geluid bij navigatie van routes

De eTrex serie met touchscreen
Plaats reactie
StevenVL
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 mar 2021 09:00

geluid bij navigatie van routes

Bericht door StevenVL »

Beste,
even een vraagje,
ik gebruik mijn etrex touch 35 voor wandelingen, waarbij ik op voorhand op mijn pc een route uitstippel via bv routeyou.com (meestal een lus met zelfde vertrek- en eindpunt), deze dan download naar mijn toestel als gpx-bestand, maar op dit moment is dat nog gewoon een spoor. Via BaseCamp maak ik van dit spoor dan een route, waarbij er wel routeaanwijzingen bij komen, maar op het toestel zelf komt er niet bij elke afslag of route-aanduiding een waarschuwings-signaal, waardoor ik weet dat ik moet afslaan of een bepaalde richting uit moet.

Is er een mogelijkheid om dit ergens in te stellen, of moet ik de routes op een bepaalde manier aanmaken waardoor er wel een duidelijke navigatie en bijhorende signalen mogelijk zijn, zodat ik niet constant op het gps-toestel zelf moet kijken, maar enkel bij een geluidssignaal.

Alvast bedankt moest er mij iemand hier mee kunnen helpen, of tips geven hoe ik de navigatie beter kan leren gebruiken.

met vriendelijke groeten,
Steven

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: geluid bij navigatie van routes

Bericht door e.vdwerf »

Dag Steven,

Wanneer je tempo laag ligt bij wandelen krijg je niet altijd een signaal. Denk dat je het daar in moet zoeken.
Het is me nooit opgevallen dat een omgezet spoor naar route geen signaal zou geven.


edit.. Hier ook een dergelijk 'probleem' viewtopic.php?f=132&t=49199&p=422606&hi ... ag#p422606

edit 2
Overigens zet ik die track eigenlijk zelden om naar een routeerbare route. Bij wandel - en zelfs fietstempo voldoet de track prima. Wanneer je de track actief maakt krijg je ook nog info hoever het nog is en het hoogteprofiel te zien. Vanuit m'n ooghoek kan ik goed zien dat ik de afslag nader en nog niet voorbij ben. Veel fietsers en wandelaars navigeren juist bewust op sporen. Die liggen vast en dan krijg je ook geen verrassingen.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Plaats reactie

Terug naar “eTrex Touch”