Waypoint opslaan traag

De Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie staat iets lager.
Plaats reactie
ErikBouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 apr 2017 20:14

Waypoint opslaan traag

Bericht door ErikBouw »

Wanneer ik op mijn Oregon 600 een nieuw waypoint wil opslaan dan duurt dat altijd erg lang.
Het is soms wel een minuut wachten op de melding "waypoint opgeslagen".

Een jaar geleden hielp het nog om alle waypoints te verwijderen, waarna het opslaan van het eerste nieuwe waypoint in een seconde gepiept was. Volgende waypoints toevoegen werd meteen weer traag.

Alles al geprobeerd; Oregon helemaal opgeschoond, software en kaarten opnieuw geïnstalleerd, niets lijkt te helpen.

Heeft iemand hetzelfde probleem? En een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Erik Bouwman

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Waypoint opslaan traag

Bericht door e.vdwerf »

Een Oregon 600 heb ik niet.. maar wel een etrex touch 35 en die kreeg ook dit soort fratsen na een softwareupdate... vanaf versie 3.70
Uiteindelijk heb ik een oudere softwareversie teruggezet en was ik van dat wachtprobleem af. Onlangs heb ik een nieuwe etrex touch 35 aangeschaft. Uiteraard met de nieuwste software. Die was ook niet vooruit te branden. Daar draait nu ook oudere software op en het probleem was direct verholpen.

Edit.. Ook al een harde reset uitgevoerd?
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

pweerd
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2010 13:59
Locatie: Hoorn

Re: Waypoint opslaan traag

Bericht door pweerd »

Ja, heb ik ook. (het probleem en de 600 :-) )
Ook kan ik niet navigeren door een punt op de kaart aan te klikken en dan GO te doen.
Ik *moet* eerst een waypoint maken, en dat is traag.
Overigens, als je dit doet zonder een sateliet fix (dus direct na starten op een andere plek of gps in demo mode), dan gaat het wel...

Ik ga morgen oude firmware terugzetten en proberen

pweerd
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2010 13:59
Locatie: Hoorn

Re: Waypoint opslaan traag

Bericht door pweerd »

Mijn probleem is opgelost in 5.40 (dus geintroduceerd in 5.50)
Maar mijn device heeft met deze versie problemen met de sateliet ontvangst.
Ik had gehoopt dat een oudere versie soelaas zou bieden, maar het lijkt erop dat die firmwares behoorlijk buggy zijn :-(

ErikBouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 apr 2017 20:14

Re: Waypoint opslaan traag

Bericht door ErikBouw »

Inmiddels iets gevonden dat een soort van oplossing is:
Haal de sd-kaart uit de gps en plotseling wordt elk nieuw waypoint weer in een fractie van een seconde opgeslagen.
Blijkbaar doet de software iets met een geplaatste sd-kaart en dat kost veel tijd...

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 6x0 & Oregon 6x0 serie”