TomTomRider 400 importeren GPX file routes

Plaats reactie
Jos1966

TomTomRider 400 importeren GPX file routes

Bericht door Jos1966 »

hallo iedereen, ik ben nieuw hier en al even rondgekeken, maar zal toch maar de vraag stellen,

ik wil routes op mijn tomtom rider 400 plaatsen (GPX file) Heb er een paar gevonden op internet, maar als ik ze op mijn kaartje zet en dat in de gps steek, zegt hij routes gevonden, wil je deze importeren, dat doe ik dan, dan komt er een melding, import fout geen van je geselecteerde routes kan worden geïmporteerd, maar komt niet op waarom niet, is een Tom Tom rider 400, nu op mijn computer MacBook heb ik niets staat voor de gps, moet ik het daar eens proberen? zo ja wat moet ik dan op de computer zetten om in de tomtom te kunnen en eventueel de map te vinden, en daar dan misschien de routes naar toe slepen. ben dus een leek hier, sorry als ik het niet onmiddellijk begrijp.

Mvg Jos
Laatst gewijzigd door JaVaWa op 23 mei 2022 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gecorrigeerd

Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: TomTomRider 400 importeren GPC file routes

Bericht door Mgent »

Je handleiding eens gaan lezen en werken via Mydrive, een online platform van TT.
https://mydrive.tomtom.com/en_gb/#mode= ... 0,-0+ver=3
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Dirk motard

Bericht door Dirk motard »

De rit komt best overeen als je een track gebruikt. Bij een tomtom route wordt het stukken tussen 2 viapunten berekend op jouw toestel (met de instellingen van je toestel) of de rit nog overeen gaat komen met de route hangt ervan af .... hoe goed de punten geplaatst zijn. En of er extreme instellingen gebruikt zijn tijdens het maken of in jouw toestel. Een Tomtom route kan .itn of gpx zijn.

Het enige wat ik vond over .gpc is dit :

https://www.filetypes.nl/extension/gpc

Jos1966

Bericht door Jos1966 »

zal een flop worden, maar geen probleem, ik gooi hem in de vuilbak. als het te moeilijk is dan moet ik het niet hebben, ik begrijp daar niets van, ik dacht eens een route te rijden die iemand had gemaakt, zal zelf een route opschrijven met pen en papier, en deze wel volgen. we geraken er zo ook wel. toch bedankt voor jullie reactie, Mvg Jos.

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Dirk motard schreef:
23 mei 2022 09:04
Het enige wat ik vond over .gpc is dit :
GPC was een typefout, de c zit naast de x op het toetsenbord...

Wat betreft de vraag van Jos:
Het beste kan je naar de MyDrive website van TomTom gaan: https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/
Daarin de GPX bestanden importeren ("Mijn Routes"), als je de Rider 400 goed hebt geïnstalleerd en aangemeld bij TomTom komt de route direct op je Rider.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de GPX bestanden die van het Internet hebt gehaald fouten bevatten. Dat komt helaas regelmatig voor. En dan kan je TomTom er ook niets mee.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Jos1966

Bericht door Jos1966 »

Bedankt Dirk, nu is het gelukt, via jou info, ik heb eerst MyDrive op de computer gezet, dan aanmelden bij TomTom en de updates gedaan, dan kon ik inderdaad via mijn routes bestanden importeren, en van de vier Gpx bestanden konden er maar 2 verstuurd worden, de andere hadden fouten, zeer vriendelijk bedankt, ook de andere forum leden voor de hulp. Mvg Jos.
Laatst gewijzigd door Jos1966 op 23 mei 2022 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Erik »

@Jos1966
het antwoord dat pal boven je reactie staat compleet citeren is weinig zinvol en komt de leesbaarheid niet ten goede.
tip: gebruik de antwoordknop of citeer selectief :wink:

Jos1966

Bericht door Jos1966 »

bedankt Erik, foutje van mij. kan ik dat verwijderen?

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”