App maken gpx tracks op ipad

De opvolger van RoadTrip
Plaats reactie
Lyngstar
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

App maken gpx tracks op ipad

Bericht door Lyngstar »

Dag allemaal, ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar ik vond geen geschikte subforum.
Ik heb een gpsmap 66st en ben op zoek naar goede app voor ipad voor het maken van hiking tracks on the go met mijn ipad om deze dan te syncen naar mijn 66st. Ik ben basecamp gewoon op mijn mac maar spijtig genoeg heeft garmin niet echt een basecamp app voor ipad denk ik? Ook garmin explore lijkt niet echt veel functies te hebben voor het maken of wijzigen van gpx tracks maar hier moet ik toegeven dat ik nog niet veel ervarin mee heb. Heeft er iemand goede aanbevelingen voor het maken van gpx tracks op ipad?

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3865
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: App maken gpx tracks op ipad

Bericht door RonalT »

Met Garmin Connect kan je diverse dingen met tracks doen..... maar of dat op een ipad goed werkt....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1713
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: App maken gpx tracks op ipad

Bericht door guzzi vero »

kijk eens naar routeyou. Deze hebben een app die je gratis kan installeren via de app store

https://www.routeyou.com/nl/news/view/5 ... p-voor-ios
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
rgschmidt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 mei 2013 21:42

Re: App maken gpx tracks op ipad

Bericht door rgschmidt »

Ik gebruik zelf https://dynamic.watch

Werkt uitstekend. Zelf routes tekenen en dan synchroniseren met je Garmin device. Zowel de iPad als Garmin moeten dan wel een internetverbinding hebben (dus niet via een kabel).

Overigens is https://www.wikiloc.com ook een aanrader. Ook een ConnectIQ app voor de Garmin (net als dynamic.watch)
Garmin Montana 700 | Garmin GPSMAP 66sr | Garmin GPSMAP 66st | Garmin GPSMAP 65s | Garmin Extrex 30

Lyngstar
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jul 2014 13:45

Re: App maken gpx tracks op ipad

Bericht door Lyngstar »

Dank allemaal voor de reacties ! ik bekijk nu de verschillende mogelijkheden... ben er nog niet helemaal uit

Gebruikersavatar
Rekel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 828
Lid geworden op: 11 okt 2008 22:30
Locatie: 118971,479582

Re: App maken gpx tracks op ipad

Bericht door Rekel »

Ik gebruik een app genaamd MapOut op mijn iPad, net zoals met Basecamp kan ik met dit programma een track maken (ook een route geloof ik).

Door op de kaart te tappen maak je de route vanuit een beginpunt, eigenlijk vind ik het prettiger werken dan Basecamp. Het kaartmateriaal dat je kunt downloaden is gebaseerd op Open Street Map. Een aardige feature is dat je het hoogte profiel van de gemaakte track kunt zien. In 2019 heb ik er tijdens een fietsvakantie gebruik van gemaakt, ook handig is dat er veel POI's op de kaart staan, ook fietsroutes staan erop (als je dat aanzet). Doordat je kaartsegmenten van te voren kunt downloaden hoef je niet perse een Internet verbinding te hebben. Als je klaar bent met de track, dan kun je hem buiten het programma als GPX opslaan op je iPad en dan op je GPS zetten.
Frank
Colorado 300, eTrex 30, GPSmap 62, Oregon 700, een Santos Travelmaster 26 chromo fiets en  iPhone, iPad & Macs

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”