update centraal europa ipv Benelux&Frankrijk

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Plaats reactie
Moutarde
Berichten: 54
Lid geworden op: 2 sep 2014 18:53

update centraal europa ipv Benelux&Frankrijk

Bericht door Moutarde »

Hallo,

Ik wil de kaarten van mijn GPS updaten op mij zumo 210 rechtstreeks op mijn SD-kaartje.
Ik had deze staan van vorig jaar op mijn SD-kaartje in de Garmin-folder:
gmapsupp.img
gmapsupp.gma
gmapsupp.unl
Deze 3 files heb ik eerst verwijderd.
ik had wel van het intern geheugen van mjn GPS de file GarminDevice.xml gekopieerd naar de Garmin folder zodat als ik Garmin Express opstart hij deze herkent als mijn GPS
Hij vindt dan nieuwe kaarten, maar enkel "Benelux en Frankrijk" en die update heb ik nu binnen gehaald.
Vorig jaar had ik dat ook, dan had ik die geinstalleerd, en nadien kon ik nog kiezen voor Centraal Europa (want die had ik voordien ook) via de kaartopties (zie ook https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=d ... kS9sU5xDcA)
Dit jaar vind ik die knop niet meer.
Wat doe ik verkeerd? Moet ik die 3 files (img, gma en unl) toch laten staan? En in welke folder dan? Zodat hij weet dat ik voordien ook Centraal Europa had?

groetjes
Veerle

Moutarde
Berichten: 54
Lid geworden op: 2 sep 2014 18:53

Re: update centraal europa ipv Benelux&Frankrijk

Bericht door Moutarde »

Even een kleine update:
Heb laatste versie van Garmin Express geinstalleerd, dat helpt alvast niet
Ik heb ook de 3 oude gmapsupp files (met Centraal Europa) teruggezet op mijn SD kaartje in de Garmin folder, en de nieuwe gmapprom (img, gma en unl) in de .System folder laten staan, maar ook dat lijkt niet te helpen.

Ik heb die kaarten voor Centraal Europ ooit bijgekocht, hoe weet Garmin dat ik daar recht op heb? Ik heb nog de activatiecode van die kaarten, maar die zal al niet meer werken. Maar ergens op de GPS moet daar toch ook info over te vinden zijn?
Op dit moment heb ik wel enkel het SD-kaartje aangesloten (met die GarminDevice.xml gekopieerd naar de Garmin folder), dus niet de volledige GPS is gekoppeld (dus het interne geheugen kent hij nu niet) Moet ik daarvan nog iets afhalen om op het SD-kaartje te zetten?

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”