Mapsource nog gebruiken of niet

Voor alle vragen en tips rond het gebruik van het programma MapSource.
Selecteren van kaarten, maken van routes etc. etc.. Ook problemen met het volgen van routes vinden meestal z'n oorzaak in MapSource, ongeacht welk type toestel je gebruikt.
Plaats reactie
Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Mapsource nog gebruiken of niet

Bericht door Han57 »

wat is het probleem of niet gewenst om nog routes met Mapsource te maken behalve dat er geen nieuwe kaarten meer voor worden gemaakt.
Ik vind Ms nog steeds handiger dan BC (natuurlijk ligt dat an mij. maar wat is het grootste probleem ik begrijp dat de kaarten in de XT gebaseerd zijn op BC is dat dan alleen een kwestie van herberekenen of werkt het gewoon niet./niet goed/als gewenst.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Mapsource nog gebruiken of niet

Bericht door FM »

Er worden geen kaarten gemaakt voor Basecamp of Mapsource.
Dat zijn gewoon programma's waarin kaarten getoond worden en waarin routes gemaakt kunnen worden.

Mapsource kan niet om met zachte en harde viapunten. het kent geen verschil.
In Mapsource kan je ook niet de gegevens van de Zumo rechtstreeks bekijken.
Mapsource kan nog andere zaken niet,welke basecamp wel kan. Ik denk bv aan het omzetten van routes in sporen, maar ik kan me hierin vergissen, heb Mapsource al in eeuwen niet meer gebruikt.

Vooral het eerste issue is belangrijk.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Mapsource nog gebruiken of niet

Bericht door Han57 »

Ook dat is weer een duidelijk antwoord. Ik heb nog geen problemen gehad met sporen of harde en zachte punten. Ik heb wel gezien dat je in BC de harde punten kan negeren (niet waarschuwen)
Het is best wel lastig als je ergens in vastgeroest bent dat te verlaten maar zal toch nodig zijn denk ik en wiw weet over een tijdje weet ik ook niet beter en zeg ik Ms nooit van gehoord wat is dat!!!!
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Mapsource nog gebruiken of niet

Bericht door FM »

Ik heb bij de aankoop van mijn 590 ook met schrik de overstap gemaakt, maar zou nu niet meer met Mapsource willen werken.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Mapsource nog gebruiken of niet

Bericht door Han57 »

FM schreef:Ik heb bij de aankoop van mijn 590 ook met schrik de overstap gemaakt, maar zou nu niet meer met Mapsource willen werken.
het is van mij meer onkunde dan schrik.

ik ben met pc gewoon minder handig. ik kan handiger iets maken.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

duccer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 992
Lid geworden op: 4 apr 2006 21:54
Locatie: Elsloo

Re: Mapsource nog gebruiken of niet

Bericht door duccer »

MapSource is prima, zet je harde punten op kruisingen waar je afslaat en je krijgt geen melding tijdens het rijden.

Verder zie je in 1 oogopslag hoelang alle routes zijn en de geschatte reistijd is.

Ik gebruik beide programma's maar heb mijn eigen voorkeur.
Ducati Multistrada Enduro 1200 met Zumo 660 en echtgenote volgt op een Monster 796

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Mapsource nog gebruiken of niet

Bericht door FM »

duccer schreef:MapSource is prima, zet je harde punten op kruisingen waar je afslaat en je krijgt geen melding tijdens het rijden.
Dat is goed genoeg voor je 660. Die kent ook geen verschil tussen harde en zachte punten.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Plaats reactie

Terug naar “Garmin MapSource”