Tracks met waypoints exporteren naar Zumo XT

De opvolger van RoadTrip
Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Tracks met waypoints exporteren naar Zumo XT

Bericht door FM »

ErikS schreef:
23 nov 2022 18:49
Firefly schreef:
22 nov 2022 20:51
Even voor de goede orde, ik heb nog nooit een spoor hoeven te importeren. Die staan zonder uitzondering altijd direct bij mijn sporen.
Dan werk jij mogelijk met Garmin Explore.
Ik sluit me aan bij de vorige antwoorden. Ik heb nooit met Explore gewerkt. Een track moet nooit geïmporteers worden in mijn XT.

Maar misschien heeft de wijze waarmee je de tracks op je XT zet wel belang? Ik sleep de tracks in Basecamp naar de interne opslag van de XT.

Je kan ook een gpx-bestand met de verkenner in de XT plaatsen. Mogelijk moet je dan wel de tracks importeren?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: Tracks met waypoints exporteren naar Zumo XT

Bericht door hka »

++1

Aquarius48
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2022 10:38

Re: Tracks met waypoints exporteren naar Zumo XT

Bericht door Aquarius48 »

Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Na wat experimenteren maak ik gewoon een nieuwe verzameling aan in BC en sleep daar de track en waypoints apart naar toe. Wanneer ik deze map exporteer naar mijn XT zie ik ook de waypoints in de XT. Echter worden deze allemaal in hetzelfde symbool weergeven (hartjes) zodat geen onderscheid zichtbaar is wat de waypoint werkelijk is (ook geen benaming). In Garmin Explore kan je de waypoints wat aanpassen naar kleur maar eerder zeer beperkt?. Iemand een oplossing om de waypoints en beschrijving in de XT naar boven te laten komen?

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2550
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Tracks met waypoints exporteren naar Zumo XT

Bericht door Frank »

Op deze wijze krijg je inderdaad alleen maar de hartjes, je kunt die op de XT zelf wijzigen in een ander symbool, maar dat moet je dan wel voor ieder waypoint apart doen.
Je kunt ook van de waypoints zgn. POI's (Point Of Interest) maken. Hiervoor kan je het programma RTWtool van JaVaWa gebruiken (www.javawa.nl). Hiermee kan je de waypoints uit een gpx file omzetten naar een POI file (extensie .gpi). Dit programma geeft dan de symbolen mee die het beste matchen met de oorspronkelijke waypoint symbolen. Deze POI file moet je dan wel zelf handmatig met bv. Windows Verkenner in de map /POI van je XT zetten.
Beschrijvingen zie je niet op de kaart maar als je een waarschuwingsafstand meegeeft (een instelling in RTWtool), krijg je op die afstand een waarschuwing: een toon en in de balk bovenin het scherm de naam van het waypoint.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Aquarius48
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2022 10:38

Re: Tracks met waypoints exporteren naar Zumo XT

Bericht door Aquarius48 »

Bedankt Frank voor deze oplossing 👍

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”