Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Hallo
Iemand ervaring met de Schuberth Sena SC2 icm de helm C5?
Ik bezit momenteel een C4 Pro met een SC1A, maar ben toch niet echt tevreden (noch van de SC1A, noch van de C4 Pro).
Nu las ik dat de zogezegde afstandsbediening (deze links ingebouwd in de helm) gevoed wordt met een aparte losse niet-oplaadbare Lithiumbatterij van 3V (CR2016). Hoe lang zou die meegaan (op andere fora las ik van 1 dag tot 18 maanden ...).
En blijkbaar moeten zowel de SC2-module EN deze afstandsbediening in de helm telkens beide worden aan- en uitgezet, klopt dit?
Alvast bedankt voor wat reacties.
mvg
woste
Iemand ervaring met de Schuberth Sena SC2 icm de helm C5?
Ik bezit momenteel een C4 Pro met een SC1A, maar ben toch niet echt tevreden (noch van de SC1A, noch van de C4 Pro).
Nu las ik dat de zogezegde afstandsbediening (deze links ingebouwd in de helm) gevoed wordt met een aparte losse niet-oplaadbare Lithiumbatterij van 3V (CR2016). Hoe lang zou die meegaan (op andere fora las ik van 1 dag tot 18 maanden ...).
En blijkbaar moeten zowel de SC2-module EN deze afstandsbediening in de helm telkens beide worden aan- en uitgezet, klopt dit?
Alvast bedankt voor wat reacties.
mvg
woste
Honda Pan European ST 1300 A - Zumo XT - Sena SC1A
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Ja ikke!!
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een C5 en een SC2 en de combinatie bevalt mij goed.
Het klopt dat de afstandbediening met een aparte batterij (knoopcel) wordt gevoed.
De afstandbediening hoef je niet specifiek aan of uit te zetten. Wel is het zo dat de verbinding wordt verbroken, zodra je de SC2 module uit zet. Om opnieuw te verbinden hoef je alleen maar een knop op de afstandbediening in te drukken en dan verbindt die automatisch.
Ik denk dat 18 maanden realistischer is dan 1 dag. Als de batterij maar 1 dag mee gaat dan is er ongetwijfeld iets mis / defect.
Ik heb deze set nu sinds maart / april en de originele batterij is nog niet leeg. Hoewel ik natuurlijk ook niet dagelijks motor rij.
Verder ben ik erg tevreden over deze combi. De geluidskwaliteit is goed. En omdat de speakers en bedrading al in de helm zitten, is het installaleren niets meer dan de modules en de microfoon op de helm klikken.
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een C5 en een SC2 en de combinatie bevalt mij goed.
Het klopt dat de afstandbediening met een aparte batterij (knoopcel) wordt gevoed.
De afstandbediening hoef je niet specifiek aan of uit te zetten. Wel is het zo dat de verbinding wordt verbroken, zodra je de SC2 module uit zet. Om opnieuw te verbinden hoef je alleen maar een knop op de afstandbediening in te drukken en dan verbindt die automatisch.
Ik denk dat 18 maanden realistischer is dan 1 dag. Als de batterij maar 1 dag mee gaat dan is er ongetwijfeld iets mis / defect.
Ik heb deze set nu sinds maart / april en de originele batterij is nog niet leeg. Hoewel ik natuurlijk ook niet dagelijks motor rij.
Verder ben ik erg tevreden over deze combi. De geluidskwaliteit is goed. En omdat de speakers en bedrading al in de helm zitten, is het installaleren niets meer dan de modules en de microfoon op de helm klikken.
: Garmin Zumo XT2, Garmin Dakota 20.
: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
: Suzuki GSX-1250FA.
: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
: iPhone 14 pro max, iPad Pro M4 11", iMac M1 24" (2021).
: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
: Suzuki GSX-1250FA.
: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
: iPhone 14 pro max, iPad Pro M4 11", iMac M1 24" (2021).
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Ik kan dat onderschrijven, ik rij regelmatig (nee, niet 1x per jaar) en moest hem na 7 maanden vervangen. Sindsdien heb ik altijd een reserve bij me, mèt een paperclip.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Bij mij gaat hij ongeveer een half jaar mee, maar bij een flinke hoosbui moet ik hem wel resetten, dus met de paperclip de batterij even eruit en weer terug. Meestal gaat het dan meteen weer goed.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
ok, bedankt voor jullie reacties!
Honda Pan European ST 1300 A - Zumo XT - Sena SC1A
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Het is het beste systeem (helm en SC2) wat ik ooit heb gehad.
Koppelt meteen en blijft stabiel. Geluid is ook uitstekend. Batterij vervang ik zodra er nog maar één "knippertje" te zien is.
Aanrader, kost wat maar dan heb je ook wat!
Koppelt meteen en blijft stabiel. Geluid is ook uitstekend. Batterij vervang ik zodra er nog maar één "knippertje" te zien is.
Aanrader, kost wat maar dan heb je ook wat!
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Merci, we wijken wat af, maar is de C5 ook echt waterdicht (ik lees hier en daar wat negatieve reviews over lekken). Mijn huidige C4 Pro is immers verre van echt waterdicht, vandaar.
Honda Pan European ST 1300 A - Zumo XT - Sena SC1A
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Geen probleem met lekken gehad tot nu toe..
Wel moest ik even wennen aan de werkwijze om het visier helemaal aansluitend te krijgen.
Op dat visier zitten onderaan links en rechts, laat ik zeggen een soort kleine vleugeltjes, die je als je het visier wil sluiten met een vinger naar links (voor de linkerkant) moet drukken om het in te rasteren en datzelfde bij de rechterkant maar dan naar rechts bewegen. Hoop dat je het snapt?
Wel moest ik even wennen aan de werkwijze om het visier helemaal aansluitend te krijgen.
Op dat visier zitten onderaan links en rechts, laat ik zeggen een soort kleine vleugeltjes, die je als je het visier wil sluiten met een vinger naar links (voor de linkerkant) moet drukken om het in te rasteren en datzelfde bij de rechterkant maar dan naar rechts bewegen. Hoop dat je het snapt?
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Dus voor het sluiten moet je dit dan zowel links als rechts indrukken als ik je goed begrijp? En werkt dat?
Bij mijn C4 Pro is er nu een soort van centraal vergrendelingsysteem (kan ik met enkel inks duwen wel sluiten, maar de waterdichtheid is niet ok).
Bij mijn C4 Pro is er nu een soort van centraal vergrendelingsysteem (kan ik met enkel inks duwen wel sluiten, maar de waterdichtheid is niet ok).
Honda Pan European ST 1300 A - Zumo XT - Sena SC1A
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Je kunt nog altijd een duikhelm proberen.....
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Weet ik wel, maar alvorens nog maar eens zo'n duur spul te kopen wou ik me toch wat informeren.
Grootste probleem momenteel is echter dat bij zware regenval er water komt tussen het vizier en de pinlock, met als resultaat zo goed als 0 zicht en in de gietende regen bijgevolg met een open vizier moet rijden ... verre van plezant en ideaal.
Honda Pan European ST 1300 A - Zumo XT - Sena SC1A
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Dát is goed af te stellen met de excentrische staafjes waarmee de Pinlock bevestigd is.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Moet ik inderdaad eens bekijken
Honda Pan European ST 1300 A - Zumo XT - Sena SC1A
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Ik heb sinds een week of 2 deze combinatie, maar loop tegen een probleempje aan.
Heeft iemand hier de helm verbonden met een Gopro?
Heeft iemand hier de helm verbonden met een Gopro?
- Frank
- WayPoint relatie
- Berichten: 2600
- Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
- Locatie: Helmond (Stiphout)
Re: Ervaringen Schuberth SC2 (voor de C5)
Heb je hier iets aan? https://www.youtube.com/watch?v=gLi3R18wYXg
Is wel voor een Cardo maar zal voor een SC2 soortgelijk werken, verwacht ik.
Is wel voor een Cardo maar zal voor een SC2 soortgelijk werken, verwacht ik.
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ