Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje had gezien met de 660, maar wie kan mij uitleggen wat er gebeurd;
Ik heb 80mb tracks in gpx op SD kaart staan, en bij de eerste keer importeer gegevens, waar de zumo ongeveer 2 minuten overdoet voordat er resultaat komt, laat deze alle tracks zien.
Bij een 3e, of 4e keer importeer gegevens, zijn er nog maar een aantal van de tracks over die de Zumo laat zien om te selecteren;
Heeft de file temp.gpx dan zijn maximale grootte bereikt??
Wat mis ik in alle verhalen die op dit geweldige forum staan?
Dank jullie wel alvast
Import 80mb Tracks naar Zumo 660 vanaf SD
-
- Frank
- WayPoint relatie
Re: Import 80mb Tracks naar Zumo 660 vanaf SD
Ik vermoed dat er ergens een maximale waarde (aantal tracks of totaal aantal trackpunten) overschreden zal zijn.
Maar deze vraag roept ook meerdere vragen op:
-Waarom wil je 80MB aan tracks importeren? Importeer alleen die gegevens die je nodig hebt voor de komende trip (evt. een paar dagen vooruit).
- Waarom wil je die gegevens dan nog een 3e of 4e keer importeren?
Het lijkt me sowieso niet handig om je Zumo (of het SD-kaartje) als 'archief' te gebruiken. B.v. Basecamp is daar goed voor te gebruiken, of zelf een archiefje op je PC aanmaken.
Maar deze vraag roept ook meerdere vragen op:
-Waarom wil je 80MB aan tracks importeren? Importeer alleen die gegevens die je nodig hebt voor de komende trip (evt. een paar dagen vooruit).
- Waarom wil je die gegevens dan nog een 3e of 4e keer importeren?
Het lijkt me sowieso niet handig om je Zumo (of het SD-kaartje) als 'archief' te gebruiken. B.v. Basecamp is daar goed voor te gebruiken, of zelf een archiefje op je PC aanmaken.
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
- guzzi vero
ik gebruik de SD kaart als back up voor mijn tracks en routes. Tracks (en routes) die ik vaker gebruik (stuk of vier) blijven staan op de SD. De rest wordt regelmatig opgekuist omdat het ook geen enkele zin heeft om 100 den tracks (en routes) op die SD te hebben. 80 mega aan tracks moeten er zo een 700 zijn (ratio track kb - km is ongeveer 120 op 100). Rest ook de vraag van waar komen die tracks? Komt vaker voor dat die corrupt zijn.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat kan de 660 intern max 20 routes aan en 250 tracks.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat kan de 660 intern max 20 routes aan en 250 tracks.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
-
Bedankt voor jullie reacties,
Begrijpelijk dat ik deze reacties krijg;
Het gaat erom dat de Zumo ondanks dat ik niets importeer, een steeds beperktere lijst ophaalt vanuit de SD-kaart;
Dus zonder een selectie te importeren, wordt de mogelijke keuze steeds kleiner bij het drukken van Importeer gegevens.
En ja ik zou graag de SD kaart gebruiken als backup voor de TET-tracks van alle Europese landen,
Wordt de temp.gpx bijvoorbeeld verwijderd na zo veel tijd Power Off? Of welke tip is daarvoor?
Dank je wel, gr Hans
Begrijpelijk dat ik deze reacties krijg;
Het gaat erom dat de Zumo ondanks dat ik niets importeer, een steeds beperktere lijst ophaalt vanuit de SD-kaart;
Dus zonder een selectie te importeren, wordt de mogelijke keuze steeds kleiner bij het drukken van Importeer gegevens.
En ja ik zou graag de SD kaart gebruiken als backup voor de TET-tracks van alle Europese landen,
Wordt de temp.gpx bijvoorbeeld verwijderd na zo veel tijd Power Off? Of welke tip is daarvoor?
Dank je wel, gr Hans
- Frank
- WayPoint relatie
Er is sowieso een beperking aan het aantal tracks dat de Zumo aankan, zoals Guzzi Vero al schreef. Je schrijft niet hoeveel tracks die TET verzameling is, maar met 80 MB lijkt me dat aantal ruim te overschrijden. Nogmaals, het advies is om het SD kaartje niet als permanent archief in je Zümo te gebruiken. Je kan dat advies negeren, maar dan zal je tegen het probleem aan blijven lopen, dat je nu hebt. Een mogelijke work-around is om regelmatig de /GPX folder van de Zümo leeg te maken en daarna de Zümo opnieuw op te starten. Persoonlijk lijkt het mij handiger om alleen de TET tracks op het SD kaartje te zetten, die je denkt te gaan rijden in de komende periode.
Groeten,
Frank
Frank
- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Volgens mij kan je een SD-card gebruiken als archief waarin je alle routes en tracks gooi die je bij je wilt hebben. Als je dan wilt gaan rijden importeer je de route voor die dag. Ben je klaar dan verwijder je hem weer uit het toestel.
Ik dacht dat je op een SD-card een onbeperkt aantal routes/tracks kunt zetten.
Het toestel-geheugen heeft zijn beperkingen.
Correct me if I'm wrong....
Ik dacht dat je op een SD-card een onbeperkt aantal routes/tracks kunt zetten.
Het toestel-geheugen heeft zijn beperkingen.
Correct me if I'm wrong....
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
- guzzi vero
@RonalT: op de SD kan je er zo veel zetten tot je SD vol is. Dat is het probleem niet. Je toestel moet ze dan wel nog kunnen inlezen en daar wringt dan het schoentje.
Vraag aan Hans: welke SD gebruik je? Aantal GB en snelheid (class)? Garmin raadt max 8 GB aan alhoewel er zijn die ook 32 GB gebruiken. En ik neem ook aan dat je een SD:Garmin/GPX map hebt op de SD? (zou moeten anders kan je ze niet inlezen in de gps).
Vraag aan Hans: welke SD gebruik je? Aantal GB en snelheid (class)? Garmin raadt max 8 GB aan alhoewel er zijn die ook 32 GB gebruiken. En ik neem ook aan dat je een SD:Garmin/GPX map hebt op de SD? (zou moeten anders kan je ze niet inlezen in de gps).
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820