerk vaak een koffie/tankstop of lunchstop in de route`s. Bij vakanties ook de leuke stops en zo. Nou moet ik wel zeggen dat iedereen bij onze club met Garmin`s rijd en de meeste hebben lifetime maps. Ik vermeld ook altijd in welke kaartversie de route gemaakt is, dus voor het laden van de route kunnen ze nog ff checken of er een kaartupdate is geweest. De track (spoor) wordt altijd meegestuurt. Ben dan wel vanaf de Zumo 550 met mapsource begonnen en kan goed met mapsource en basecamp overweg.
De 2 leden die zijn overgestapt van de Garmin naar de Tomtom vorig jaar zijn achteraf weer niet zo positief over de Rider.
Ik verwacht dat ze de overstap naar de XT weer gaan maken :D

hendigejapie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 jul 2007 09:37

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door hendigejapie »

Terug naar af dan? :? Een track is voor amateurs en met een route moet je weer zitten klooien met harde en zachte punten en/of herberekenen afzetten.... en ‘aankomst bij tussenpunt’ is die er ook weer :?: Dan is het compleet.[/quote]

Begrijp je opmerking niet over het klooien met harde en zachte punten, is een simpele bewerking van selecteren en rechtermuis. Standaard windows bewerking toch? De punten die aangekondigd wil hebben maak je hard punt van en de tussenliggende zachte, 10 seconden werk :D

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Rush FZ1N »

Inderdaad geen terug naar af. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat ze dit herstellen met een update.
Zou namelijk erg vreemd zijn dat het hun bedoeling is alle via punten te negeren. Zeker een bug.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Toontje »

Ik moet tijdens vakanties wel eens een (door anderen gemaakte) route aanpassen voor mensen met Garmins met verschillende kaartversies (oudere en NT/NTU) en ook nog voor oude en nieuwe Tomtoms.
Dan krijgen de Garmins van mij ieder de juiste route in de juiste kaartversie en de Tomtoms een track voor de nieuwe en een ITN-bestand voor de oude.
En dat zijn de enige dagen, dat iedereen exact dezelfde route heeft. En ja, daar moet je wel wat moeite voor doen!
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

hendigejapie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 jul 2007 09:37

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door hendigejapie »

Toontje schreef:Ik moet tijdens vakanties wel eens een (door anderen gemaakte) route aanpassen voor mensen met Garmins met verschillende kaartversies (oudere en NT/NTU) en ook nog voor oude en nieuwe Tomtoms.
Dan krijgen de Garmins van mij ieder de juiste route in de juiste kaartversie en de Tomtoms een track voor de nieuwe en een ITN-bestand voor de oude.
En dat zijn de enige dagen, dat iedereen exact dezelfde route heeft. En ja, daar moet je wel wat moeite voor doen!
Hier hetzelfde, de meeste gaan ervan uit dat het allemaal plug en play is, routes die ik van andere krijg/download doe ik altijd herberekenen in mijn eigen kaart. Eerst een spoor maken en dan de route identiek maken.
Zelfs in myrouteap zie je dat de route ook wel eens niet 1 op 1 klopt, als je dit niet controleert heb je niet de juiste route. Maakt het spannend als je met meerdere dezelfde route probeert te rijden :mrgreen:
Routes die ik maak en rond stuur zitten altijd de sporen/tracks bij, wie de moeite niet neemt om ff te controleren draait inderdaad wel eens ergens verkeerd af of rijd al toeterend te wijzen dat we af hadden moeten slaan :mrgreen:

Raf V
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jul 2010 12:36
Locatie: 8650 Klerken

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door Raf V »

Weet niet of ik nog goed bezig bent, vroeger maakt ik een route op BC in snelste route, het eerste punt een ongeveer een 200 meter van de startplaats, maakt een spoor, laat de route herberekenen eerst in de kortste afstand en past aan en daarna in bochtige wegen en past terug aan, controleert dat alle punten mooi op de route staan, maakt dan de routepunten zwak buiten begin en eind, maak een Gpx bestand van, verzend het naar de XT, Daar importeer ik de routes en de sporen naar de XT, hier zet ik de sporen op zichtbaar op kaart, importeert de routes, en rij op routes, bij het starten van de route vanop de startplaats kies ik voor begin , dat 200m verder ligt, daar aangekomen pakt de XT de route op, Moeten er nu ergens harde punten tussen zitten als je een route heb van ongeveer een 40 punten ?
Vroeger hadden we bijna nooit probleem, met de 660 en de 590, maar nu zitten er al 3xx en 595, en BMW nav tussen, en nu loop het al eens verkeerd,
3de zondag van sept Motortoertocht Oostkerke-Diksmuide

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: route gemaakt/geopend in BaseCAMP.

Bericht door bartho »

Er staat ergens vermeld op het forum van de zumo 350(misschien ook elders) hoeveel harde en softe punten er in een route mogen staan, ofwel wat de zumo aankan. Ik dacht ergens een 30 harde punten en tussen elk hard punt max 30 soft punten. Ik weet het juiste aantal niet meer en vind het niet direct terug. Ik maak in ieder geval 30 soft punten en dan een hard punt. Tankstation en of stop. Dan heb je 30*30 aantal punten dat zou toch moeten voldoen per route. Nu of dit nog gangbaar is in de XT weet ik niet dat zou moeten getest worden denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT (1)”