Zumo XT2 en Cardo Freecom 4x issue met bellen

The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Zumo XT2 en Cardo Freecom 4x issue met bellen

Bericht door The Dawg »

Volgens mij een telefoon gerelateerd probleem. Ik had hetzelfde probleem als ts met een Oneplus Nord, werkelijk alles geprobeerd om eea werkend te krijgen. Zodra overgestapt op een Nokia XR20 of een Poco F1 werkte het vlekkeloos.

viewtopic.php?t=53973
Laatst gewijzigd door The Dawg op 30 sep 2024 13:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Husqvarna Norden 901, GPSMap 278, Zumo XT

turbo39

Bericht door turbo39 »

Bedankt voor de reactie. Zou het aan de Bluetooth-versie kunnen liggen? Ik zal een ander merk telefoon proberen, aangezien we thuis bijna alles van het merk Xiaomi hebben.
Laatst gewijzigd door JaVaWa op 30 sep 2024 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig citaat verwijderd

The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door The Dawg »

Het idee dat het met de Explore app te maken zou kunnen hebben triggerde me. Ik heb het uitgetest door op de Oneplus Explore en Drive te de-installeren en Drive opnieuw zonder de optie Explore te installeren. Het resultaat blijft echter hetzelfde: bij telefoongesprekken wordt audio nog steeds door de telefoon weergegeven in plaats van door de headset. Lijkt vooralsnog dus specifiek een Oneplus (Nord CE2?) dingetje.

turbo39

Bericht door turbo39 »

Ik heb geprobeerd de stappen in deze video te volgen, maar het heeft niet geholpen, zowel de synchronisatie van de Tread-app als de oproepen worden verbroken (de Bluetooth-verbinding tussen de telefoon en de XT2 wordt verbroken).

https://youtu.be/uzOwgzgIDE8?si=zMhwyivODxd7itw-
Laatst gewijzigd door JaVaWa op 30 sep 2024 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig citaat verwijderd

MarVer

Bericht door MarVer »

zie mijn eerdere reactie, je hebt exact hetzelfde als ik heb (gehad)
ik vermoed dat je je telefoon óók met je Cardo hebt verbonden, verbreek die verbinding maar

Dus Garmin > Cardo, en Garmin > Telefoon ... meer is niet nodig en werkt dan perfect bij mij ( heb zelf de Edge en geen Freecom maar vermoed dat dit geen vershil maakt )
en nu nog steeds als ik de Cardo met mijn telefoon verbonden laat lijkt alle correct te werken totdat je gaat bellen, na x-tijd wordt de verbinding verbroken. Ik heb een Zumo XT2 + Cardo Edge + iPhone 15pro

The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door The Dawg »

Dus probleem met diverse combinaties, XT1 en XT2, verschillende telefoons. Enige overeenkomst is in alle gevallen Cardo. Oplossing zal daar dan ook vandaan moeten komen, lijkt mij.

Edit: zojuist de laatste firmware (4.6) op de Freecom X2 geïnstalleerd, maakt helaas niks uit. Nokia OK, Oneplus no go

turbo39

Bericht door turbo39 »

Goedemorgen, is er al nieuws over dit onderwerp? In mijn geval worden oproepen nog steeds afgebroken wanneer de Tread-app actief is. Als ik de app deactiveer, worden ze niet afgebroken. Het maakt niet uit welke intercom je gebruikt. Heeft iemand anders dit probleem?

enige oplossing?

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT2”