Navigator 7
Navigator 7
Ik ben benieuwd of iemand hier weet of er uberhaupt nog een Nav7 uit gaat komen.
Zelf heb ik de 5 nog en werkt prima maar zou wel over willen schakelen naar iets nieuwers, de 6 is qua beeld al een stuk vooruitgegaan.
Zelf heb ik de 5 nog en werkt prima maar zou wel over willen schakelen naar iets nieuwers, de 6 is qua beeld al een stuk vooruitgegaan.
Re: Navigator 7
De kans dat die komt is nagenoeg nihil. BMW heeft al TFT schermen met beperkte navigatie op de meeste modellen en op de nieuwe RT is er zelfs een uitgebreide navigatie voorhanden. Hiermee kun je (à la Tomtom) zelfs kronkelroutes maken. Overigens is die applicatie ook op Tomtom software gebaseerd.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Dank voor de reactie.
-
- Contacteer:
Ik zou de navigator links laten liggen en overstappen op de Garmin Zumo XT. Heb ik ook gedaan en tot nu toe geen spijt van gehad. Groter en beter afleesbaar scherm, snellere processor, koppelingen mogelijk via Wifi en Bluetooth.
Maar dan werkt het scrollweel niet meer en dat vind ik zo fijn om in en uit te zoomen.
-
- Contacteer:
Elk voordeel heeft zijn nadeel.
-
Een Navigator VII is er (nog) niet, maar er is blijkbaar ondertussen wel een nieuwe (verbeterde) versie van de Navigator VI verschenen waarbij o.a. het vaak voorkomende probleem met het touchscreen verholpen zou zijn.
groetjes,
Patrick.
BMW : Navigator 5, Navigator 6,
Garmin : ZumoXT, GPSMap66ST, Oregon 600
Garmin Express en Basecamp op
Patrick.
BMW : Navigator 5, Navigator 6,
Garmin : ZumoXT, GPSMap66ST, Oregon 600
Garmin Express en Basecamp op
- hansvandermeer
- WayPoint relatie
Gisterenavond laat de NAV VI aan de PC gehangen voor het slapen gaan.
Vanochtend werd ik wakker met én een nieuwe kaart op de NAV, én een nieuwe kaart op de PC, én het wonderwiel werkt nog steeds!
Ik zie geen nadelen dus!

Groeten Hans
Suzuki T250, Suzuki T500, Suzuki GT550, BMW 75/5, BMW 60/7, BMW K100LT, BMW R1150RT, BMW K1300GT, K1600GTL, BMW R1200RT LC, Zumo 550, Zumo 660, Navigator VI.
Suzuki T250, Suzuki T500, Suzuki GT550, BMW 75/5, BMW 60/7, BMW K100LT, BMW R1150RT, BMW K1300GT, K1600GTL, BMW R1200RT LC, Zumo 550, Zumo 660, Navigator VI.
De nieuwe R1250RT heeft idd een groot scherm waar een kaart op getoond kan worden.
Echter, niet alle modellen van BMW hebben de cockpi groot genoeg voor zo.n scherm. En dat grote scherm past ook niet qua stijl bij alle modellen.
De NAV VI zit technisch aan het einde van zijn kunnen, helemaal voor het geld wat ze er voor vragen.
Er gaan geruchten rond in de VS dat er dit voorjaar een NAV 7 komt.
Echter, niet alle modellen van BMW hebben de cockpi groot genoeg voor zo.n scherm. En dat grote scherm past ook niet qua stijl bij alle modellen.
De NAV VI zit technisch aan het einde van zijn kunnen, helemaal voor het geld wat ze er voor vragen.
Er gaan geruchten rond in de VS dat er dit voorjaar een NAV 7 komt.
- tencats
- WayPoint relatie
- Contacteer:
De verbeterde versie van de NAV VI is net zo traag als de oude want aan de processor is niets veranderd. Wat dan meteen weer een argument is om deze toch te vernieuwen, en een tweede argument is het gegeven dat de R1250RT 2021 met het grote TFT scherm gebruik maakt van wifi voor de communicatie met de smartphone. En daar zijn de huidige overige modellen weer niet toe in staat.
Maar dan nog, je moet in mijn ogen wel gek zijn als je nu nog een nieuwe NAV VI(I) koopt ook al staat het jengelen aan de scrollwheel je zo aan. De XT is vele malen sneller, goedkoper en beter en heeft daarnaast gelukkig de + en - om te zoomen vast op het scherm staan. Dus dat is net zo makkelijk als eerst de menu knop op je stuur indrukken om überhaupt dat wieltje voor de NAV te kunnen gebruiken.
Maar ja, als je er al eentje hebt, dan zou ik ook (bijna) bij de VI blijven.
Maar dan nog, je moet in mijn ogen wel gek zijn als je nu nog een nieuwe NAV VI(I) koopt ook al staat het jengelen aan de scrollwheel je zo aan. De XT is vele malen sneller, goedkoper en beter en heeft daarnaast gelukkig de + en - om te zoomen vast op het scherm staan. Dus dat is net zo makkelijk als eerst de menu knop op je stuur indrukken om überhaupt dat wieltje voor de NAV te kunnen gebruiken.
Maar ja, als je er al eentje hebt, dan zou ik ook (bijna) bij de VI blijven.
Erik
Onderweg met de BMW R1300GS, +Garmin Zumo XT, of Chigee AIO-5 of BMW CRN of Rider 40 plus Sena SRL2. Verder: 2e XT, 550, 660 & 2x590, Montana 610/650, VIRB Elite en VIRB X, eTrex Touch 25 en een Epix.
Onderweg met de BMW R1300GS, +Garmin Zumo XT, of Chigee AIO-5 of BMW CRN of Rider 40 plus Sena SRL2. Verder: 2e XT, 550, 660 & 2x590, Montana 610/650, VIRB Elite en VIRB X, eTrex Touch 25 en een Epix.
- hswoudenberg
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Ach ja, ieder zijn keus wat het model betreft. Ik blijf het wel bij mijn VI houden. Zo'n XT-puist gaat op mijn K1600 niet in het dashboard passen. En om met kunstgrepen deze voor het dashboard te zetten, no-way.
Tot nu toe heb ik geen noemenswaardige problemen met m''n VI uit 2018 gehad. Wat dat betreft vindt ik het netjes van Garmin dat ze de VI niet uit het assortiment hebben gegooid om je te dwingen over te stappen naar de XT. Ik denk dat de XT voor veel gebruikers een waardevolle investering kan zijn. Gelukkig hebben we nog keuze
Tot nu toe heb ik geen noemenswaardige problemen met m''n VI uit 2018 gehad. Wat dat betreft vindt ik het netjes van Garmin dat ze de VI niet uit het assortiment hebben gegooid om je te dwingen over te stappen naar de XT. Ik denk dat de XT voor veel gebruikers een waardevolle investering kan zijn. Gelukkig hebben we nog keuze

Oregon 300, Oregon 700, Honda PC800 + Zumo 660, BMW K1600GT + Navigator VI
Even gekeken bij mijn dealer en er zijn inderdaad meerdere hardware versies van de NAV6. Zelf heb ik een hardware versie 5 maar zou je nu een nieuwe kopen, krijg je een versie 8
- Bijlagen
-
- IMG_0658.jpg (108.01 KiB) 4655 keer bekeken
-
- IMG_0657.jpg (131.44 KiB) 4655 keer bekeken
M.vr.gr.
Adrie de Regt
Adrie de Regt
Wat is er dan anders tussen die twee?
-
De Navigator VI model 2021 heeft blijkbaar een verbeterd display (waardoor minder of geen last van de spookvinger) en werkt met software versie 10.00 (met opstart scherm "Make life a ride" en zwarte achtergrond in de menu pagina's).
Hardware V8 was al eerder bekend en staat los van model 2021.
De BMW Motorrad versie slaat op de dealer database, de huidige is versie 16 en kun je hier ophalen, onder aan de pagina staat een zip file met de database en gebruiksaanwijzing.
Hardware V8 was al eerder bekend en staat los van model 2021.
De BMW Motorrad versie slaat op de dealer database, de huidige is versie 16 en kun je hier ophalen, onder aan de pagina staat een zip file met de database en gebruiksaanwijzing.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI
Dank je.