voor flitspalen zou ik SCDB aanbevelen.
Daarbij Zwitserland weglaten De boetes daar voor actieve flitspaalwaarschuwingen worden niet alleen in geld uitgedrukt maar al heel snel volgt intrekking van het rijbewijs, met proeftijd
Laatst gewijzigd door Erik op 12 aug 2022 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Erik BMW K met SP IIIdeluxe => 2610 => 2720 => 2820 => zümo 660 met CNEur NT 2025.10 en OnRoute Motor BNL-DACH-DEN 5.16, MapSource 6.16.3 (W11); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; SRC op Schuberth C3 PRO
Klopt, daarin wel gevonden maar zou niet weten waar ik die dan kan verwijderen.
Is het nu raadzaam om een backup te maken nu het apparaat werkt en "schoon" is?
Heb een backup gemaakt.
Blijft dan nog over het kunnen verwijderen van de bestanden: FOUND 000, FOUND 001,en FOUND 002.
Iemand enig idee hoe ik in die ROOT Directory kan komen om die bestandjes weg te gooien?
Als dat lukt maak ik daarna een nieuwe backup.
Allen.
Ik heb al jaren een 550, kaartupdates verliep altijd via BC dmv de selectiemethode.
Recent een 550 gekregen met heel oude kaarten en wil dezelfde methode toepassen echter een probleem.
Hoewel ze er op staan kan hij kan geen unlock kaarten vinden.
Ik heb via het kaartbeheer de unlock code ingevoerd, maar dat help ook niet.
Als ik op de aparte sd zet herkent hij het niet.
Ook JAVWA ziet geen problemen. het programma ziet wel de geïnstalleerde versies.
Ik heb de unlock code van het toestel en heb de oude kaart in basecamp unlockt.
Dat werkte.
Zou het kunnen dat de vorige persoon het toestel bij zijn Garminexpress aangemeld heeft met mail en ww welke ik niet heb.
Ik heb hem nl aangemeld met dezelfde mail en ww als mijn eigen 550, zo ook bij Garmin.
Als er geen lifetime update voor dit toestel gekocht is, kan je niet updaten..... De Zumo 550 werd niet standaard geleverd met een lifetime update, voor zover ik weet. Die moest je apart aanschaffen.
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Dat klopt, als er geen lifetime voor aangeschaft is kun je de kaart niet updaten. De lifetime is gekoppeld aan het toestel, niet aan het gebruikersaccount.
Het toestel hoeft niet afgemeld te worden bij Garmin, je kunt 'm zo aan je eigen account koppelen (Ik heb er zelf nu 33 in Express staan, terwijl ik aan niemand gevraagd heb het toestel los te koppelen van diens account).
Overigens hoeft er helemaal geen koppeling te zijn met je account voor het updaten.
imho heb je überhaupt geen account meer nodig.
Kortgeleden heb ik uit nieuwsgierigheid nog eens in mygarmin gekeken maar een andere StreetPilot aanmelden kon niet eens meer.
Voor mijn 2820's heb ik destijds lifetime kraskaarten gekocht via eBay.de. De Zumo 550 stond toen wel in de lijst van compatibele toestellen maar de StreetPilot 2820 niet. Ik heb toen de gok gewaagd en het werkt nog steeds.
Groeten
Erik BMW K met SP IIIdeluxe => 2610 => 2720 => 2820 => zümo 660 met CNEur NT 2025.10 en OnRoute Motor BNL-DACH-DEN 5.16, MapSource 6.16.3 (W11); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; SRC op Schuberth C3 PRO
Registratie gaat tegenwoordig altijd via Express, maar die kan niet met oudere toestellen overweg. Met deze link kun je wel je StreetPilot registreren: https://www.garmin.com/nl-NL/account/re ... istration/
Via die link kan elk toestel geproduceerd vanaf 2000 geregistreerd worden, in mijn lijst staan er nu 82...