Komoot ineens niet meer beschikbaar op explore 2

App voor routes
Plaats reactie
saker

Komoot ineens niet meer beschikbaar op explore 2

Bericht door saker »

Hoi, ik heb de explore 2 nog maar een paar maanden. Heb Komoot er op gezet, dat werkte steeds prima. Maak dan op mijn mobiel in de komootapp een koers, stuur die naar de explore 2. Daar open ik via instellingen en connect IQ komoot en haal via geplande tours de route op. Gaat prima. Soms echter, staat Komoot niet in de connect IQ (en wel bijv wikiloc die ik ook heb). Later staat de Komoot er weer gewoon op. De vraag: doe ik iets fout, kan ik dit probleem voorkomen?

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Komoot ineens niet meer beschikbaar op explore 2

Bericht door Rush FZ1N »

Heb ook een Explore2 en ervaar ook regelmatig problemen. Daarom zet ik sinds kort tracks over van Komoot naar Garmin Connect. Dat werkt bij mij altijd foutloos.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

saker

Bericht door saker »

Ok, maar kun je me aangeven hoe je dat dan doet?

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Rush FZ1N »

Vanuit Komoot GPX downloaden, deze download open ik. Vervolgens krijg ik de melding: Stel koers in en kies dan voor de gewenste activiteit en sla de koers vervolgens op.
Terugvinden kun je hem in Garmin Connect onder Training & Planning, koersen. Hier selecteer je jouw koers en kies hier het verzenden naar toestel incoontje. Als je dan je Garmin aanzet synchroniseert deze automatisch en kun je de koers meteen rijden/lopen etc.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Abb

Bericht door Abb »

Ik herken dit, ik heb dit als ik al een activiteit gestart heb en ik wil een nieuwe route via Komoot op de Garmin zetten. De Komoot app is dan niet beschikbaar in de Connect IQ lijst. Zodra je de activiteit stopt staat de Komoot app er weer bij in de lijst en kun je een nieuwe route laden (de Garmin herstarten heeft hetzelfde effect, dat stopt je activiteit ook...). Zou dit bij jou ook het geval kunnen zijn?

Wat helpt met het laden van Komoot routes is eerst op je telefoon Garmin Connect openen zodat de verbinding met de Garmin tot stand gebracht wordt. Als ik dat doe gaat het laden van de route eigenlijk altijd goed, doe je dat niet gaat het de ene keer wel goed en de andere keer niet.

Een uitzondering is als de opslagruimte van de edge vol zit, dit gebeurt vrij snel (bij mij althans). De Komoot app kan dan de nieuwe route niet laden, maar geeft geen duidelijke foutmelding. Het is dan een kwestie van gereden koersen verwijderen om ruimte te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Komoot app”