GPSMap 67 van extra kaarten voorzien

De nieuwste outdoor-toestellen, met knop-bediening.
Plaats reactie
bennydir
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2023 22:31

GPSMap 67 van extra kaarten voorzien

Bericht door bennydir »

Hallo,
Ik heb net een GPSMap 67 en wil buiten de standaard Europa TopoActive kaart nog extra kaarten op de GPS SD kaart installeren.
Telkens ik de app MapInstall wil openen zie ik nog even "zoeken naar compatibel toestellen..." en dan crashed MapInstall plots.
Ik gebruik een Intel Mac met Monterey als OS. Garmin MapInstall heeft versie 4.3.6.

Weet er iemand waarom Mapinstall blijft craschen?

Alvast bedankt ...

Benny

bennydir
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2023 22:31

Re: GPSMap 67 van extra kaarten voorzien

Bericht door bennydir »

Ondertussen heb ik mij kunnen behelpen met een SD kaartlezer. Het probleem zit dus niet bij Mapinstall maar bij de combinatie van mijn Gpsmap 67 en Mapinstall.
Mapinstall crashed dus niet als ik de kaartlezer gebruik. Ik heb zo alle OSM kaarten die ik op het SD kaartje wou, een voor een kunnen installeren door ze telkens te hernoemen van gmapsupp.img naar bv Freizeitkarte_AUS enzovoort…
Het is me dus gelukt maar het was een omslachtig werkje. Ik snap niet waarom Mapinstall problemen heeft met het toestel zelf?

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1713
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: GPSMap 67 van extra kaarten voorzien

Bericht door guzzi vero »

Misschien stonden er nog andere programma's (bv AndroidFile Transfer?) open die met je GPSMap konden communiceren? Op de Mac mag er maar één programma openstaan dat met je gps kan communiceren.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

bennydir
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2023 22:31

Re: GPSMap 67 van extra kaarten voorzien

Bericht door bennydir »

guzzi vero schreef:
28 dec 2023 10:06
Misschien stonden er nog andere programma's (bv AndroidFile Transfer?) open die met je GPSMap konden communiceren? Op de Mac mag er maar één programma openstaan dat met je gps kan communiceren.
Hiervan was ik op de hoogte. Er waren geen andere programma's actief, ook niet op de achtergrond.
AndroidFile Transfer heb ik niet en in Garmin Express staan alle vinkjes uit met betrekking tot automatisch opstarten, enz...

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 62, 78, 64, 65, 66 en 67”