Apple M1‑chip

De opvolger van RoadTrip
Gebruikersavatar
Tieflaar
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 144
Lid geworden op: 1 mar 2006 22:34
Locatie: Betuwe

Re: Apple M1‑chip

Bericht door Tieflaar »

In een ander topic is ook traagheid genoemd. Daar lijkt het terugplaatsen van versie 4.8.10 een oplossing te bieden.
viewtopic.php?f=122&t=52776
Ook de verste reis begint met één stap.

Gebruikersavatar
johan2657
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:04
Locatie: Apeldoorn

Re: Apple M1‑chip

Bericht door johan2657 »

Aha! Ik zal het proberen als ik 4.8.10 ergens kan opduiken. Ik vermoed dat ik dan tegen het probleem aanloop dat 4.8.10 niet op een M1 Mac werkt.

Ik heb nog even de M1 en m'n ouwe iMac naast elkaar gezet, allebei met 4.8.11, en dezelfde database, en vergeleken. Basecamp op de M1 is absoluut stroperiger. Wordt vervolgd!
R1200RT, Zumo 550. Verder niks nodig.

Gebruikersavatar
johan2657
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:04
Locatie: Apeldoorn

Re: Apple M1‑chip

Bericht door johan2657 »

Mgent schreef:
29 mei 2021 20:53
Ligt niet aan die M1 maar aan de laatste updates van BC. Vroeger vlot en snel, nu traag heel traag.
In dit geval vergelijk ik dezelfde software (4.8.11) met dezelfde route database, op een 8 jaar ouwe iMac naast een gloednieuwe M1, met evenveel geheugen. Het zit hem dus niet niet in Basecamp vroeger versus nu.

Tip: Het database deel van Basecamp wordt inderdaad langzamer naarmate je meer routes, tracks, POI's etc. in één lange lijst hebt staan (en de lijst groeit over de jaren dat je Basecamp gebruikt natuurlijk). Da's goed op te lossen: gebruik mappen en submappen zodat de lijst niet te lang wordt. Het probleem waar ik in dit draadje mee worstel gaan niet over werken met de database maar het editen van een enkele route op het kaartscherm.
R1200RT, Zumo 550. Verder niks nodig.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Apple M1‑chip

Bericht door Mgent »

Tot twee versie hiervoor werkte Bc vlot op mijn macbook pro, nu is het niet meer vooruit te branden, een punt verplaatsen in een route duurt tergend lang om weer te herberekenen
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
johan2657
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:04
Locatie: Apeldoorn

Re: Apple M1‑chip

Bericht door johan2657 »

O, sorry, ik dacht dat je het had over lang(er) geleden. Herberekenen was bij mij, nu je het zegt, de laatste tijd ook trager. Traagheid bij punt verplaatsen is bij mij nieuw met 4.8.11/M1. Enfin - de cynische blik is: hoe meer mensen problemen hebben hoe groter de kans dat er een fix komt. Misschien. Ooit. 😉
R1200RT, Zumo 550. Verder niks nodig.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”