Instelling opnemen niet tonen (blauwe lijntje op kaart)

De eTrex serie met touchscreen
Plaats reactie
dick2306

Instelling opnemen niet tonen (blauwe lijntje op kaart)

Bericht door dick2306 »

Goedenavond.

Een korte vraag.
Met mijn Etrex 20 kan ik kiezen om niet het irritante achtervolgende blauwe lijntje tijdens een activiteit in beeld te zien (instelling opnemen niet tonen)
Waar vind ik deze instelling op mijn Etrex 35toch zodat ik niet meer achtervolgd wordt?
Ik zie nu in de kaart weergave overal blauwe lijntjes lopen waar ik met het toestel ben geweest, hoe krijg ik weer een schone kaart?

Alvast bedankt.

mvg Dick

Rini P

Re: Instelling opnemen niet tonen (blauwe lijntje op kaart)

Bericht door Rini P »

Even wachten tot e.vdwerf het heeft gelezen die legt het netjes uit :D :D

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door e.vdwerf »

Nou vooruit.. maar ik heb mn etrex 30 uitgeleend en nog steeds niet terug gehad..Even uit het hoofd.
Je etrex neemt een spoor op. Dat sla je aan het eind van de rit op.. na de riedel van opslaan kun je kiezen om je 'huidige spoor' te wissen. Als je dat niet doet krijg je dat effect van die wirwar van blauwe lijnen.

Je slaat dus je spoor op om te bewaren en daarnaast wis je je huidige spoor of current track... en je hebt weer een schone lei.

Uiteraard kun je je opgenomen tocht bekijken in sporenbeheer.
Succes
Egbert

Edit..ahhh.. de etrex touch 35... ja dat werkt het zelfde. In de instellingen kun je kiezen in het menu onder activities / geavac instellingen/herstel vastgelegde gegevens/ op verzoek .. even eenmalig dus goed instellen
Wanneer je dan je tracklog opslaat krijg je de keuze
Current activity herstel en reisgegevens herstel

Allebei de vakjes aanzetten.
Dan wis je dus de tripcomputer en het huidige spoor
Succes
Laatst gewijzigd door e.vdwerf op 21 jun 2020 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Maar heeft deze eTrex niet de mogelijkheid om "het gereden spoor tonen" uit te zetten?
Zodat tijdens het rijden niet steeds dat blauwe lijntje te zien is?
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door e.vdwerf »

Nop.. je kunt wel instellen dat er start oppopt in het scherm..maar dat is hinderlijk... Beter automatisch starten kiezen.. dan aan het eind op het kruisje links klikken dan is alles weer schoon.. of op de diskette klikken en je slaat op waarna je de keuze krijgt om alles te wissen. Voordat ik wegfiets wis ik altijd het huidige spoor een keer anders denkt
het toestel dat het gisteren was. Garmin Connect dus ook na opslag en automatisch overzenden.

Edit.. je kunt automatisch starten wel uitzetten in de instellingen..maar dan komt doorlopend een popup met START in beeld .. net zolang tot je er toch op drukt
😀
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Meneer Zwijn

Bericht door Meneer Zwijn »

Hmm, bij mij is het toch nog beetje anders. (Versie 4.00)
Wanneer ik automatisch opnemen afzet, komt het pop-up venster maar 1 keer. Zeg ik nee: dan krijg ik een recht blauw lijntje in vogelvlucht van start naar huidig punt. Ja: dan tekent het natuurlijk mijn afgelegde weg.
Op het einde van een tocht wordt deze automatisch opgeslagen en verstuurd naar GarminConnect door voor stop-opslaan te kiezen. Dan moet ik niets meer doen, en toch zijn er geen blauwe lijntjes op het scherm bij de volgende nieuwe tocht.
Ik wis en start opnieuw net voor vertrek, omdat hij bij het eerste zoeken anders toch wat “rommel” tekent. Wel geen verkeerde datum.

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door e.vdwerf »

Waar ik ook nog niet achter ben is Reis vastleggen.. keuze 'tijdens activiteit' of 'altijd'
Ik zie geen verschil... edit..'Tijdens activiteit' is de standaardinstelling....ook mijn instelling..
Ja .. en dat doorlopende startpopup gedoe gebeurt met versie 3.70..
Het is in het begin ook al aan de orde geweest.

dick2306

Bericht door dick2306 »

Inmiddels iets verder gekomen.
Onder instellingen current activity heb ik 'toon op kaart' uitgezet.
Vanmorgen een fietsritje naar het werk gemaakt, geen irritant blauw achtervolgend lijntje op de kaart.
Nu nog alle blauwe lijnen van eerdere activiteiten eraf zien te krijgen en de kaart is weer schoon.

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door e.vdwerf »

Mooi dat je niet meer achtervolgd wordt door een blauw lijntje al zou ik er zelf niet mee zitten...maar dit is wat anders.
Normaal zie je een al eerder opgenomen of gedownload spoor niet op de kaart...behalve als je die opzoekt. Toon op kaart staat standaard uit. Soms is het handig om toon op kaart aan te zetten van meer sporen. Je ziet dan bv altijd alle sporen in je vakantiegebied.. desnoods in verschillende kleurtjes.
Het heeft niets te maken met een spoor opnemen. Het heeft een andere functie.

Edit.. het blauwe lijntje komt altijd.bij mij.maar zolang je niet op start drukt wordt het niet geregistreerd.

Edit 2 wanneer je eerder opgenomen en opgeslagen sporen blijft zien kan dit ook te maken hebben met toon op kaart aan (in sporenbeheer kun je dit per spoor checken) maar het heeft nog steeds niets te maken met het blauwe gevaar achter je.

dick2306

Bericht door dick2306 »

Bedankt zover voor de reacties en de mogelijke oplossing.

Het is inderdaad niet zo zeer het blauwe lijntje (tijdens een activiteit) waar ik mezelf aan irriteerde, wel het feit dat alle opgenomen sporen van afgelopen tijd zichtbaar zijn op de kaart. Een grote wirwar van blauwe lijnen. Komt goed ik ga later vandaag nog even alle instellingen nalopen.

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door e.vdwerf »

Ben benieuwd.. zal vast wel zitten in de vinkjes wel of niet aan van het wissen van je reisgegevens. Toon op kaart moet je echt bewust per spoor aanzetten. Dat gaat niet vanzelf op Toon op kaart aan.
Succes en laat het even weten

dick2306

Bericht door dick2306 »

Opgelost, een schone kaart een geen blauw spoor wat achter mij aan kruipt.

Via instelling (spoorbeheer) alle opgeslagen sporen bekeken, op alle sporen stond op "toon op kaart aan'.
Dit zorgde voor een wirwar van blauwe lijnen op de kaart. Inmiddels toon op kaart (de opgeslagen sporen uitgezet) geen vuiltje aan de lucht en een schone kaart.

Bedankt voor het meedenken.

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door e.vdwerf »

Je zal het nog gaan missen die blauwe lijntjes :D

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Misschien ook niet.... achtervolgers zijn af en toe vervelend :roll: :roll:
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “eTrex Touch”