Ik ben nieuw op dit forum en ben nieuw in de wereld van de fiets gps van Garmin.
Ik heb mij recent een Garmin Edge Explore 2 aangekocht, na jaren gefietst te hebben met de app van Komoot op mijn smartphone.
Daarnaast gebruikte ik soms ook nog de app OsmAnd op specifieke POI's terug te vinden en die vervolgens aan mijn favorieten toe te voegen.
Ik ben niet tevreden over mijn aankoop van mijn fiets gps en heb al contact opgenomen met de winkel hier in België (die tevens verdeler zijn), maar de verkoper kan op geen enkele vraag een antwoord geven. Telkens krijg ik te horen: "je zult het maar moeten opzoeken op internet".
Ik ben de huidige situatie meer dan beu en heb dan maar besloten hier een account aan te maken en hier mijn vragen te stellen, in de hoop dat er hier mensen bereid zijn mij te willen helpen, want momenteel heb ik veel zin om mijn gps weg te gooien.

1) In de app OsmAnd kon ik daar op de kaart de fietsknooppunten weergeven. Ik had de vraag gesteld in de winkel of dit ook mogelijk was met Garmin en die man zei me dat ik de "Knooppunten" widget https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/d155 ... 56ee168f6a (wat het ook is weet ik niet...) moest installeren op het toestel. Ik heb dit gedaan, maar ik weet niet wat die widget juist doet. Ook zijn er nog steeds geen fietsknooppunten te zien op de kaart.
Via google ben ik dan terecht gekomen op jullie site https://planner.gps.nl/download.php?toolid=1
Daar zie ik dat ik blijkbaar de fietsknooppunten voor Nederland er kan op zetten. Maar hoe doe ik dit nu specifiek voor mijn toestel en waar kan ik die voor België downloaden?
2) Ik heb de kaarten op mijn gps geüpdatet met Garmin Express, maar tot mijn verbazing zie ik nu dat er nog maar 1,86 GB vrij is van de 14,3 GB. Hoe kan dit bij een nieuw toestel dat er al voor meer dan 75% van de opslagruimte is ingenomen? En hoe maak ik meer ruimte vrij?
3) Ik heb zelf veel favoriete POI's staan in mijn OsmAnd, die ik kan exporteren in een GPX-bestand. Hoe importeer ik die als favorieten op mijn Garmin?
4) Geeft het toestel een melding op je scherm of via geluid als je één van je favoriete POI's aan het benaderen bent?
5) Ik heb inmiddels mijn Komoot account gekoppeld aan mijn Garmin. Krijg je ook hier de highlights die je toegevoegd in je route te zien op je scherm zoals in de KomootApp?
Sorry, voor de vele vragen. Tevens mijn excuses mocht sommige vragen moeten gesteld worden in een ander subcategorie, dan pas ik mijn bericht wel aan en stel ik die daar.
Met vriendelijke groet,