Route van Kurviger/MRA meer dan 5000km lang

Plaats reactie
Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Route van Kurviger/MRA meer dan 5000km lang

Bericht door Hunter6 »

Goedendag.
Wij hebben al enkele jaren een raar fenomeen met routes die gegenereerd zijn door Kurviger.de en MRA.
Wij als club maken vaak routes via deze programma's, maar voornamenlijk via Kurviger.de
Routes worden altijd gedeeld als track.

Het probleem is dat routes op bepaalde punten ineens extreem lang worden, rond de 5800 km.
Dit gebeurd op willekeurige punten, maar altijd op alle Garmin toestellen tegelijk op hetzelfde punt. In het beeld komt dan vaak de melding te staan "U nadert...."
De route stop zetten en weer starten lost dit altijd wel weer op.
Maar ik beging nu toch wel erg nieuwsgierig te worden waar dit vandaan komt.

We hebben dit al meerdere jaren, en lijkt los te staan van de kaartversie.
Het gebeurd alleen bij de Garmin toestellen, behalve de XT. Ook de Tomtom's hebben er geen last van.
Herberekenen staat bij iedereen uit.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Mzeist
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Route van Kurviger/MRA meer dan 5000km lang

Bericht door Mzeist »

Volgens mij gebeurd dit op een plek waar de Kurviger-track over een weg gaat waar volgens de Garmin kaarten geen weg is.
Groet, Marcel.

Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

Ik gebruik ook dikwijls Kurviger om snel een leuke route te laten genereren. Echter, ik zet nooit de gegenereerde track rechtstreeks in mijn gps. Dat gaat altijd via BC daar ik ook nooit tracks rij maar enkel BC routes (kurviger/MRA track - BC route - BC track). Heb al te vaak vastgesteld dat tracks in Kurviger op één of andere manier corrupt zijn en soms zelfs niet door de gps herkent worden.
Garmin zet normaal gezien een track 1 op 1 over. Al moest je door het water rijden.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van track naar route convertie in een gps. Als je je route degelijk maakt dan rijdt iedereen dezelfde route onafhankelijk of het nu een Garmin of TT is. Iedereen binnen onze motorclub krijgt zowel de route, de track als de MRA route link speciaal voor de TT'ers. Op al die jaren dat ik het zo doe, nog nooit een probleem gehad. Zelfs niet met een mixed travel route in BC met een stukje directe routering in omdat er in BC een weg ontbreekt in de Here kaart.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Hunter6 »

Waar het fout gaat is op voorhand niet te zeggen.
Maar een link met lokaties waar de Garmin geen kaart dekking heeft is er niet.
De conversie van track naar route lijkt me ook geen oorzaak.
Routes die gemaakt zijn in Basecamp en als Track gedeeld worden geven nooit problemen.

polmcfree

Bericht door polmcfree »

Dat kan te maken hebben als er viapunten of de track veel te ver van de weg staat(normaal zou een track geen probleem mogen geven),en dan weet het toestel niet wat er mee moet gebeuren,en maakt zijn eigen route ervan,en die kan duizenden kilometers lang zijn ,als er zo veel punten in zitten.
Zet die route of track in Basecamp,zoom in op 20 meter en kijk waar die via punten staan;staan ze echt te ver van de weg zet die dan juist.
En zoals hier boven geschreven,je route altijd in Basecamp controleren,en juist zetten,als die via een ander routering programma(Kurviger/MRA.enz) is gemaakt,die kaarten komen nooit overeen.
En als dat bij alle toestellen op hetzelfde punt is ,kan je toch kijken in Basecamp wat daar mis zou zijn.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Plaats reactie

Terug naar “BMW Navigator”