Hallo,
Met (grote) regelmaat wil mijn Zumo gaan herberekenen. Op zich niet vreemd, maar ik begrijp niet waarom. Ik volg een route op mijn Zumo wat prima gaat. Ik neem op de snelweg een afrit die aangegeven wordt op de Zumo. Ondanks dat ik gewoon vol op de route en weg zit, vraagt de Zumo toch op deze afrit of hij moet herberekenen. Natuurlijk kan de afrit verlegd zijn, maar de Zumo doet dit dus bijna altijd op afritten. Natuurlijk kan ik herberekenen ook uit zetten, maar dat vind ik in sommige gevallen dan ook weer onhandig. Iemand een idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?
Groeten
Zumo 396 wil gaan herberekenen....
-
- tony rave
- WayPoint relatie
Re: Zumo 396 wil gaan herberekenen....
Je hebt herberekenen kennelijk 'op verzoek' staan?
Ik neem even aan dat na herberekenen de route dus niet veranderd is.
Als je eens herberekenen op 'automatisch' zet en kijkt hoe dat bevalt?
Ik kan me indenken dat zo'n herberekening wel vaker voorkomt.
Ik zie het ook wel eens, maar bij instelling 'automatisch' (zoals bij mij) of 'uit' valt dat wellicht minder op.
De reden kan zijn een wegverlegging, een minder correcte kaart, even wegvallen van ontvangst.
Maar met zo'n regelmatig voorkomen van een herberekening op afritten lijken dat allemaal onwaarschijnlijke oorzaken.
Kan me ook niet voorstellen dat een instelling als 'positie indicator vast op de weg' (als dat al kan in dit toestel) de oorzaak zou kunnen zijn.
Wellicht is er iemand met ook een Z396 die ervaring, of beter een oplossing, heeft.
Ik neem even aan dat na herberekenen de route dus niet veranderd is.
Als je eens herberekenen op 'automatisch' zet en kijkt hoe dat bevalt?
Ik kan me indenken dat zo'n herberekening wel vaker voorkomt.
Ik zie het ook wel eens, maar bij instelling 'automatisch' (zoals bij mij) of 'uit' valt dat wellicht minder op.
De reden kan zijn een wegverlegging, een minder correcte kaart, even wegvallen van ontvangst.
Maar met zo'n regelmatig voorkomen van een herberekening op afritten lijken dat allemaal onwaarschijnlijke oorzaken.
Kan me ook niet voorstellen dat een instelling als 'positie indicator vast op de weg' (als dat al kan in dit toestel) de oorzaak zou kunnen zijn.
Wellicht is er iemand met ook een Z396 die ervaring, of beter een oplossing, heeft.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж
- Frank
- WayPoint relatie
Doe eens een harde reset van je toestel, wil wel eens helpen om de GPS ontvangst te verbeteren. Even zoeken en je vindt hoe dat moet. Het is verstanding om dan eerst een back up te maken van alle gegevens die je wil bewaren.
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
-
Zal eerst eens een ritje maken met herberekenen uit. Kijken wat de Zumo dan doet bij afritten. Kan dan altijd nog harde reset doen.
Dank
Groeten Boy
Dank
Groeten Boy
Herberekenen op verzoek en snelwegen vermijden kan natuurlijk dit gedrag veroorzaken.
-
Ja, dat klopt, maar snelweg staat niet op vermijden. Rijd er dan ook al een stuk op, maar op de afslag gaat het anders dan verwacht.
-
Herberekenen
Dit herken ik,
De rit waar ik het over heb rij ik al verschillende jaren is 180 km en moet via verschillende afslagen van autobaan snelweg veranderen
Gebruik een Nuvi in de auto en steeds bij dezelfde afslag heb ik ook dat hij opnieuw herberekent.
Rij verschillende keren per maand dezelfde route alleen op de heenweg komt dit voor bij dezelfde afslag.
Dit herken ik,
De rit waar ik het over heb rij ik al verschillende jaren is 180 km en moet via verschillende afslagen van autobaan snelweg veranderen
Gebruik een Nuvi in de auto en steeds bij dezelfde afslag heb ik ook dat hij opnieuw herberekent.
Rij verschillende keren per maand dezelfde route alleen op de heenweg komt dit voor bij dezelfde afslag.