BaseCamp herkent geen apparaat met Windows 10

De opvolger van Mapsource
pigeon

BaseCamp herkent geen apparaat met Windows 10

Bericht door pigeon »

BaseCamp komt in Windows 10 bij de functie Toestel Ontvangen/Verzenden/Controleren "er is geen apparaat aangesloten". Met hetzelfde toestel GPSmap65s op Windows 11 wordt het toestel in BaseCamp wel herkent.

In Windows 10 blijkt dat het device met de SD kaart in Verkenner wel wordt herkent, maar het device GPS (GARMIN) wordt niet herkend.

In Windows 10 de instellingen:
Apparaatbeheer > Draagbare apparaten > F:\
Universersal Serial Bus-Controllers > USB-apparaat voor massaopslag
Schijfstations > Garmin Garmin Flash USB device > Garmin Garmin SD Card USB Device

In Windows 11 de instellingen:
Apparaatbeheer > Draagbare apparaten >E:\ > GARMIN
Universersal Serial Bus-Controllers > USB-apparaat voor massaopslag
Schijfstations > Garmin Garmin Flash USB device > Garmin Garmin SD Card USB Device

Programma CampBase is verwijderd met Revo Uninstaller en opnieuw geinstalleerd.
Windows 10 geupdate
Bij de USB drivers een klein verschil gezien namelijk de USB driver USBSTOR.sys heeft in Windows 11 een datum 31-05-2024 en 170 kB
en in Windows 10 is USBSTOR.sys d.d. 24-04-2024 en 137 kB. Ik heb ook geprobeerd USBSTOR.sys te verplaatsen van Windows 11cnaar Windows 10 computer, maar dat is niet gelukt niet gemachtigd Trustedinstaller. De overige driversbij draagbare apparaten komen in W10 en W11 wel overeen.
Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen. Voorlopig kan ik me redden door een groter scherm aansluiten op de Windows 11 laptop.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”